De afgelopen dagen af en aan weer bezig geweest, vleugel twee is voorzien van servo's en stuurstangen en ook die is zover klaar. Op naar het volgende; het vertical stab:
In tegenstelling tot de vleugels is hier het rudder gewoon met pennen gemonteerd. (Flaps en ailerons zijn van elastoflap) Althans, die moet je nog verlijmen.
Bij nadere inspectie bleken de pennen niet op een lijn in het roer geboord te zijn. Ook de uitsparingen voor de scharnierpunten waren niet helemaal haaks t.o.v. het roer gefreest.
Allereerst dus de gaten weer opgevuld met balsa en vervolgens de gaten opnieuw geboord en de uitsparingen uitgevijld zodat de pennen goed passen en de scharnieren evenveel ruimte hebben aan beide kanten van het roer.
Ook de ovale gaten in het vertical stab maar opgevuld en opnieuw met de juiste maat boor geboord. Vindt zelf dat dit nog een verbeterpuntje is voor C&C qua fabricage.
Nu het roer goed gemonteerd kan worden is het tijd om te kijken naar de uitslag. Met net aan een halve centimeter naar elke kant is dit wat weinig.
Als uitslag staat 2,5 cm voorgeschreven dus ik wil eigenlijk minimaal 3/4cm uitslag kunnen halen op het roer zelf. Dan heb ik voldoende speelruimte dmv afstellen op de zender.
Ik heb me dus al de blubber zitten vijlen op de randen van het stab waar het rudder tegenaan loopt. Dremelen is geen optie, de randen werden er niet mooier op, de dremel chipt de verf eraf. Dus dan maar wat ouderwets handwerk!
Ook de kabelboom voor de servo plus de led in de tip is al klaar, plus de aansluiting in de romp. Wederom MPX stekkers met emcotec soldeerplaatjes en wirebraiding/krimpkous.
