brushless set 1/10

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Patrick 65, 5 nov 2013.

  1. Patrick 65

    Patrick 65

    Lid geworden:
    27 mei 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    veendam
    Hallo,

    Ik wordt de trotse eigenaar van een Xray xb4 en ben mij intussen aan het oriénteren voor een brushless set.

    Ik heb inmiddels al een beetje huiswerk gedaan en kom uit op een setje van speedpassion de reventon pro en/of de reventon pro 1.1.
    Over de normale speedpassion pro lees ik veel op Amerikaanse site's dat er regelmatig problemen zijn met deze set , vaak ook in combinatie met een savoxservo.

    Zijn er hier medeforumleden die ook ervaring hebben zowel positief als negatief en mij kunnen adviseren wat ik het beste kan doen de nieuwere 1.1 versie iets duurder maar dat is geen punt, het gaat mij erom dat ik graag probleemloos wil rijden en geen uitval heb door een niet goed werkende set.

    Ik ben van plan met een 5.5 turns mmm speedpassion motor te rijden.

    M.v.g Patrick
     
  2. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb zelf de 1.0 versie in een 1/10 2wd en ben er erg over te spreken. Heb zelf geen problemen met het uitvallen met warmte problemen. Ik rij merendeel indoor op een tapijtbaan.
    Ik weet niet wat het prijsverschil is met de 1.1 versie.

    Ik weet dat bij oa www.rcspeedhouse.com de 1.0 set icl setupbox een nette prijs heeft.
     
  3. Patrick 65

    Patrick 65

    Lid geworden:
    27 mei 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    veendam
    Speedpassion

    Hoi Paul,


    Het prijsverschil zit op ongeveer 40 dollar is dus te verwaarlozen ,maar het belangrijkste is wat ik inderdaad best wel veel tegen kom de warmte problemen,je gaf het zelf al aan.

    Misschien is het een druppel op de gloeiende plaat maar tref je het dan is de lol er snel af.
    Ik ben ze al heel aantrekkelijk geprijst tegengekomen en inderdaad ook bij RC Speedhouse
    .

    Maar zal de 1.1 versie dit probleem niet hebben, er staat nog niet veel over geschreven namelijk.

    Gr, Patrick
     
  4. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik denk dat met het uitbrengen van de 1.1 versie, Speed Passion het warmte probleem erkent.
    Buiten een betere koeling is er niet veel anders aan de 1.1

    Ik wil je wel waarschuwen voor het aankopen in de US. Je kan tegen douane kosten aan lopen, die het prijsverschil geheel te niet doen.
    Daarnaast is het kopen binnen de EU vaak wel zo prettig mocht er toch iets niet goed zijn met het spul.

    Ik heb zoals ik al aangaf zelf de 1.0 combo gekocht. en wat bleek. Geen draad in de montage gaten van de motor.....
    Gelukkig weten ze wat bij MB models in de UK wat klantenservice is en had ik 7 dagen later een nieuwe motor. Moet het spul terug naar de US en dan weer terug naar jou heb je er zeker een paar grijze haren bij :)
     
  5. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik rij zowel in de Kyosho als Schumacher met de SP Reventon Pro set in combinatie met een kleine Savox servo. Ik ben zeer te spreken over deze set prijs/kwaliteit! Laatste wedstrijd in Oss in de A finale geraakt met temps van de regelaar rond de 50 graden en motor rond de 55 graden.

    Inderdaad zoals aangegeven kan je deze set aan een gunstige prijs verkrijgen bij Rc-Speedhouse, maar vooral ook de service die je daar krijgt zal die enkele euro's die je gaat besparen in de US zo laten vergeten!
     
  6. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    Ik zou je ten alle tijden een V1.1 aanraden.

    Daarnaast, koop gewoon in Europa. Er zijn verschillende distributeurs in Europa (en dus genoeg winkels). Prijzen tussen shops varieren wel wat, maar in-the-end scheelt dat niet zo veel.

    De V1 is goedkoper omdat deze niet meer gemaakt wordt, niet dat het erg is, want het is een prima regelaar. Maar met wat snellere motoren wil de regelaar wel eens uitvallen, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Niet voor niets wordt er door enkele (fabrieksrijders notabene) toppers nog met de oude GT2's of Reventon Pro V1.1 gereden.

    SpeedPassion is op dit moment in het top segment een regelaar met veel bang for buck. Een andere regelaar (die in basis het zelfde is als de Reventon Pro 1.1) is de nieuwe Fleta.
     
  7. Patrick 65

    Patrick 65

    Lid geworden:
    27 mei 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    veendam
    Speedpassion

    Hallo,

    Ik ga inderdaad voor de speedpassion pro 1.1 en de speedpassion mmm 5.5 turns .
    Black grey mooie set met programmcard .

    Ik kies veiligheidshalve toch voor een Europees adres en plaats deze week de bestelling.
    Je kan er ook een kastje bijbestellen waarmee je met je tablet en/of telefoon instellingen kan veranderen heeft iemand daar ervaring mee?

    Mijn laatste vraag aan Jullie (voorlopig tenminste) is, ik kan solderen maar ben absoluut geen topper hoe gevoelig is de regelaar i.v.m de warmte van het solderen (printplaatje) .
    Kan hij wat hebben of moet ik echt heel erg uitkijken met het solderen van de bedrading.

    Nog bedankt voor jullie reactie's,

    Groeten Patrick
     
  8. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Kan wel wat hebben hoor. Als je het niet zo goed kan, kan je ook even wachten met de volgende draad te solderen en het laten afkoelen.
     
  9. Patrick 65

    Patrick 65

    Lid geworden:
    27 mei 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    veendam
    Dan gaat het wel lukken ,ik ben benieuwd naar het setje!
     
  10. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Wat het solderen betreft kan het spul best wat hebben. Ik vind dat het zich allemaal erg makkelijk liet monteren.
    Zorg dat je een degelijke soldeerbout hebt, dat scheelt al erg veel.

    Het kastje waarmee je je GSM of tablet kan gebruiken om instellingen te veranderen is mijn inziens onzin.
    De programbox die je erbij krijgt werkt prima. die zal je ook aan de ESC moeten hangen om wijzigingen door te voeren. de andere apparaten moet je er ook aan hangen. alleen kan je het dan met je GSM doen.

    Ik zou dat geld mooi in een paar setjes banden steken!
     
  11. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Zou dat geld nu ook niet in een wifi/bleutooth module steken. Zo vaak verander je je settings toch niet. Om nuttig te zijn zou je het ook moeten inbouwen en dat neemt dan weer extra ruimte in beslag.
     
  12. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Idd de Wifi / bluetooth module moet je extra inbouwen. Heb je de plaats is het een leuk hebbeding. Je kan snel je settings veranderen om te zien wat effect het heeft vanop de stelling. Zo ga je vlugger merken als een setting veel effect of weinig effect heeft.

    Kan je het niet inbouwen, zou ik het zeker ook niet overwegen!
     
  13. Patrick 65

    Patrick 65

    Lid geworden:
    27 mei 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    veendam
    Toch prettig z'on forum, iederéén bedankt voor de informatie.
    Ik ben gek op hebbedingetjes maar het heeft dus geen meerwaarde dan laat ik het bij de set.
    Nu nog een leuke indoorbaan hier in het Noorden (tapijt) dat zou helemaal top zijn.
    Wordt zo weer een hele lange winter.

    Groeten, Patrick
     
  14. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Een 5.5T op tapijt kon wel eens overkill zijn voor die auto. Afhankelijk van de baan ben je beter af met een 6.5T of misschien zelfs een 7.5T. De XB4 presteert daarmee ook uitstekend en het spaart je een hoop ellende in de aandrijflijn.
     
  15. Patrick 65

    Patrick 65

    Lid geworden:
    27 mei 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    veendam
    Je zal daar misschien gelijk in hebben maar aangezien wij hier geen indoorbaan hebben helaas,wordt hij gebruikt op een zandbaan.
    Ik ben het met je eens dat het misschien overkilled is maar wil daar zelf wel achter komen en kan dan alsnog overgaan op een 6.5 t of hoger, ik onderhoud mijn spullen goed en check dus ook regelmatig de aandrijflijn .
    Maar wel bedankt voor je advies.

    Gr Patrick
     
  16. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik rij in mijn 4wd ook altijd met een 5.5t.
    Veel ligt aan de afstelling en vinger natuurlijk...
     

Deel Deze Pagina