Clutch bell

Klopt, die laatste is nieuw.... het zou dan aan moeten lopen tegen de lager van de as.... daar zat wel een speling tussen van 4mm ongeveer.. dus die clutchbell kon je wel een beetje heen en weer duwen. Mag dat niet?
 
nee das teveel ,je heb zag ik wel een alu motorplaat dus dat vind ik ook wel vreemd ,meestal met kunstof krijg je speling door de warmte ,vind het toch vreemd ,2 keer hetzelfde .
 
tja moeilijk zeggen zo ? ik zou RonW is om raad vragen ? ik zou het zo niet kunnen zeggen .maar dat er iets niet goed is gegaan is wel duidelijk?twee keer hetzelfde is twee keer zelfde fout?
 
is idd errug lastig te zeggen wat je ermee aan moet.
neem aan dat het een open clutchbell huis is?

nadat je de clutchbell eraf haalde zat er veel zwart stof van schoentjes of kwam je ook stukjes tegen?

iig succes hiermee ;)
 
en toch zou ik het met 4 ringetjes tussen de koppelingshuis en motorplaat proberen ,heb of een ander koppelingshuis proberen ,zal is kijken in me bakken of ik nog een fg bel heb liggen ,zoja mag je die hebben,wel ophalen dan he'? is om de hoek in den haag ,;)
 
Dat zou fijn zijn dahoe!
Ik ga het eens proberen met ringen zodat er geen speling meer tussen zit, hopelijk scheelt het. Het blijft vreemd natuurlijk. Kan het trrouwens nog kwaad dat een deel van die koppelingschoen nu weg is?
 
ik persoonlijk zou er geen meter meer mee rijden ?ik heb nog wel een gebruikte elcon koppeling liggen voor weinig ,is net 2 mm vanaf ,dus kijk maar .
 
Ik zal een nieuwe koppeling erin doen en nieuwe clutchbell en alles zonder speling monteren.
En evt nieuwe lagers. Dan moet het goed gaan.
Ik heb het zelf nog nooit kapot gehad en ik rij met 30,5cc en ik rij niet altijd rustig. Wel met elcon koppeling.
 
Hoe kom je aan die aluminium aandrijfplaat? Zit deze wel recht?
Als ik het goed had, heb je 2 verschillende lengtes voor de offroad, en zover ik mij kan herinneren had je voor de onroad versies weer andere lengtes.
Misschien heb jij of de verkoper van de aandrijfplaat de afstandbusjes gemengd en zit ie ietwat scheef gemonteerd, waardoor de koppeling kom scheef zit tegenover de koppeling.
Al zou je dit ook moeten merken op de tussenas, deze komt dan ook scheef/slecht ervoor te zitten.
 
Antwoord van PKRACING;

Ik vermoed dat het probleem ligt aan:

of geen goede uitlijning van de koppelingssteun op het lager, zodat als de koppeling naar buiten komt hij aan één kant eerder pakt, en het koppelingshuis scheef drukt.

Of een verkeerde tandwielverhouding, d.w.z. de maat van het kleine en het grote tandwiel klopt niet bij elkaar, waardoor de as gaat wringen.
 
Bovenstaand antwoord kan natuurlijk wel kloppen als je kijkt naar mijn koppelingsschoen die aan 1 kant gewoon half kaal is
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee op dit moment, zal ik de koppeling eerst ff eruit moeten halen. John heeft het blokje getuned en gemonteerd, dus ik heb het niet gezien, ik maak hem nu na het tunen pas open omdat ie clutch bell gebroken is. Maar ik ga ervan uit dat John ze geplaatst heeft?
 
Volgens mij zaten die gewoon los op de inbus die je in het koppelingshuis draait.
Let wel op dat die busjes verschillende lengtes hebben geloof ik, misschien dat er daar niet een van goed zit, waardoor de plaat scheef zit?
 
Back
Top