Hallo, ik heb al vanalles gevlogen, maar nog nooit een piper. Ik heb momenteel enkele lopende bouwprojecten, dus zou ik graag voor een arf gaan. Ik heb motoren liggen van 20cc 4takt, 35ccbenzine, 38ccbenzine,40,50benzine... dus hier heb ik keuze genoeg! echter heb ik enkele "eisen" schaalvliegen zal zeker gebeuren, maar ik wil ook wel eens wat meer doen, laag en traag meskant, klassieke acro, landen,taxien op 1wiel, of springen van links op rechtse wiel,... dus het toestel moet toch net even wat power hebben,(hoveren is zeker niet de bedoeling!) graag lage slowpasses ook. Ik weet dat bill hempel een 25% clipped versie verkoopt, maar die is mij net wat te duur! The world models hebben ook een paar leuke. een gewone j3 25% 2m80 ofzo dan een clipped wing 25% 2m20 ongeveer en ze hebben ook een j3 50cc van kop 3meter... nu weet ik niet direct wat kiezen tussen die 3 modellen. jamara heeft ook een leuke clipped versie, maar dat merk is mss wat minder te vertrouwen??? wie kan mij wat vertellen over vliegeigenschappen, of wat advies geven qua keuze?? feitelijk kan ik nadien nog altijd clipped wings of full size wings bijmaken... hij is dus vooral bedoeld om leuk FUN te vliegen, een beetje ala de 50%hempel, maar dan een pak kleiner! om schaal te vliegen heb ik andere leuke modellen... Groeten
1/4 j3 of supercub van hangar 9.. Vooral hun supercub ziet er erg goed uit, de j3 van hun vind ik wat saai ogen.. Ben zelf verzot op mijn 1:4 balsa usa maar dat weet je al ;-)
idd hehe is ook een mooie bak van jou! die super cub ziet er idd heel mooi uit ook, maar kost nog wat meer dan de bill hempel...
PIPER SUPER CUB BIG "AUSTRIA" 2,7M PICHLER dit is ook een super cub, maar niets van info over te vinden... ook het schema is wel wat aparts... de gewone j3 neus vind ik persoonlijk mooier, maar met een grotere benzinemotor verdwijnt deze kap meestal toch grotendeels in de vuilbak vrees ik. enige voordeel van de super cub is dus dat hij "flaps" heeft, in hoeverre dat hij dit nodig heeft natuurlijk...
J3 van SIG, verschaft wel wat bouwwerk, geen ARF natuurlijk Moet zeggen dat de mijne nog airborne moet gaan;
Nou... Ik gebruik ze bij elke landing, remt goed af en anders blijft dat kreng maar doorzweven haha. Daarbij kan je een mooi kort dalend cirquit vliegen en de kist op een postzegel neerzetten. Ik wil niet meer zonder op een piper haha.
Vergeet de Piper van Toni Clark niet. Ik heb er verschillende gebouwd. Zijn onverwoestbaar en vliegen goed. Ton
idd ik weet ondertussen wil je schaal en een degelijke kist neem dan de tony clark of de balsa usa, echter zijn deze bouwdozen, en ik wil een arf, omdat ik andere bouwprojecten heb... ik heb gisteren eens gebabbeld met ons oudste lid, en die heeft enorm veel op piper super cub gevlogen, dus denk ik dat ik voor die ga in het austria schema... heeft flaps, deur kan open, motorkap scharniert ook open, dus makkelijk aan de motor te geraken.+ licht gebouwd(hopelijk ook goed gebouwd!) nog "lichte" tundra tyres zoeken ... ik heb hier nog de roto 35cc liggen, en een mvvs 40 of 45cc(ik weet het niet, staat niets op, en had hem zo gekocht dus dat wil ik nog wel eens te weten komen...
Het lijkt erop dat u een zeer bekwaam om uw vliegtuig te beheren, en erg jaloers, zal ik hard proberen.
Toevallig kwam ik op deze site een 1/4 Piper Cub tegen van 2,47 meter voor €249,- Wie weet heb je er wat aan.