Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

Mogguh allemaal, beetje miezerig weertje :mad:
Zal toch wel beter worden hoop ik ? :D:D

@Sleur

Leuk zo'n turbinekist maar mij toch net effies te duur :bye:
 
Moggûh. :morning: Ik had een hele rare droom over een turbine kist en zo. 8O :lol:

Nee, het kan te gek ook. Er zijn nog wat andere prioriteiten. :yes: Wie weet, ooit... Geen haast, de grote vlieger is er uiteindelijk ook gekomen maar een enorme behoefte was er ook niet echt. Het is een enorm gezel, met de Sleurphira of Monsun heb ik dat niet, die gaan gewoon in zijn geheel de auto in. Overigens is die Boomerang niet duur. Die gast moet echt van al zijn jets af, zal wel een echtscheiding zijn of zo. :mrgreen:


Nu effe de disk afmaken. Laadkistje voorzien van een volle 12Ah accu. En dan beginnen aan het vervangen van de servo's, bekabeling en brandstofleidingen van de Robin. :D
 
Pas na 14:00 wordt het beter. Voorlopig nog een hele streep water in het verschiet. :teacher: :(

2hz1oaa.png



*uitzoekt hoe hij de wieltjes uit de kappen kan krijgen* :?
 
Hier (5kM boven Spikkel's dorp) miezert anders de hele morgen al. :(

Maar het is hier zomers altijd wel een graadje of twee warmer en waait het minstens een BFje minder.
En je hoeft hier nooit met laarzen of een bootje naar het veld.
tongue_smiley3.gif
 
Tsja, vliegen als het windstil is, is voor mietjes. Lol begint bij windkracht 6. Hier aan de kust heb je dat tenminste. :p


Anyway... Dat mensen met big scales vliegen en controles achterwege laten. Waanzin!!! 8O De bouten van de afstandsbussen van de motor zaten gewoon handvast, zo ook de onderste bouten van de vleugelbuishouders. :hammer: Borgboutjes van de neuswielpoot ontbreken etc. etc. Gewoon levensgevaarlijk. :yes:

Dat zit in ieder geval allemaal weer vast, inclusief een drupje thread lock. Ook de nieuwe inlaatkelk er op. De oude was nogal, euh... Beschadigd. :?

robin2160-velocitystacks.jpg


*tank controleert en leidingen vervangt*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer verstandig om een tweedehands kist na te lopen.
Er zijn minstens net zoveel prutsers als serieuze mensen met deze hobby bezig, dus 50% kans op een prutskist :teacher:
 
Anyway... Dat mensen met big scales vliegen en controles achterwege laten. Waanzin!!! :shock: De bouten van de afstandsbussen van de motor zaten gewoon handvast, zo ook de onderste bouten van de vleugelbuishouders. :hammer: Borgboutjes van de neuswielpoot ontbreken etc. etc. Gewoon levensgevaarlijk. :yes:

Daar heb je ook geen last van als je alles met tape vast maakt. Dan hoef je ook niks te controleren :D:D:D
 
Jup altijd doen, toen ik die gehaktmolen kocht heb ik hem ook helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. De meeste gebreken merk je pas op als je het los haalt.
 
Zou dat niet van hout maken en als je het van hout maakt met de nerf de andere kant op en beter nog een heel plankje met een uitsparing voor de servo. Prutsers:)
 
Pas na 14:00 wordt het beter. Voorlopig nog een hele streep water in het verschiet. :teacher: :(

2hz1oaa.png

wij zaten net op het randje in zandvoort , af en toe een klein miezertje .
wel het halve pand wezen latexen , morgen de rest en dan maar eens 2 daagjes vrij genieten ;)



Tsja, vliegen als het windstil is, is voor mietjes. Lol begint bij windkracht 6. Hier aan de kust heb je dat tenminste. :p


Anyway... Dat mensen met big scales vliegen en controles achterwege laten. Waanzin!!! 8O De bouten van de afstandsbussen van de motor zaten gewoon handvast, zo ook de onderste bouten van de vleugelbuishouders. :hammer: Borgboutjes van de neuswielpoot ontbreken etc. etc. Gewoon levensgevaarlijk. :yes:

Dat zit in ieder geval allemaal weer vast, inclusief een drupje thread lock. Ook de nieuwe inlaatkelk er op. De oude was nogal, euh... Beschadigd. :?

robin2160-velocitystacks.jpg


*tank controleert en leidingen vervangt*

ook eens ,

ik loop ook de 2ehands meuk na , best wel verstandig , of het nou een vibrogym ,piepertje of de cap21 is , komt allemaal best hard aan .
 
En dan denk je het voor elkaar te hebben met een power box of distributiedinges. Mooi niet, ook daar gewoon draden zo goed als los van de print als gevolg van trillingen. Leuk als het in de lucht los schiet. 8)In dit plaatje een - vanaf de ontvanger dus als dat draadje los was gegaan en niets anders had geraakt, was het goed gegaan. Maar ook de soldering af-fabriek zijn gewoon knudde. Twee connectoren met een kouse las. Dus die troep van Wike gaat op de lijst om nooit te kopen. :bye:

robin2160-wike_powerfail.jpg


Gezien al het extra werk, wordt het sowieso niet zondag vliegen met de Robin. :nooo:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top