Wat was jouw crashschade?

Tja shit happens. Morgen maar eens kijken wat de echte schade is. Maar de kans is groot dat ik een v120d02s micro haal ook ivm de beperkingen van de master cp.

Ach ook die dingen gebeuren nu eenmaal. 2 geweldige vliegdagen deze week, en de 3e was jammer.
 
Je hebt de brushless motor eraf zie ik Sven ? Frame is gebroken op de bekende zwakke plek zie ik. Dat is op zich goed te lijmen, verstevigen met een plastic plaatje en dan hotgluen :-)
 
Ja was t vertrouwen kwijt in de mcp. Met de stock motor vond ik het fijner vliegen. Frame kost de kop ook niet. Maar tja even afwegen of ik hier nog geld tegenaan ga gooien of verder met wat anders.
 
Nou heb m is gedemonteerd. Gelukkig lekker buiten in t zonnetje.

Nieuw nodig:

Mainframe
Skid
Canopy
Main shaft
Main gear
Tail tube en vin
Kop
Linkage arm set
Srew set
Swashplate
1 metal gear servo..

Oftewel... Einde mcp voor mij en tijd voor wat anders :-)


5y7yga5y.jpg
 
Helaas chow, sinds we een huis hebben gekocht hebben bepaalde dingen meer prioriteit. Hoe graag ik ook zou willen.

Heb een ontvanger en fbl unit in huis.. Maar dan moet er voor een warp nog wel 600 euro op tafel voor de rest van de kit en setup.
 
Of een tijdje een KDS vliegen? Is ook geen straf. Ik begon zelf met een HK450. Altijd prima gevlogen. Forumlid vliegt er nog steeds mee..
 
KDS maakt ook best wel leuke modellen ja.
Al heb ik me nog niet zo verdiept in de kwaliteit en vliegeigenschappen.

op een of andere manier blijft compass me nog steeds erg trekken.

een mogelijke optie is om te kijken naar een 2e hands compass om de aanschafkosten iets te drukken. Maar 2e hands zie je ze nog niet veel aangeboden.
En het blijft uiteraard leuker om iets nieuws zelf te bouwen.
 
ja heb net 't KDS 450 topic eens doorgelezen.
er is tegenwoordig zoveel te kiezen, en echt slechte heli's zijn er ook niet meer...dus keuzes keuzes ..
 
Balen dat je zoveel schade hebt aan je heli Sven. Maar vandaag was ik ook aan de beurt ;-) De Logo 700 kwam net een stuk te dicht bij de grond :(

full



Gelukkig geen technische storing maar echt een stuur / inschattingsfout. Al meerdere keren gedaan:
- duik recht na beneden met 0 graden pitch
- trek de heli recht met pitch iets negatief waardoor het rotor toerental enorm toeneemt
- op het laatste moment vol pitch positief om de heli af te remmen......

En die laatste stap was net iets te laat en de Logo tikt met zijn neus de grond aan. Bladen raken de grond en de staart slaat weg.

Schade lijkt mee te vallen maar ik moet de boel nog uit elkaar halen. Het leek een beetje op het volgende filmpje maar dan iets rustiger ;-)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aiii... tja, ik denk dat jou Canopy alleen al net zo veel kost als mijn parts-list ;) ... maar ook al blijft het hopelijk voor je daarbij, is het toch zonde.

succes met herstel.
 
Mijn 480xx was vandaag ook aan de beurt lol :)
Belt is 'ontspoord', waardoor ik onvoldoende staartcontrole had.
Verbazingwekkend weinig schade voor zo'n harde crash

mainblades
maingear
linkje
tailboom

:D
 
Ja Balen Joop van de logo 700.....
Ik heb gisteren alles heelgehouden :):):)

Hoort erbij, vliegen/crashen/opnieuw opbouwen en weer gaan!!!!
 
Tja, het is inderdaad zonde van zo'n mooie heli. Maar we gaan hem zeker weer opbouwen. En tot die tijd vliegen we met de spare 700. Bedankt Marcel :thumbsup:
 
Brutus gebruikt KDS lesheli's volgens mij.

Yup.... en voor wat wij er mee doen (indoor hoovertraining) voldoen ze uitstekend. Maar da's al gauw.... ;)

Toch, ze vliegen prettig en rustig, doen het prima in rate mode, en héél weinig onderhoud als je niet crasht.

Groet, Bert
 
Dat is minder Joop 8O Waren we nou maar samen gaan vliegen, was het misschien niet gebeurd.
Succes met de wederopbouw, hoop dat de schade mee valt.

mvg. Freddie
 
Back
Top