Welke snelheidsregelaar moet ik hebben?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door jeffrey1994, 26 apr 2014.

  1. jeffrey1994

    jeffrey1994

    Lid geworden:
    26 apr 2014
    Berichten:
    9
    Ik ben opzoek naar een nieuwe snelheidsregelaar voor mijn elektro auto.
    Het gaat om een Arrma Granite BLX, de snelheidsregelaar is daarvan vandaag doorgebrand en volgens mij heeft het ook een van mijn 3S Lipo accu's gesloopt.

    Welke regelaar raden jullie mij aan die degelijk gebouwd is?

    Hij moet geschikt zijn voor 3S Lipo 5000mah 25C en 2S Lipo 5000mah 45C
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2014
  2. jeffrey1994

    jeffrey1994

    Lid geworden:
    26 apr 2014
    Berichten:
    9
    EDIT:
    laat maar
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    En welke regelaar is het geworden?
     
  4. jeffrey1994

    jeffrey1994

    Lid geworden:
    26 apr 2014
    Berichten:
    9
    Dezelfde als het orgineel.

    Heb wel andere pinion gear en spur gear gekozen.

    van 13t naar 15t pinion
    van 57t spur naar 54t spur(32dp ??)
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Dus je zorgt voor een zwaardere vertanding?
     
  6. jeffrey1994

    jeffrey1994

    Lid geworden:
    26 apr 2014
    Berichten:
    9
    Ja, zodat die niet weer overhit raakt?

    Ik heb op een aantal sites gelezen dat werd aangeraden om de gearing aan te passen als je op 3s lipo gaat rijden met standaard gearing..
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Meestal maak je de belasting voor de motor lichter als hij teveel stroom trekt, dus kleiner pinion en/of groter spur. Maar het kan ook zijn dat de motor al zo licht is vertand, dat hij teveel toeren gaat maken, en dan moet je inderdaad juist iets zwaarder gaan vertanden.

    Maar welke totale vertraging heb je dan met de vorige tandwielcombi, en met de nieuwe?
     
  8. Marinus1978

    Marinus1978

    Lid geworden:
    27 mrt 2014
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Papenburg (D)
    van 4.38 naar 3.60, dus even dik 20% zwaarder...
    Gaat je motor én je regelaar niet leuk vinden, tenzij je een erg lichtgewicht autootje hebt.
    Probeer eerst eens 13 op 54 (4.15) en hou je temperatuur in de gaten.
    Als dat goed gaat kan je de zwaarste overbrenging alsnog proberen.
     
  9. jeffrey1994

    jeffrey1994

    Lid geworden:
    26 apr 2014
    Berichten:
    9
    Er zit nu een 13t pinion in en 57t spur.

    Ik weet niet of een Arrma Granite BLX onder lichtgewicht valt, ik denk het niet.

    Maar ik zal eerst wel met 13t pinion en 54t spur rijden.

    Wat zijn normale temperaturen van een ESC, motor etc dan?
    EDIT: Zag net het 'Belangrijk' topic over temperaturen, ik kan deze temperaturen gewoon aanhouden?

    Is dit een goede temperatuurmeter? Voltcraft IR 260-8S Infrarood thermometer in de Conrad online shop

    Zoniet welke raden jullie mij aan?
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  10. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    op 3 s zou ik hem erg licht gaan vertanden ,hoezoo zoo zwaar ???
    ik geef je op een plankje dar je hem voor de 2e keer opbrand .
    PS ik heb nog nooit meegemaakt dat ik hem zo licht had vertand dat de regelaar of motor er warm door werd .

    Er staat in op de site dat 3s meer voor 1 speed run is ,dus een paar keer op en neer op de straat .
    Voor offroad en gras zou ik hem zeker licht vertanden
     
  11. jeffrey1994

    jeffrey1994

    Lid geworden:
    26 apr 2014
    Berichten:
    9
    Kleinere pinions of grotere spurs hebben ze op de Arrma site niet, vanaf 13t alleen maar hoger en stock is 13t(dit is dan wel 32dp).

    Kan iemand mij helpen wat ongeveer goed zou zijn?

    Op pkracing.nl hebben ze wel 32dp en 3.15mm asgat pinions. Zal ik gewoon een 10t, 11t en 12t pinion nemen en daarmee gaan testen? Hoef ik niet een andere spur te nemen? Gewoon de 54 of 57 houden? Heb namelijk de 54t spur al 2x besteld :(
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2014
  12. Paul Benard

    Paul Benard

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    430
    Locatie:
    Odijk
    Wat voor motor heb je?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  13. jeffrey1994

    jeffrey1994

    Lid geworden:
    26 apr 2014
    Berichten:
    9
    ARRMA BLX 3600kV Brushless 540 4-Pole motor
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. Ruy Horta

    Ruy Horta

    Lid geworden:
    3 jan 2011
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Amstelveen
    Lijkt mij een combo die geoptimaliseerd is voor 2s, met zijn 3s wordt dan +100km/u beloofd. De vraag is dan bij welke vertanding, voor hoe lang en wat voor een terrein. Een paar sprint runs op asfalt is heel anders dan 20min achtereen off road rijden.

    :rtfm:

    ik hou meer van controle dan maximale snelheid, dus wat mij betreft zou ik niet eens aan 3s beginnen met deze wagen. Wil je het toch doen, dan zal je lichter moeten vertanden en niet zwaarder want dan kan je die nieuwe ESC zo weer weg donderen.
     
  15. Ruy Horta

    Ruy Horta

    Lid geworden:
    3 jan 2011
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Amstelveen
    Sorry, ik zie nu dat ik een echo post heb geschreven!

    Dan maar onder het motto van dubbel genaaid houdt beter.
     

Deel Deze Pagina