Ik heb toch maar bij flytosky.net besteld. Pjotrrr zei dat er al meer mensen prima besteld hadden daar. Mijn verwarring van die site was overgens niet voorniks. Die site heeft namenlijk een vreemde clone lopen. http://www.flytosky.net is namenlijk de goede shop, maar er is ook nog http://www.flighttosky.com/ en die zit vol gaten.
Hoihoi Ik kon het niet laten, ik heb er zopas ook één besteld bij flytosky.com. Vriendelijke verkoper overigens. Ik heb er ineens ook een A & B setje bijbesteld + bladhouders (mijn vliegkunsten kennende waarschijnlijk geen overbodige luxe ). Nu maar hopen dat het netjes door de douane komt, alles wat uit Azië komt wordt hier tegenwoordig streng gecontroleerd. Dus ik ga zo goed als zeker moeten bijbetalen, maar ik zal al blij zijn als het effectief arriveerd (ik al eens een digitale camera gekocht in China die spoorloos verdwenen is bij de douane , die klacht loopt nog steeds...) Enfin, ik ben curieus of hij echt zo makkelijk te vliegen is als wordt beweerd. Is er trouwens nog geen draadje van iemand die hem getest heeft met evt. commentaar?
Hallo, Hopelijk kan iemand me helpen met de zender van de Lama 2. Ik vlieg met mode 2 maar de knuppel beweging van volgas naar gewoon (motor uit) moet bij mij net andersom. Er zit geen reverse schakelaar op en ook niet in de zender! Wat nu?
Dat vertelde die mij ook, en hij noemde me nog peter (das pjotrrr) ook! Mille: Het enigste dat ik kan verzinnen is de zender open halen en 2 draadjes van de betreffende stick omdraaien.
Hoi, ik ben helemaal nieuw op rc gebied. Ik heb om te beginnen de esky lama 2 gelocht op Ebay. Dit heeft me ongeveer 110 euro gekost. De heli is degelijk gebouwd alleen de staart is bij mij heel snel stuk gegaan. Die kan dus absoluut geen harde klappen hebben. Maar ja ik ben ook niet echt een piloot, meer een brokkenpiloot. Heb al verscheiden crashes gehad maar hij blijft best stevig in elkaar zitten. De bladen beginnen na een paar fatale crashes wel scheuren te vertonen. Voor degene die net als ik pas beginnen met deze sport, zorg dat je niet hoger dan 30 cm gaat vliegen. Ga je hoger dan heeft dat meestal schade tot gevolg. Hij is naar mijn mening wel redelijk stabiel, toch moet ik veel corrigeren en dan vooral de 'neus' richting van de heli. Maar ik heb geen vergelijksmateriaal. Misschien is die wel super stabiel in vergelijking met andere heli’s. Nu zit ik wel met een probleem. Een blad is naar de filistijnen en die wil ik vervangen, maar weet helaas niet hoe. Met een mini schroeven draaier lukt het dus niet. Weet iemand die deze lama ook heeft hoe je die bladen kan los schroeven of wat voor gereedschap je daarvoor nodig heb
Zojuist de rode en de zwarte omgedraait en de middelste blauwe laten zitten. Dit heeft helaas geen effect. (hij doet dan niets) Even terug gezet in de oorspronkelijke stand en dan werkt het weer. Alleen voor mij weer verkeert om.
Bloody hell ...Ik hoop dat niet al onze MODE 2 lama's met omgekeerde throttle stick hier aan komen waaien ...
tsja, wat is "verkeerd". Mischien vliegt Mille om een of andere vage reden wel graag met volgas onderaan.
Het is me nu toch nog gelukt om de bladen los te krijgen na een inspectie van mijn pa's gereedschapkist. je heb er dus een hele klein soort bus sleutel voor nodig. Ik heb meteen maar bij helifever een bestelling gedaan van reserve onderdelen. Ze zijn erg snel want meteen de volgende dag al een bevesteging ontvangen dat ie verzonden was. Echter zit ik met nog een probleem. Tijdens het vliegen gaat de neus steeds een bepaalde kant op, moet dus steeds corrigeren. Trimmen heeft ook niet geholpen. Iemand nog ideetjes?
Ja hoor. Als de heli steeds linksom wil draaien, zou je een klein stukje van de bladen kunnen knippen die rechtsom draaien (beiden even veel). Die zorgen voor te veel torque, wat je kennelijk niet kunt trimmen. Natuurlijk heeft de heli iets minder lift, maar dat compenseer je met iets meer "gas".
De bus zal wel imbus nummertje 2 zijn. En je bedoeld dat hij steeds om zijn as draaid? Dan moet je de pitch van een van de rotors veranderen. Dat doe je door et blad eruit te halen, bij de punt en wortel vast te pakken, en zachtjes te draaien, iedere hand in tegengestelde richting van elkaar, zodat je een grotere hoek omlaag krijgt. Maar wees voorsichtig.
Op het 4-1 board zit een stelpotje daar kun je hem mee trimmen en als de voltage afneemt krijgt hij ook de neiging om iets te gaan draaien
Jowh bedankt voor je reactie, ik zal er eens aan gaan draaien (weet alleen nog niet welke kant op. Verder nog een vraagje. Is het de bedoeling dat we de rotor bladen strak aandraaien, of moeten ze er juist losjes in zitten. Standaar uit de doos zaten ze er losjes in, en sow heb ik ze ook gevlogen!