mijn hpi baja 5b

Ach ja, ik heb een echte VRC geprobeerd op mijn baja en vergeleken met mijn Rovan uitlaat.
Geen verschil, alleen een iets ander geluid Jeffrey.
Iedereen vind hier wat anders, ik heb de uitlaten vergeleken met met een normale standaard motor maakt het geen reet uit.

De Rovan side pipe geeft echt heel veel vermogen, staat over op internet ook.
Zoek maar op: Rovan side unsilenced.
Ik wilde hem pas verkopen, omdat ik bijna nooit met mijn baja rijd dus dan ligt deze er ook maar.

Die uitlaat (rocket exhaust) moet je wel laten liggen, heb je niet veel aan.
Of je nou een echte of een neppe uitlaat koopt:

De uitlaten hebben allemaal hun voor en na delen en de meeste zijn allemaal goed voor het geld wat je er veel betaald!

Ik raad een fake uitlaat aan, omdat de Neppe rear dominator, en de Neppe VRC mij toch wel goed bevallen, deze kost 70 euro inplaats van 180 euro.

De Rovan Side uitlaat van mij voelt veel degelijker aan dan een echte VRC, misschien wel verschil in het vermogen.. Das dan misschien wel 0,1 pk als dat al te merken is tijdens het rijden.

Een vriend van mij heeft deze uitlaat ook gekocht, en heeft er zeker geen spijt van zelfde mening als ik!

[media=youtube]RLwZNq5D_pU[/media]

[media=youtube]z7lSU4u79i4[/media]

Hier, kan je ze even bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En je bent iets minder doodziek als je, of iemand anders er een buts inrijd ?al die hype's om een uitlaat ,vind op een baja de ss toeter nog het gaafst klinken ,en ach als je rijd let je er toch niet meer op ,of er een samba vrc dominator opzit ?dan moet je lol hebben namelijk.
 
Hij raakt de schokbreker al,
Zal hem dus wel moeten buigen,
Daarnaast zag ik op ebay een 'rocket exhaust'
Nog geen 40euro, ziet er wel leuk uit, en zover ik zag valt hij binnen de achterkant.
Staat op ook Google: hpi baja rocket exhaust..
Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?
Rocket exhaust ziet er niet echt uit dat ie vermogenswinst garandeert, grappig is ie wel.
Maar hij heeft niet eens een volledige expansie gedeelte, dit ding kan geen goed vermogen afgeven.

Ik raad een fake uitlaat aan, omdat de Neppe rear dominator, en de Neppe VRC mij toch wel goed bevallen, deze kost 70 euro inplaats van 180 euro.
En dan, zodra Victory RC failliet raakt is omdat ze met hun eigen product kapot geconcurreerd worden?
Gaan de clone fabrikanten dan nieuwe uitlaatjes produceren?
Dacht het niet, enigste wat die kunnen is hun achterste vegen na het poepen ;)

Een tweedehandsje hoeft niet duur te zijn, al steun je er niet direct VRC mee, steun je wel tegen neppe pijpjes.
Dus een indirecte steun voor VRC die al het werk doen, die honderden uren en vele euro's in hun design steken.

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, koop een set breinaalden, gegarandeerd uren breiplezier voor een paar euro. :thumbsup:
 
@Etinogard,,maar misschien heb jij een volle baan waar je je centen goed mee verdiend?
sommige hier op forum zijn net goed om vakken te vullen of een krantewijkie ?jong dus?
dus kan ik wel begrijpen dan ?
 
Goede keuze Jeffrey, is niks mis mee.

@Freddy, ergens snap je wel natuurlijk.
Maar de kwaliteit van de imitatie doet met de (meeste) spullen niet onder aan het origineel.
Alles word tegenwoordig gekopieerd en lijkt op elkaar.
De (echte) bedrijven die alles hebben ontworpen en ontwikkeld hebben, hebben kort door de bocht gewoon pech.
Als de prijs van het origineel daalt, is het opeens een heel ander verhaal.

Ook heeft VRC meerdere concurrenten zoals: Samba, Predator, Mielke, Dominator, BZM, etc.
Dus ze zijn ook niet de enige fabrikant waar van gekopieerd word.

Dat is natuurlijk weer een eindeloze discussie...

Ieder zijn bestemming, hoef je minder op je budget te letten koop je het origineel.
En als dat wel moet, is imitatie een mooi alternatief.

Op mijn baja zit van alles wat, imitatie en origineel.
Maakt het samen een degelijke wagen.
 
@Etinogard,,maar misschien heb jij een volle baan waar je je centen goed mee verdiend?
sommige hier op forum zijn net goed om vakken te vullen of een krantewijkie ?jong dus?
dus kan ik wel begrijpen dan ?
Nee, het probleem ligt heel simpel, stel, je wilt een sportief uitziende wagen, bv. een Ferrari, dan koop je die toch?(VRC)
Maar wat als je niet genoeg geld hebt voor een Ferrari, dan pak je een alternatief, bijvoorbeeld een kitkar zoals een Caterham.(Tweedehandse uitlaat)
Maar als je een Toyota MR2 pakt, en je bouwt er een Ferrari body omheen, dan heb je je sportief uitziende wagen.(Rovan)

Maar uiteindelijk, wie hou je voor de gek?
Jezelf, je rijdt als een clown rond, je weet dat het een Toyota is, maar je doet alsof het een Ferrari is.
Je besmeurt hiermee Ferrari, omdat iemand een slechte kopie maakt en er niks van klopt, ding doet er bijvoorbeeld 14 seconde over om de 100 te halen terwijl de real deal er 4 seconde over doet en je met je Frankenstein wagen bij iedere bocht in de greppel terecht komt.

@Ferry, ergens snap je wel natuurlijk.
Maar de kwaliteit van de imitatie doet met de (meeste) spullen niet onder aan het origineel.
Alles word tegenwoordig gekopieerd en lijkt op elkaar.
De (echte) bedrijven die alles hebben ontworpen en ontwikkeld hebben, hebben kort door de bocht gewoon pech.
Als de prijs van het origineel daalt, is het opeens een heel ander verhaal.
Dat ze pech hebben is zeker, maar de uiteindelijk pech ligt toch echt bij de klant.
Totdat het zover komt dat de bedenkers(VRC, Samba etc.) niks meer kunnen maken zonder zelf dood geconcurreerd te worden met hun eigen spullen, en niks nieuws meer maken.
Zodra er niks nieuws meer is, valt er niks meer te kopiëren.

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als Rovan zelf zou ontwikkelen, maar het 1:1 gekopieer komt mij persoonlijk de strot uit.
En persoonlijk spaar ik liever door voor het echte spul of koop ik het tweedehands, maar dit is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik word namelijk liever ook niet vervangen door me baas voor een medewerker die 50% minder vraagt per uur.

@ Jeffrey, is een 5T conversie of Team Chase rolkooi geen idee, volgens mij heb je dan met een sidepipe er veel meer bescherming voor.
 
Ach, toch ben ik van mening dat het overal zo gaat Ferry.

Ik wil een nieuwe smartphone, ik koop een Huawei inplaats van een Xperia Z1 omdat deze goedkoper en even goed is.

Ik ga naar de Lidle, ik kom er pas later achter dat de First choice cola niet te zuipen is, het beland in de Kliko, dat geld had ik ook bij het geld van de echte Coca Cola of Pepsi kunnen leggen, die niet in de Kliko belande.

Maar had ik nou Coca Cola of Pepsi moeten kopen?

Maar in deze hobby:

Bijvoorbeeld FG aluminium en Elcon,
Elcon voor FG aluminium is gewoon beter dan FG aluminium voor FG.
En dat voor minder cash!
Daar was FG ook niet blij mee natuurlijk dat is ook bijna 1/1 kopieren.

En toen was er Hobbythek, die met aluminium kwam wat toch ook wel erg aantrekkelijk geprijst was, en ook veel op FG leek, en op Elcon.
Dat is eigenlijk gewoon het zelfde verhaal, misschien wat minder... Maar komt toch op het zelfde neer.

Maar ik vind ook, wat je nou rijd, Rovan of HPI, FG of Carson, Elcon of FG.
Plezier is het belangrijkst.

Edit:

betreft het na maken @ Ferry,
Heb je wel een punt, dat zou idd anders moeten.
Maar ik heb goede ervaring met hun producten, dus geen Rovan meer te kopen is ook geen optie.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig dit.....

VRC gaat niet failliet, de RC is een kleine bijzaak, zei maken al ruim 30 jaar uitlaten voor crossers, wegracer etc. ;)

Maar goed.. De uitlaat van Rovan is niet verkeerd, maar is beperkt maar doet het.
Voor de prijs helemaal niet verkeerd.
Wil je meer vermogen en top, is de VRC een goede uitlaat, waarvan je zeker verschil merkt tov de Rovan uitlaat.

Een Jetpro, Dominatore, afterburner etc zijn zeker leuke uitlaten voor een acceptabele prijs, echter wel gedempt.
De Samba is veel terrein aan het verliezen, ook bij de wedstrijden (rijden ze nu met hoofdzakelijk VRC). De Samba is niet verkeerd, maar knoopt de motor bij 14.000 al op en stopt iets verder. Daarbij is de Samba net zo duur als een VRC die meer levert.
Wel is een Samba lekker stil.

Let bij een uitlaat op het volgende:
1) Voor welk doel is hij ontworpen (Short Course, lange runs etc.)
2) Het volume: 23cc, 26cc, 29cc, 30.5cc of 32cc
3) Demping: een open uitlaat als bijv. de Dominator wordt vaak niet door de omgeving in dank afgenomen.
4) Side of Rear: kijk waar je de uitlaat wil hebben.
5) Performance: Een goede uitlaatbouwer kan je vertellen wat de uitlaat doet.

Ik kan nog lang zo doorgaan, maar dat is technisch gebrabbel...
Wel zie ik dat sommigen met een te kleine uitlaat rijden en dat resulteert in dat de zuiger vroegtijdig overlijd....


Zoals Vriend Danny al zei: je moet er lol in hebben, maar wees wel slim met de uitlaat, hij is enorm belangrijk voor je motor ;)
 
Vandaag de uitlaat besteld, samen met wat kleine onderdelen, toch voor de rovan side pipe gekozen,
Helaas is de jetpro v2 na warmstoken overleden,
De knik onderin was weg, maar nu zit die knik direct bij de cilinder en komt hij daar met iets meer als 1cm tekort,
Hier valt nu niets meer te buigen, want er komt een deuk in de uitlaat, en dat zorgt er alleen maar voor dat er meer ruimte te kort komt tussen cilinder en uitlaat.

Oplossing is dus een nieuwe te bestellen.
 
Gisteren het pakketje van rovan binnen gekregen,
Erg mooie uitlaat.... ik heb wel de versie zonder silencer....


Wat ik nu wel een min puntje vind is dat hij wordt bevestigd aan de rolkooi op de plek waar mijn lampjes zitten.
 
vandaag toch nog even in de laatste sneeuw gereden,
op een gegeven moment mijn broertje laten filmen, tevens het eerste filmpje met mijn nieuwe sony xperia Z3... we moesten dus even zoeken hoe precies te filmen, helemaal als je een samsung galaxy s3 gewent bent...
maar toen ik weg wou rijden liep hij slecht, stationair was ook niet erg netjes...
toch kunnen rijden en gefilmd....

alvast een foto hoe het terrein er nadien uitzag...
filmpje houden jullie tegoed.
 
Zo hoort het er uit te zien :)

Zou het kunnen dat het slecht lopen door de temperatuur komt, dat de klemming iets anders is geworden, of het membraam wat stugger?
 
Je hebt dus sinds de installatie van deze uitlaat nog niks met de afstelling van de motor gedaan? Vaak als je er een andere uitlaat opzet zal je de motor ook opnieuw moeten afstellen.

Dat de motor anders loopt wanneer het koud buiten is heb ik nog nooit echt mee gemaakt gewoon eerst netjes even warm laten lopen en dan gaan rijden nog nooit echt verschil meegemaakt.
 
Ik heb wel al gereden met deze uitlaat, had iets mee benzine nodig op volgas, en kon lager in stationair
..
Vandaag eerst warm gereden...toen even stationair laten draaien om de camera op de telefoon op filmpstand te zetten, toen ik gas gaf, en weer los liet voor een bocht was het stationair niet meer stilstaan maar rustig doorrijden.
Ik denk dat het probleem in de gasstang zat....maar doordat ik toch koude handen kreeg de auto gestopt en naar huis gelopen...
Ik denk dat ik morgen nog even ga controleren wat er mis kan zijn...
 

hierbij het filmpje van afgelopen zondag,

het probleem over het stationair lopen gevonden, de stationair schroef, was verlopen....opnieuw afgesteld en hopelijk blijft hij toch zitten, volgende keer een schroevendraaier mee mocht hij toch weer verlopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top