Ik heb een turngy trackstar 150a sensorless esc in mijn erevo. Nieuwe turnigy 4270 1900kv motor gekocht. Alleen ik heb nu last van zwaar cogging. Uit stilstand rijdt die gewoon niet weg. Heeft een duwtje nodig voordat die kan rijden. Achteruit werkt ook niet. Ligt niet aan de accus, want heb meerdere sets op geprobeerd. Zelfs zonder weerstand, cogt de motor eerst 1-2 sec voordat die normaal draait. Motor is 100% nieuw en goed. Heb het op mijn castle esc getest. Werkt perfect. Iemand enige idee? Probleem die ik met een programeer kaart kan oplossen? (Heb ik nie) Ojah, verstanding is ook niet tezwaar. Heb 5 min vol gas gegeven en de motor en esc waren amper 30 graden.
Motor is niet goed anders deed hij het wel ;-), klinkt toch dat de motor niet goed is. kijk of er geen kabelbreuk en/of goed contact in aansluit kabels van esc en motor zit. Anders is er waarschijnlijk een pool stuk waardoor motor alleen meer vertrekt wanneer je deze helpt. Bij een E-revo 30 graden voor motor en esc? Dat geloof ik niet heb je de motor en regelaar onbelast getest? Met de wielen van de grond. Zo ja dan kun je je test resultaat in de prullenbak gooien. Heb je iemand met dezelfde auto even 1 voor 1 uitwisselen. Het kan ook nog dat je de gearmesh veel te strak hebt zitten of er ergens een boutje uitsteekt. loopt het allemaal soepel en hoor je geen rare geluiden. De regelaar en zender helemaal nalopen, misschien staat er een instelling fout. Je geeft aan dat als hij aan castle regelaar hangt dat hij het gewoon doet. Dan is het dus je regelaar waar de fout zit. Maar jah het is allemaal moeilijk op een afstandje te zeggen wat het is. Het is maar gewoon wat gissen. Veel suc6
Ik heb de zelfde regelaar in de losi ten scte zitten. Heb er een 550 motor op staan en schokt ook een beetje bij wegrijden. Timing valt niet te veranderen. Een 540 motor gaat wel goed weg. Dus de 4270 motor is te zwaar voor de regelaar om hem de eerste goede ronddraai te geven. Als je een 4 pole motor gebruikt zal het beter moeten gaan. En anders toch een andere regelaar. Gr Sander.
Nee timing niet aangepast. Daar zal het aan kunnen liggen, maar ik heb geen programmeer kaart bij de hand. Gear mesh kan het niet zijn, want onbelast, dus met de motor los cogt die zelfs 1-2 sec voordat die goed draait. Verstanding is 62/19 met een 1900kv, dus het is nog lager verstand dan de stock, daarom rond de 30 graden. Rijdend. Iemand in de buurt van arnhem met een turniggy kaart misschien? Ja ik heb een 4 pole motor van trackstar. Alleen bij mij cogt die nog steeds zo erg dat ik niet weg kan rijden.
Net wat ik zeg. De motor is gewoon te zwaar voor de regelaar. Mijn 550 4pole van tekin schokt ook een beetje. Maar rijd wel weg. Een 540 2pole die ik ook getest heb, (door dat de mijne ook schokt) gaat wel weg zonder te schokken. Gr Sander.
Het blijft goedkoop spul. Daar zit het hem ook in he. Goede regelaars zijn gewoon duur. Zo simpel is het nu eenmaal. 200 dollar voor een tekin rx8 met sensor is duur. Maar je doet er wel jaren mee bij gewoon gebruik. Gr Sander.
Heb al een jaar of 6 een GM 90a regelaar met een tekin 540 10'5t. Al 3 x de lagers van de motor vervangen. Maar tijd nog steeds 65km in de asso sc10. En de regelaar koste toen ook 160 euro. Dus goed spul is gewoon duur. Gr Sander.
Maar ik heb niet eens achteruit. Vooruit zonder belasting, dan schokt die 1-2 sec. Achteruit blijft die alleen maar schokken en lampje op esc brand ook rood ipv groen bij vooruit. Achteruit gebruikt toch niet meer stroom dan vooruit?
De enige manier is een betere regelaar. Of voor de test een kleine motor erin hangen. Niet om te rijden maar om testen. Gr Sander.
Hmm heb alleen nog maar een 3674 1900kv thuis liggen. Niet echt veel kleiner dan de 4270. Maar kan wel eens proberen. Met de 3674 uitgeprobeerd, zelfde geval, heb geen kleinere meer thuis, alleen nog een castle 4274 2200kv. Dies zal wel helemaal te groot zijn.
Ik denk toch dat de regelaar wat kuren heeft. Hoelang heb je de regelaar al in bezit en doet die dit al vanaf het begin? anders even mailtje sturen naar hobbyking en een nieuwe vragen. Neem dan meteen ipv de trackstar de HK 150a variant. Die heb ik ook gehad en is bij mij nooit stuk gegaan.
Ik heb die revo een half jaar geleden via een ruil gekregen. De oude eigenaar zei dus tegen mij dat de motor kapot was. Ik had er nooit mee gereden. Sinds vorige week maar even de zin gevonden om dat ding rijdend te maken. Dus heel dom een nieuwe motor gekocht zonder eerst te testen of daadwerkelijk de oude motor kapot was. Nu blijkt dus dat ik die motor voor niks had gekocht en ipv daarvan een esc had moeten kopen. Ik heb al draden op de motor gesoldeerd, dus denk ook niet dat hobbyking die motor nog wilt ruilen tegen een esc. Hehe
Het is altijd het proberen waard. Wat voor motor heb je dan op het moment liggen? Ik ben misschien ook wel geinteresseerd erin. Moet een nieuwe motor voor me Trophy.
In de revo zit een turnigy 3674 1900kv. Ik heb zelf nog een nieuwe trackstar 4270 1900kv sensored gekocht. Die 4270 wil ik wel verkopen. Die is nooit gebruikt alleen kabels op gesoldeerd. Zit nog een jaar garantie op. Pb me maar als je interesse hebt.
Yup ik ben sws geen traxxas fan. Dat weet je. Dus geen zin om nog 50 euro uit te geven voor een esc. Stomme traxxas heeft me al 60 euro gekost voor een motor die ik nie nodig hebt.
ik weet ik weet, dom geweest haha. Had eerst ff moeten proberen voordat ik die motor kocht. Helaas al kabels erop gesoldeerd, anders had ik nog kunnen terug geven aan hobbyking. Als jij interesse in die revo hebt, mag jij het voor 250 hebben.