Mijn Desert XL

Updates!

Als eerste de wrap. De kap is volledig in carbon gewrapt. Ik ben er blij mee.

IMG-20140129-WA0010_zps04b940ac.jpg


IMG-20140129-WA0012_zpsc0210458.jpg


IMG-20140129-WA0016_zpsa87620dd.jpg


IMG-20140129-WA0021_zpsf3f2edfc.jpg


IMG-20140129-WA0015_zps7a5f6655.jpg


En een foto van het uiteindelijke resultaat:

20140130_191638_zps4d7c9137.jpg


20140130_191643_zpsd9293bc8.jpg


Daarnaast zijn de stock servos verruild voor de Savox 0235. Heb ik een Twin Air filter ontvangen, een lipo voor de kleine accubak, servostang set van NRP en nog een verlengkabel voor de SuperBee. Uit de VS kwamen ook nog de quick fuel line connectors binnen. Het leek wel pakjesavond :-). Mijn weekend is in ieder geval weer gevuld.

Ben er inmiddels uit dat er ook andere banden met velgen moeten komen. Weet nog niet welke. Maar Proline Excavator icm Proline Badland velgen in 80mm zou m wel staan.
 
Haha. Deze gaan er toch weer af. Was alleen voor de foto. Maar bedankt voor de tip

HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was ook maar een geintje .

Ik ben wel benieuwd naar een filmpje buiten in het zand , ik heb een keer een losi5ive zien rijden , maar kon er eerlijk gezegd niet van onder de indruk raken , maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat hij er naar mijn mening te kleine wielen met te kort profiel onder had zitten , waardoor er wel veel vermogen verdween in de wielspin , kun je voor deze auto's geen paddles krijgen ?

P.s. Als ik op jouw linkje klik op de vorige pagina gebeurt er niks :(
 
Wielspin kun je bij de 5ive makkelijk oplossen door dikkere diff olie te gebruiken. Paddles zie ik niet zitten. Rij ook veel op asfalt.

HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo bandjes ook maar besteld bij Harrie.

80mm Bow Tie op Mad Max velgen. Om de 80mm velgen vooruit te krijgen ook meteen maar een Big Bro conversion set besteld bij G4Z :-). Moeten niet hebben dat hij hierdoor langzamer gaat worden.

Als het goed komt het volgende week binnen, samen met wat nieuw aluminium van Harrie. Nieuwe motorsteun + houder voor de as.

Edit:

Spul toch nog uit kunnen laten vanmiddag, samen met Sjon.

20140202_162323_zpsfkraaxta.jpg


20140202_162334_zpswc7z1shn.jpg


20140202_162400_zpscya5sckk.jpg


20140202_162346_zps1lq1josa.jpg


20140202_162445_zpsoujgtill.jpg


20140202_162511_zps0id02n2m.jpg


Nagenoeg probleemloos gereden. Na een kwartier sprongen bij het wegrijden de vonken onder mn kap vandaan. Bleek dat de voorste 2 bouten bijna volledig uit mn clutchhouder getrild waren. Dat had naar af kunnen lopen. Gelukkig tijdig ontdekt en snel verholpen.

Die kanariegele 5ive deed het ook perfect Sjon. Toch mooie kappen.
 
Laatst bewerkt:
Kloteweer buiten, dus sleutelweer binnen. Als de eerste de banden met velgen van de Pitstopshop. 80mm rondom.

20140208_144330_zps2gy3amvg.jpg


Daarna de Big Bro set van G4Zpower. Deze keer zelf de boel maar opgescheurd, en dat bleek best te doen.

20140208_101451_zpsgzjsftx4.jpg


20140208_103112_zpsxvxrksus.jpg


20140207_1849000_zpswpotxuzr.jpg


Mooie nieuwe stickers erbij van Chris.

20140208_121600_zpsbm8xzlng.jpg


Hele spul nu eerst maar eens proberen samen met de Cobra pijp.

20140208_124241_zpsynfhy8cy.jpg


Daarvoor maak je een gat in je kunststof bodemplaat.

20140206_185607_zpsqx0wwg5q.jpg


En de eerste start:

https://www.facebook.com/photo.php?v=493255434117455&set=o.1454630418097507&type=2&theater

Voorlopig even klaar. Hoop van de week een paar nieuwe aluminium onderdelen van Harrie in ontvangst te mogen nemen. Nieuwe grote motorsteun, kleine motorsteun (is nu kunststof) en een tussenas steun. Zodra binnen gaan ze er op, foto's volgen uiteraard.
 
En daar zijn ze. Met dank aan Harrie van TPS die het spul direct doorgestuurd heeft.

20140214_172558_zpsfszvbwqu.jpg


20140215_114132_zpsnhi3o17h.jpg


De bevestigingssteun voor de motor past helaas niet. Reden is hoogstwaarschijnlijk het feit dat de motor niet standaard CY maar Zenoah is. Ik had daar bij de 5ive ook last van met de montage van de nieuwe motor. De afwijkingen in de Zenoah kap en flens zorgen ervoor dat het blok niet goed uitgelijnd is voor de schroeven met de nieuwe steun.

20140215_115156_zpsuykww4lx.jpg


20140215_114141_zpsjv567wro.jpg


Erg jammer want dat rode spul is prachtig!

Had daarnaast ook nog een setje wheel adapters meebesteld bij Harrie. Helaas bleken die ook niet te passen. De pinnen zijn bij Desert dunner en de afstand tussen het gat en het wiellager is een dikke cm. Daar moet nog wat nieuws voor komen dus.

Bij het sleutelen de afgelopen weken is 1 ding wel duidelijk. Waar de 5ive nagenoeg geen shims kent, heeft de Desert ze op veel plekken. De gebruikte lagers met metalen afdichtingsring zie je ook veel. Ben daar zelf niet zo kapot van.

De tussenstand

Alu servo hevels
Twin Air Filter
Alu servostang
Bow Tie wielen met Mad Max velgen
G4Z Zenoah Big Bro
Savox servo's
Cobra uitlaat
Super Bee killswitch
Lipo accu
Quick fuel line connectors

20140216_180025_zps5aqedmk5.jpg


20140216_1800530_zps1v1ixxsy.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziet er mooi uit Ewout;)
wat de upgrades betreft,dat is altijd maar afwachten als het past of werkt,dat hebben we al ervaren met de losi5ive.

wat het passend krijgen van de motor betreft..
toen mijn 30.5cc blokje (cy) zand had gehapt,had ik een falcon 29cc cilinder setje over gezet op een cy onderblok,zodat alles incl motor flens passend blijft.
en het doet het prima.

zelfde heb ik gedaan met de bigbro,alleen nog niet getest.

ps,mijn 30.5cc getunede blokje was ook een mix (cy/zenoah) door een ervaren tuner getuned.
 
Zenoah koppelinghuis is 1- 1,5mm hoger dan die van CY en te zien op de foto is dat net wat je te kort komt, koppelinghuis omwisselen en alles past zoals het hoort.
 
Ewout ik denk dat je de verkeerde motor steun hebt gekocht.
zie 2 versies bij harrie,1 voor cy en 1 voor zenoah.

denk dat je probleem zo is opgelost;)
 
Was inderdaad hetzelfde probleem dat je krijgt als je een Zenoah blok met Zenoah kap en Zenoah motorflens installeert op je 5ive. Inmiddels zijn er nieuwe steuntjes bij Harrie te krijgen die ik aankomende week hoop te ontvangen.

Gister voor het eerst de Big Bro uit kunnen laten. De bandjes hebben moeite de power op het asfalt te krijgen. Voortdurend wielspin op de achterwielen. Misschien daar maar een Rconline achterspoiler voor bestellen of een reserveband achterop schroeven voor wat extra gewicht.

De pret was overigens gister al na 20 minuten over. De pin die de aandrijfas op het achterdif aansluit besloot aan de wandel te gaan. Hoorde een ping en zag mn aandrijfas de lucht in gaan. De Buggy is nu alleen front wheel drive.
Als het goed is komen de reserve onderdelen deze week binnen, zal maar eens flink met de rode loctite aan de gang.

20140222_104429_zpshb0pjkcs.jpg


Verder wat lekkage aan de pakking van de uitlaat en er was een slangenklem losgeschoten.

Vanmiddag de 5ive maar gebruiken dan :-).
 
Vandaag in totaal met 3 auto's op het veld. Een Baja (na 2 minuten uit, accu was leeg) een 5ive (door kapotte servo niet gereden) en de Desert. Die heeft flink de sporen gehad.
Helaas blijkt ook nu weer dat montage met kunststof cilinder om de aansluiting van de uitlaat (incl 2 slangenklemmen) niet ideaal is. Weer lekkage, al na een paar minuten. Na het opnieuw vastdraaien gleed hij er na een kwartier weer vanaf. Net als bij mijn Mini bevalt me dat helemaal niet. Misschien toch maar weer met vloeibare pakking aan de gang.

De auto is redelijk heel gebleven. Door een stuurfout met een flinke gang op een graspol geklapt. De voorste swaybar heeft de klap goed opgevangen, deze zal vervangen moeten worden.
Daarnaast heeft er iets aangelopen op de rode aluminium stuurstang. Zal de aandrijfas misschien geweest zijn. Er zit wel erg veel speling op die voorste ophanging.

https://www.dropbox.com/s/q3j9oee7727q2co/20140302_145538.mp4

https://www.dropbox.com/s/u6bsw44s1fcwrni/20140302_145648.mp4

20140302_145510_zpslj6onn2e.jpg


Wat ik nog wel zou willen hebben is van die beschermplaatjes op de achterste draagarmen. Dat scheelt een hoop zooi/gras om de achterassen. Zelf maar eens wat proberen met plastic, moet lukken.
Motortje liep fantastisch en na een mooie koprol zit alles nog op zn plek. De carbon wrap ziet er ook nog goed uit, alleen vuil krijg je er niet zo makkelijk af.
 
Back
Top