LRP elektro algemeen

De LRP imbus schroeven kennen inderdaad een probleem, 8 schroeven in mijn chassis hadden een afwijkende kleur, 3 daarvan waren al “dolgedraaid” alvorens ik überhaupt er een inbus sleutel in had gehad, de andere 5 waren ook niet echt bedrijfzeker te noemen!!! Ik beschik hier echt wel over goed gereedschap, dus ik ben bang dat LRP iets beter zijn best moet doen wbt de kwaliteitscontrole van de imbus schroeven!!

Kruiskopschroeven van HPI doen het heel goed bij mij, beter dan bv de schroeven die Schumacher gebruikt, beide hebben ook een andere schroevendraaier nodig, daarnaast was de kop van een Schumacherschroef ook anders afgeschuind (hoek in graden) tozv de verzinking aangebracht in het chassis, de HPI schroeven pasten beter, maar verzonken niet ver genoeg!!!

Alle systemen voldoen wel redelijk, mits goed gereedschap en deugdelijk schroef materiaal, ook de afmeting speelt een grote rol in de betrouwbaarheid!!! Een kruiskopschroef in een pinion…???...heeft geen lang leven ben ik bang voor, te weinig constructief contactvlak, in verhouding tot de kracht die er op moet komen te staan!!!
 
Een pinion schroef, dat is nu waar lrp het beter heeft dan vele anderen. Bij mijn
Blast tx was het een grotere maat inbus dan bij mijn
Tamiya,traxxas,... modellen. Weet niet of dit bij de twister ook zo is? Alleen waren die pinions dan weer K*T!
 
Hallo mensjes :D :D

Ben ik weer :p

Nadat ik ongeveer een jaar geleden mijn twister tegen een autoband heb laten knallen, waardoor er een schokbreker af was gebroken. Heb ik van de week een bestelling gedaan bij rcracingtwente :) Een setje nieuwe schroefjes voor het monteren van de schokbreker op de front tower EN nieuwe olie. Ik wilde eerst 500cps betsellen, maar die was niet in voorraad en het ging nog wel ff duren voordat ze hem weer hadden. Dus toen maar 550 besteld. Kan er ook wel mee door denk ik.
Maargoed, vandaag pakketje binnen gekregen, schokdempers even helemaal schoongemaakt en olie vervangen, rest van de auto even nagelopen en schoongemaakt, LiPo weer even opgeladen(hoefde maar 250mAh bij voordat hij vol was, mooi die LiPo's...bij de NiHm zou hij wss allang helemaal leeg zijn geweest).

Maar toen ik twister uit de kast haalde en ik de antenne een beetje boog...knapte die :p Geen probleem nu heb ik hem gewoon heel wat korter gemaakt...staat ook heel wat mooier vind ik trouwens. Dus tot slot wilde ik hem nog ff snel testen(moest eigenlijk naar het werk),pak ik de zender...wil hij niet aan! Heb ik het schuifje blijkbaar op ON laten staan gedurende het jaar...en nu zijn de batterijen dus op :p Tegen de tijd dat ik terug was van werken waren de winkels alweer dicht en ik heb geen 8 AA batterijen liggen.
Dat word morgen dus naar de winkel en een proefritje :D

Ik zat ook nog ff te kijken hoe duur zon nieuwe spoiler is..want mijne lijkt wel op de bek van een haai :p Maar tjonge jonge wat zijn ze duur zeg...veel te veel voor zon stukje lexaan(of wat het ook maar is) naar mijn smaak :p Iets anders op verzinnen dus.
Denk dat ik hem binnenkort ook een nieuw kleurtje ga geven.
 
Kijken naar een harde plastic spoiler zou ik zeggen. Kijk eens op conrad ofzo misschien dat er wat bij staat wat je kan aanpassen.
 
Leuk dat je weer terug bent, Rick. Wat betreft de spoiler, ik heb wel een tipje voor een niet te duur maar zeer stevig lexan exemplaar. Zijn er zelfs meteen 2. Team TiTan 1/10 Buggy Wing Set (2) 60306-12

De ene heb ik op mijn Minion gezet:

p1040023.jpg



En de andere op mijn Kyosho RB5:

a6344073-221-RB5_06.jpg


a6344076-191-RB5_09.jpg
 
@Anthem: Bedankt voor de tip, ben deze tegen gekomen:

Reely 1:10 achterspoiler 154 x 60 mm zwart Zwart (CB375BA) in de Conrad online shop

Er staat alleen gatafstand 28mm...lijkt me stug dat ze zo dicht bij elkaar zitten en op de foto klopt dat ook niet als je naar de verhoudingen kijkt :p

@Indoor: Bedankt^^
Dat is inderdaad niet zo duur nee. En in verhouding met die van conrad heb je er gelijk 2 haha. Moet alleen dan nog wel geverfd worden...moet dat met speciale verf trouwens,dat lexaan? Of kan dat ook met een spuitbus van de action? :p

EDIT: Ik zie de orginele wing van de twister op die site staan voor 8.71euro...misschien heb ik dan verkeerd gekeken bij die andere sites :p
 
Verven van lexan kan alleen goed met speciale verf. Andere verf wordt te hard, en spat er dan zo vanaf.

Een originele kan ook, en ze vragen er daar niet de hoofdprijs voor. Alleen zal een Titan wing sterker zijn, vermoed ik.
 
He verdorie...dacht ik hem snel en goedkoop een nieuw kleurtje te geven...achja dat is iets voor de toekomst.Morgen eerst maar even testen,want ik denk niet dat het probleem van die abnormaal lage snelheid zichzelf heeft opgelost :p
 
Net een testrun gedaan. Ging prima,pit zat er wel in haha. Ik heb alleen het idee dat hij heel weing grip heeft...vooral aan de voorkant. De voorwielen komen vrij snel van de grond...misschien dat ik de vering vooraan wat zachter moet zetten?Of zal dat niet veel uitmaken?

Daarnaast kan ik volgens mij wel een stapje grotere pinion nemen...hij accelereert als de tering maar kan al dat vermogen lang niet kwijt :p

PS:Was wel op vochtinge straatklinkers btw.
 
Vering zachter voor, andere banden voor (bijvoorbeeld zachter rubber en/of staggered rib profiel), gewichtjes vooraan plaatsen, accu verder naar voren schuiven, zijn manieren om voor meer grip voor te krijgen. Er zijn er nog meer.
 
Ok bedankt indoor.Ik heb de klipjes weggehaald dus dat scheelt ook al iets.Dat van die battery ga ik eens proberen...maar hij kan niet zo heel ver naar voren lijkt me.

Vraagje aan poebe: Hoe heb jij de switch van je ESC aan de schocktower bevestigd?Kan ik niet zien op je foto.Ik zat te denken aan tie ripjes...maar die drukken dan de switch opzij :p
 
Vandaag eerst even bezig geweest om alle elektronica netjes te ordenen, de ESC is wat te groot voor de plek waar hij "officieel" hoort te zitten. Dus heb ik afgekeken van hoe poebe het gedaan heeft :p(ik hoop dat je het niet erg vind poebe).

kedtol.jpg


Daarna heb ik de wielen nog nagekeken want die leken wat teveel speling te hebben. Ik heb een deel van de speling opgelost door een shim tussen de bevestiging van de c-hub te plaatsen.Nu is die speling iig weg. Ik heb alleen bij 1 wiel dat de wielas erg veel speling heeft in de lengterichting...oplossing is dus een shim ertussen, maar de shims die ik heb hebben een te klein gat om helemaal over de wielas tot aan de lager te komen. Ik dus zoeken...ik heb dit gevonden:

Search results :: The Border Online RC Shop

Dan staat er bijvoorbeeld 5x7x0.3
Die 0.3 is dan de dikte, maar wat is die 5 en 7 dan? Is die 5 dan het gatdiameter en die 7 dan de totale diameter?

Toen ik de wielen eraf haalde...zag ik dat er een wielmeenemer beschadigd is:

16260io.jpg


Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb eigenlijk :p Misschien tijdens het eraf halen van de wielen?

Ook heb ik de vering voor wat zachter gemaakt door die ringetjes weg te halen, helpt wel iets maar nog niet alles, dus ik denk dat ik maar dunnere olie ga bestellen(lol net nieuwe erin).

Hier wat foto's van de twister hoe hij er nu bij staat:

30w8nie.jpg


2poqvyh.jpg

(Op dit moment zitten de originele banden erop trouwens)
 
Vandaag eerst even bezig geweest om alle elektronica netjes te ordenen, de ESC is wat te groot voor de plek waar hij "officieel" hoort te zitten. Dus heb ik afgekeken van hoe poebe het gedaan heeft :p(ik hoop dat je het niet erg vind poebe).

kedtol.jpg


Daarna heb ik de wielen nog nagekeken want die leken wat teveel speling te hebben. Ik heb een deel van de speling opgelost door een shim tussen de bevestiging van de c-hub te plaatsen.Nu is die speling iig weg. Ik heb alleen bij 1 wiel dat de wielas erg veel speling heeft in de lengterichting...oplossing is dus een shim ertussen, maar de shims die ik heb hebben een te klein gat om helemaal over de wielas tot aan de lager te komen. Ik dus zoeken...ik heb dit gevonden:

Search results :: The Border Online RC Shop

Dan staat er bijvoorbeeld 5x7x0.3
Die 0.3 is dan de dikte, maar wat is die 5 en 7 dan? Is die 5 dan het gatdiameter en die 7 dan de totale diameter?

Toen ik de wielen eraf haalde...zag ik dat er een wielmeenemer beschadigd is:

16260io.jpg


Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb eigenlijk :p Misschien tijdens het eraf halen van de wielen?

Ook heb ik de vering voor wat zachter gemaakt door die ringetjes weg te halen, helpt wel iets maar nog niet alles, dus ik denk dat ik maar dunnere olie ga bestellen(lol net nieuwe erin).

Hier wat foto's van de twister hoe hij er nu bij staat:

20r5qjd.jpg


2poqvyh.jpg

(Op dit moment zitten de originele banden erop trouwens)

0.3 dikte
5 gat
7 hele ringetje
 
Neem gewoon van die setjes shims van 3-Racing. Heb je van elke dikte 10 stuks, diktes (of liever "duntes") zijn 0.1, 0.2 en 0.3 mm, daar kun je wel even mee vooruit. En niet alle speling eruit halen, anders komt er spanning op je lagers, en sloop je die.
 
Back
Top