Korte vraagjes, ik ga binnenkort mijn multistar escs flashes. Heb al een aantal filmpjes gezien... even kort samengevat ander wordt heel verhaal : 1: Ik zet programma aan en zoek de juiste simonks oftware voor de esc. 2: ik sluit de usbasp programmertool aan (zodat ie werkt) 3: ik maak de krimpkous open (voorzichtig) en zoek de chip op. 4: ik zorg dat de programmertool op de juiste manier op de chip wordt gedrukt. BIJ 5 weet ik het even niet... moet er nu op elke esc stroom staan van de accu dus op de opto's en de esc met bec? 6: zorg dat je de programmer goed op de esc drukt en druk daarna op enter de software van SIMONK wordt op de chip geclasht 7: Het programma laat weten wanneer je esc geflasht is daarna is ie klaar. toch? Weet iemand bij 5 wat ik moet doen oja en ik moet zeker de servo connectors loshalen halen of? Misschien ben ik nog wat vergeten? dan hoor ik het graag... Groet Raymond
Als je rechtstreeks de chip flashed dan heb je geen stroom nodig: wordt verzorgd door het flashtool. Loshalen hoeft niet, geen lipo aansluiten etc. Met de AfroUSB flasher en de andere varianten: moet je wel de ESC van stroom voorzien.
Ok, bedankt voor de tips!!!, ik moet heel even wachten tot krimpkous binnen is.... Hoop dat met flashes alles goed gaat
Nu heb ik de escs geflashed, en gekalibreerd. dat ging erg goed Alleen heb ik nu iets waar ik ff niet uitkom, na het kalibreren met de APM kun je gelijk kijken of de motoren tegelijk starten dat is prima in orde...als ik de stick beweeg gaan de motoren keurig draaien... ALLEEN als ik nu alles uit zet zender en accu los maak en daarna weer alles aanzet, en dan arm dan beginnen de motoren gelijk zachtjes te draaien terwijl ik geen gas geef... iemand een idee wat ik moet doen zodat ze gewoon stil blijven staan als ik geen gas geef????
Er zit een standaard instelling in APM die zorgt dat de motoren draaien NA het armen: die optie kun je uitzetten als je dat niet wilt Wel zo veilig denk ik: na armen en draaiende props is meteen zichtbaar dat het gevaarlijk kan zijn
ik heb dit staan in de flight data screen : check_fs_throttle value ( dat is van de fail safe, ik weet even niet wat ik daar aan moet doen... hij staat als stick laag staat op 988 en hoog op 2012 Die standaard instelling ga ik even zoeken, geen idee waar dat staat( zal ff kijken )
Er is ook een APM topic: daar zitten de kenners en sneller antwoord Tijdje terug had ik apm... Vandaar
Normaal gesproken is het minimum signaal 1000ms en het maximum signaal 2000ms. Jouw waardes liggen buiten die range.
Ghehehehe mooi is dat ondertussen al behoorlijk wat gevlogen hoor ja vandaag heb ik geflashed gaat mega simpel (gelukkig) En idd je hebt gelijk met dat je motor spinning kunt uitschakelen, wist niet dat dat bestond... Ondertussen omdat ik in WW zit heb ik dus de hele dag erover gedaan om te vinden wat het nou was en had nog soort storing waardoor motoren helemaal niet meer draaide...dat laatste geen idee maar hij doet het weer... Straks nog ff compassmot uitvoeren en beetje tunen heb oude standaard instellingen er nu op staan...vanwege dat strominkje....