Ik ben opzoek naar een nieuwe snelheidsregelaar voor mijn elektro auto. Het gaat om een Arrma Granite BLX, de snelheidsregelaar is daarvan vandaag doorgebrand en volgens mij heeft het ook een van mijn 3S Lipo accu's gesloopt. Welke regelaar raden jullie mij aan die degelijk gebouwd is? Hij moet geschikt zijn voor 3S Lipo 5000mah 25C en 2S Lipo 5000mah 45C
Dezelfde als het orgineel. Heb wel andere pinion gear en spur gear gekozen. van 13t naar 15t pinion van 57t spur naar 54t spur(32dp ??)
Ja, zodat die niet weer overhit raakt? Ik heb op een aantal sites gelezen dat werd aangeraden om de gearing aan te passen als je op 3s lipo gaat rijden met standaard gearing..
Meestal maak je de belasting voor de motor lichter als hij teveel stroom trekt, dus kleiner pinion en/of groter spur. Maar het kan ook zijn dat de motor al zo licht is vertand, dat hij teveel toeren gaat maken, en dan moet je inderdaad juist iets zwaarder gaan vertanden. Maar welke totale vertraging heb je dan met de vorige tandwielcombi, en met de nieuwe?
van 4.38 naar 3.60, dus even dik 20% zwaarder... Gaat je motor én je regelaar niet leuk vinden, tenzij je een erg lichtgewicht autootje hebt. Probeer eerst eens 13 op 54 (4.15) en hou je temperatuur in de gaten. Als dat goed gaat kan je de zwaarste overbrenging alsnog proberen.
Er zit nu een 13t pinion in en 57t spur. Ik weet niet of een Arrma Granite BLX onder lichtgewicht valt, ik denk het niet. Maar ik zal eerst wel met 13t pinion en 54t spur rijden. Wat zijn normale temperaturen van een ESC, motor etc dan? EDIT: Zag net het 'Belangrijk' topic over temperaturen, ik kan deze temperaturen gewoon aanhouden? Is dit een goede temperatuurmeter? Voltcraft IR 260-8S Infrarood thermometer in de Conrad online shop Zoniet welke raden jullie mij aan?
op 3 s zou ik hem erg licht gaan vertanden ,hoezoo zoo zwaar ??? ik geef je op een plankje dar je hem voor de 2e keer opbrand . PS ik heb nog nooit meegemaakt dat ik hem zo licht had vertand dat de regelaar of motor er warm door werd . Er staat in op de site dat 3s meer voor 1 speed run is ,dus een paar keer op en neer op de straat . Voor offroad en gras zou ik hem zeker licht vertanden
Kleinere pinions of grotere spurs hebben ze op de Arrma site niet, vanaf 13t alleen maar hoger en stock is 13t(dit is dan wel 32dp). Kan iemand mij helpen wat ongeveer goed zou zijn? Op pkracing.nl hebben ze wel 32dp en 3.15mm asgat pinions. Zal ik gewoon een 10t, 11t en 12t pinion nemen en daarmee gaan testen? Hoef ik niet een andere spur te nemen? Gewoon de 54 of 57 houden? Heb namelijk de 54t spur al 2x besteld
Lijkt mij een combo die geoptimaliseerd is voor 2s, met zijn 3s wordt dan +100km/u beloofd. De vraag is dan bij welke vertanding, voor hoe lang en wat voor een terrein. Een paar sprint runs op asfalt is heel anders dan 20min achtereen off road rijden. ik hou meer van controle dan maximale snelheid, dus wat mij betreft zou ik niet eens aan 3s beginnen met deze wagen. Wil je het toch doen, dan zal je lichter moeten vertanden en niet zwaarder want dan kan je die nieuwe ESC zo weer weg donderen.
Sorry, ik zie nu dat ik een echo post heb geschreven! Dan maar onder het motto van dubbel genaaid houdt beter.