Aangezien ik altijd een Tamiya-fanaat ben geweest en hoorde van de nieuwe XM / XR conversies , heb ik mijn Losi 22 ingeruild voor deze... De build startte bij een TRF201 with Upgrade Pack. Dus met lichtere body (maar die wordt niet gebruikt daar deze niet past op de XM / XR conv), carbon battery strap (wordt ook niet gebruikt, daar er een andere bij de XM bijzat), en andere spur gear. Ook heb ik onmiddellijk de Small Bores vervangen door Big Bores. Daarbij komt dan de XR versie die staat voor het verlengde alu chassis. Door dit verlengde chassis heb je veel mogelijkheden om je shorties te plaatsen om het zwaartepunt te verleggen. En als laatste de XM conversie met de aluminium mid motor conversie. Alles pastte perfect en de build was niet zo moeilijk. Wel niet echt voor beginnende bouwers aangezien je 3 manuals door elkaar moet gebruiken. Aandrijving gebeurd dmv een Hobbywing V3.1, waar ik enkel goede dingen over kan vertellen... Dit is echt een super esc, zeer makkelijk in te stellen via pc of laptop en met ontzettend veel mogelijkheden. Savox 1251 servo en Nosram Pure Evolution 7.5t. om al dit lekkers netjes door de bocht te trekken en de PK's er vol op te zetten...
Mag ik vragen wat dit je allemaal gekost heeft? Want als ik op Tamiya.com kijk dan zijn er dus drie zaken nodig om deze buggy op deze manier op te bouwen... - TRF201 buggy (#42167 of #42203) - RC Aluminum Lower Deck Set - TRF201 XR (Long Wheelbase) (#42253) - RC TRF201 XM Conversion Set - Midship Motor (#42257) De producten van Tamiya TRF zijn over het algemeen niet heel goedkoop dus ik ben erg benieuwd wat een complete TRF201 XM/XR kost... (want het is wel een mega mooie buggy)
Tamiya zou naar t schijnt op de Nurnberg Toyfair komen met een nieuwe TRF5xx 4wd en een aangepaste versie van de TRF201. Waarschijnlijk met alle conversies in één kit. De wagen is niet meer in mijn handen. Ik ben overgestapt naar Schumacher. Hoewel ik het nog steeds een verrukkelijk mooi chassis vind.