Shock vullen probleem

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door DRERC, 7 nov 2013.

  1. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Hoi,

    Zoals de titel al aangeeft heb ik een probleempje met de shocks voor men durango te vullen.

    Wat ik doe :

    Ik doe er olie in, ik beweeg een paar keer over en weer en wacht 10 min, ik doe er dan tot aan de rand, iets meer zelfs, nog olie bij, en beweeg nogmaals op en neer met de shaft zodat de luchtbellen naar boven komen, dan wacht ik half uur. Wanneer ik geen belletjes meer zie, dan doe ik de shock cap erop, en bleed ik de shock. Ik bleed tot de shaft er bijna volledig in zit (4mm niet). Dan draai ik het vijsje in de bleed cap en check ik de rebound door de shaft er max. in te duwen, de rebound is dan ong 2-3mm. Goed dus, de shaft loopt even soepel, tot ik ong. 4-5 keer de shaft helemaal er in duw en er uit trek, daarna loopt hij niet soepel meer en hoor ik gepiep. Er zit dus wss lucht in, wanneer ik de shock dan opnieuw open haal, zie ik allemaal luchtbelletjesm maar echt veel. Hoe komt die lucht daar in? wat kan ik hier aan doen?

    Bedankt alvast,

    Andreas
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Wel alle o ringen er goed in/op?
    En die zijn niet gescheurd oid.
    Shock shaft niet bekrast?
    En de cap er goed strak op, en het schroefje ook goed vast?
    Ik weet niet of er een kunstof ringetje onder het schroefje zit zoals bij mijn losi, maar als je deze hebt, kun je hem eronder weg halen, en het schroefje goed aandraaien.
    Wat ik aanraad is wat Associated Green slime op de o ringen, dit helpt ook tegen kleine lekkage's.
     
  3. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    ja, oringen en alles perfect
     
  4. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Probeer is ipv de bladder er eerst op te leggen en dan de shock cap erop te schroeven, de bladder in de shock cap te plaatsen, je rebound zetten en dan pas je cap erop te schroeven. Als het goed is zit er in de zijkant van de shock cap een gaatje waar overtollige olie uit loopt.
     
  5. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    is gelukt, toch bedankt
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Wat was het probleem dan, weet je dat?
     
  7. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Ja, eerst en vooral moest ik de pistonvoet er al opzetten, ook moest ik de shock altijd recht houden, anders hapt hij lucht... Toch bedankt !
     

Deel Deze Pagina