Blade mcpx v2: Ervaringen. (direct na coaxiaal)

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Nevermore, 31 aug 2013.

  1. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.295
    Locatie:
    Betekom - België
    Trilling is sinds een 5-tal vluchten terug. Niet zo erg maar ze is er wel.
    Heb de feathering spindle en dempers vervangen en dan vloog hij enkele vluchten trillingvrij om vervolgens de staart weer te laten trillen (hoge frequentie).

    Heb nu een 115 vluchten met de originele motoren, zou het daar mee te maken hebben?
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    iig is de motor niet meer 100 %,
    en vervolgens is de headspeed ook omlaag gegaan,

    je kan throttle ietsje omhoog doen,
    en kijken, of dat probleem weg is,

    motor verwisselen is geen probleem,
    maar mijn advies: koop een origineel,
    ik heb ze eens van HK gehad,
    da vloog die nieuwe van HK minder goed dan die oude origineel.

    Groet
    Uwe
     
  3. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.295
    Locatie:
    Betekom - België
    Ik heb nog 2 originele main motortjes (nieuw!) liggen.

    Niet dat ik opkijk tegen het werk, alles behalve. Maar ik wil vooral kijken hoe lang de originele main motor het gaat uitzingen. Vaak lees ik "zo'n 80-vluchten". Soms ook "150 vluchten".

    Zal vanavond dan eens de hogere headspeed testen. Kan misschien wel de reden zijn aangezien ik de indruk heb dat bij het einde van elke vlucht het trillen duidelijker merkbaar wordt.
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    80 tot 150 is wel de richtlijn:

    vanaf 80 vluchten voel je dat de motor minder goed draait
    en je zet throttle iets hoger,
    maar meest zijn de motortjes bij mij met 125 vluchten op,
    dus bij 150 vluchten zou niet meer veel gaan,

    maar ook niet elk motortje is het zelfde,
    da heb je een, die doet bij 70 moeilijk,
    de andere draait nog met 150 ...

    ..doe eens, wat je ook schreef, throttle iets omhoog,
    en ik denk het probleem is voor een tijdje opgelost, suc6

    Groet
    Uwe
     
  5. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    feathering shaft te strak kan ook trilling geven heb ik wel eens gelezen.. al maak ik me daar bij die micros niet zo druk om..
     
  6. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.295
    Locatie:
    Betekom - België
    Aan die te strakke feathering shaft had ik niet meer gedacht. Is inderdaad een gekend probleem. Ga ik eens nakijken als throttle omhoog niet helpt.

    Ik heb graag mijn heli's in orde en trillingsvrij. Ook de micro's. ;)
     
  7. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.295
    Locatie:
    Betekom - België
    De tip om de throttle wat hoger te zetten werkt perfect! Trilling is weg dan.
    Het zal dan de motor zijn die stilaan op z'n einde loopt.

    Bedankt!
     
  8. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Mooi dat het opgelost is. Het blijft lastig om de kleine trillingen te achterhalen bij de kleintjes.

    Mochten de originele motoren op zijn, de v922 motortjes doen het goed in mijn mcpxen. Ietsjes meer power en veel langere levenduur.
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Mooi @Nevermore:

    dat het lukt

    Groet
    Uwe
     
  10. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.295
    Locatie:
    Betekom - België
    Vooral mooi dat ik hier zo'n goede tips krijg!

    Alleen heb ik nu weer niet veel kunnen vliegen, rotweer! Regen en wind...
     

Deel Deze Pagina