nou hier een kleine vraag. nu dat ik bijna 1 jaar de f550 heb gevlogen zit ik te over wegen om de dji 920kv te vervangen met Sunnysky 2216-12 KV800 of Sunnysky V3508-16 700kv motor . mijn leeg gewicht is 1.6 kg en dat is met fpv en zonder lipo . normaal vlieg ik 10 min met een 4s en dat is niet slecht (denk ik) maar ja nu komt de vraag : zal mijn vlieg tijd langer worden met een 800kv of 700kv motor ik kan max een 10 "' prop gebruiken. wat ik gemeten heb is dat de dji met een 10'' max 15 amp verbruikt . helaas kan ik de trust niet echt meten maar meer dan 900 gr zal het toch niet zijn . de 700kv verbruikt 16 +- amp en dan 1.300 gr trust bij deze prop alleen is hij ook weer wat zwaarder. de 800 kv ziet er wat lichter uit maar levert ook best wel wat trust. dus ja wat zou een goede keuze zijn. ps ik wil niks aan gewicht toe voegen. alleen wat meer vlieg tijd en 5 min zou al heel veel uit maken . gr john
Als het alleen om je vliegtijd gaat begrijp ik niet waarom je niet gewoon een Lipo neemt met meer mAh erin? De F550 mag 2.4Kg tillen. Jij vliegt nu 1.6Kg kortom,... je hebt in theorie nog 800gr aan gewicht 'over'. Waar vlieg je nu mee? 4S lees ik uiteraard maar hoeveel mAh?
Als je niets aan gewicht wil toevoegen vallen ze beide af. De V2216 is met 4stuks ca 100 gram zwaarder, maar wel een stuk zuiniger.
dus ja volgens mij word dat dan toch 150 gram zwaarder ? nog beter : is het dan met die 150 gr nog relevant tegen over zuinig . en dan laten we stellen met meer amp (ps laten we gek doen 2x 500 gr 5amp lipo 35c) ik heb een tarot 650 x8 gemaakt met de 920 dji en 10'' en ik moet zeggen dat was echt de hel ik kon 4 min vliegen op de zelfde lipo waar ik 10 tot 8 min mee vlieg ( ps vliegen is bij mij vliegen dus minimaal 20 m/s) maar ja nu zijn wel weer bij mijn vraag
Oeps foutje jah je hebt een hexa kom ik achter. Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar de V2216 serie en dat ding is echt zuinig als je de specs moet geloven. Volgens mij moet je met de V2216 een stuk langer kunnen vliegen. Maar alleen de praktijk zal het leren........
he he een echt antwoord ja ik lees vaak dat die extra trust weer niks op levert tegen over het gewicht of je moet maar 600kv en 13''/4 gaan en dus een ander air frame . als je bedenkt dat die 920 kv dji 15 amp kunne verbruiken en zo ver ik lees maar 900 gr trust leveren . maar dan ook weer heel licht zijn vroeg ik me dat af . en meer amp is ook weer meer gewicht dus ja meer lipo is dus zeker niet meer vlieg tijd 600 gr lipo = 10 min vliegen . 2x dus 1.2 kg is misschien 14 min of zo dus dat is gewoon niks meer alleen minder gr john
Even voor de beeldvorming. Je info blijft nl wat beperkt Je geeft aan 5 min meer vliegtijd te willen. Handig om te weten is hoe lang je vliegtijd nu dan is. Daarnaast blijft het handig om te weten hoeveel mAh je nu gebruikt. Hierbij mijn configuratie: F550 + DJI 920Kv motoren 10" originele DJI prop's Naza V2 + GPS + PMU v2 mini iOSD DJI Zenmuse H3-2D DJI Landingskit Boscom 400mW TX Basisgewicht excl Lipo = 1584g Lipo's: 2x 4000mAh 3S Zippy Compact Gewicht incl Lipo's 2196g Vliegtijd effectief = 17,5 minuut. Ik heb dan nog 3,5v per cel over (10,5v totaal)
ja sorry voor de wel heel trage antwoord . maar ik heb me dus naar aan leiding van deze post 3 nano 4s 6000 mah 25c bestelt en idd daar vloog ik 3 dagen zeker 12 tot 15 min mee ,............ alleen naar 3 dagen kreeg ik nog niet 1 lipo gebalanceerd tot 4.20 per cel (PS ik vloog tot 14.20). dus ja ... ik ga nu eens die suny 700 kv bestellen eens kijken of dat me verder helpt maar hoop heb ik er niet meer bij ik vind het maar raar sommige met rc auto's doen 1 jaar met een lipo en ik heb er 3 per maand nodig ? ik heb de amp's gemeten met de cellog 6 en hij zegt in gps holt mode max 59 AMP en in att is het niet veel hoger . dus ja vraag me af wat er mis gaat . o ja ik gebruide 4200 mah van 1 lipo ? groeten john
Bij ons op de club hebben we zeer slechte ervaringen met Nanotech accu's. Levensduur erg beperkt. Dus er komt een complicerende factor bij om je doel te halen. Juiste motoren, juiste props en juiste accu. Accu niet alleen qua inhoud en voltage maar ook qua merk/type. En ik blijf erbij dat je een 550 het beste met 4S kunt vliegen. Hoger voltage, lagere stroom en dientengevolge kun je een accu kiezen met minder inhoud die dus minder weegt. Om een langere vliegtijd te halen is gewicht verminderen het meest effectief en niet een tig aantal extra ma. mee slepen. Norbert vliegt met 8000 ma. aan inhoud en 3S Dat vind ik veel te veel. Heeft veel invloed op vlieggedrag en alles wordt zwaarder belast. Dus mijn advies: Turnigy accu's 30 tot 40C 4S 5000 Graupner prop 9/5. Graupner props vind ik erg goed maar wel duur. Er zijn anderen die ook goeie resultaten halen met andere merken props. Je zou Garbungel hier eens een vraag over kunnen stellen. Je kunt je ook afvragen hoe reël het is om 5 minuten extra vliegtijd te willen. Percentueel is dat nogal wat. Vlieg je alleen fpv, film je ook, sleep je veel apparatuur mee? Mijn eigen ervaring is dat een 450 veel zuiniger met het verbruik omspringt dan de 550. En je kunt er best veel op kwijt. Heeft natuurlijk 2 motoren minder wat ook al scheelt. Mijn flip bv zit in hover op 17 amp. totaal, 4 motoren. Originele dji 920. En die is volgestouwd met Hero 3, osd, fpv apparatuur. 4S 4000 tot 5000 met 9/5 prop. Dus: wanneer je echt heeeeel erg lang wilt vliegen heb je misschien niet het goede vliegend tuig. (Weet ik wel zeker eigenlijk). Wanneer je het meeste uit de 550 wilt halen staat mijn antwoord hierboven.
De zippy compact serie (geel) van HK bevallen mij goed. Meestal lichter als een ander van hetzelfde voltage en amperage
Daar heb ik er ook 2 van Ton. Lijkt tot dusverre goed. Nog tekort om een goed oordeel te geven. (Voor mij dan).
Ik ben het eenvoudig weg op basis van mijn eigen ervaring niet eens met wat Ben aangeeft. Daarmee bedoel ik niet dat 4S niet goed is etc maar doel ik slechts op het deel waarin Ben aangeeft dat 8000mAh 3S op de F550 veel te veel is, het vlieggedrag beïnvloed (neem aan dat Ben dit negatief bedoelt) en alles zwaarder belast wordt. De F550 mag maximaal 2.4 MTOW bevatten. 2x de Zippy Compact 4000mAh 3S wegen samen ongeveer 620g (totaal). De F550 incl Zenmuse, Hero 3, DJI Videolink TX, iOSD & Naza weegt dan incl de 2 lijpo's ca 2300g (2,3Kg) en vliegt daarmee rete strak! Daarnaast is hij super goed onder controle en daarmee bedienbaar. Let wel, ik gebruik de F550 niet om te raggen maar als trainings/les toestel. Bijgevoegd een lijstje van vliegtijden: 1x Zippy Compact 4000 mAh 3S - 10 minuten 1x Zippy 5800mAh 3S - 12 minuten 1x Zippy 8000mAh 3S - 15 minuten 2x Zippy Compact 4000mAh 3S - 17 minuten Dit alles gevlogen met de standaard DJI 10x3.8 prop. Ik heb tevens de Graupner e-Prop 10x5 in bestelling staan nu om eens een werkelijk vergelijk te kunnen maken tussen de std DJI en de Graupner e-Prop. Zodra deze binnen zijn zal ik de vergelijking hier presenteren. Beelden zoals gemaakt met deze ,zware en niet goede' belasting: en en De beelden spreken voor zich. Nogmaals, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur qua setup. De F550 vliegt naar eigen ervaring ook goed met 4S. In het verleden vloog ik met 5000mAh 4S icm 9x5 Graupner. Vliegt ook prima. Vandaag de dag vlieg ik met zeer veel plezier met de 10" 3S setup en zoals de beelden laten zien... super beheersbaar. Dat icm de lange vliegtijden maakt dat ik bijzonder tevreden ben over deze setup. Gr Norbert