WK F5B 2014: Turnau - Oostenrijk

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 12 aug 2014.

  1. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Succes heren, make the dutch proud!
     
  2. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou, dan hebben we in ieder geval nog iets om trots op te zijn.
    Ik zag dat er ook een couplet van het Wilhelmus op de tas staat, dus ik verwacht wel een video dat jullie uit volle borst meezingen!

    En Gerben... niet met het duitse volkslied meezingen... in ieder geval niet de tekst " Deutschland Über alles " zoals we ooit eens op de Nurburgring deden.
    Schijnt nogal verkeerd te vallen.

    GJ
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.152
    Kunnen die limiters dan bijgeregeld worden zodat ze wel correct zijn?
     
  4. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    T'is maar een tip

    Dit verhaal doet me denken aan een evenement ergens in Verweggistan tijdens een Vrije Vlucht EK of WK. (lang geleden overigens ;) )Ook daar model controle en controle op gewichten. Bleken plotsklaps al onze rubbermotoren te zwaar :confused:
    Sinds die tijd zijn wij altijd op pad gegaan met geijkte gewichten ..........

    Les van het verhaal: kontroleer de kontroleurs (en hun apparatuur)
     
  5. Michel grim

    Michel grim

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Grimbergen. ( B )
    Succes aan iedereen tijdens de wk
    Michel denel
    Ex f5 piloot
     
  6. Michel grim

    Michel grim

    Lid geworden:
    9 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Grimbergen. ( B )
    Opmerking over de prop
    Waarom geen wingtip aan de propeller?
    Het is maar een vraagje
     
  7. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Dat zal ongetwijfeld met de toerentallen te maken hebben. Een winglet die bestand is tegen zulke krachten zal niet makkelijk te maken zijn. Bij windturbines zie je wel winglets maar die draaien een stukje langzamer.
     
  8. Jamie

    Jamie

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Epe
    [​IMG]

    The Dutch Equipe!
     
  9. Jamie

    Jamie

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Epe
    Uitslag eerste ronde in omgekeerde volgorde:
    [​IMG]
     
  10. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Hey jongens. Goed bezig Gerben en Pieter!

    Was leuk om mijn twee favorieten teams te kunnen helpen voor het WK ter locatie.

    Wat betreft de zaagtand props, ja dat is mijn creatie met hulp van Georgi Mirov. Waarom vliegt Georgi trouwens niet mee? Hij is er geloof ik wel? De prop is bedoeld een lager vermogen te vebruiken tijdens het begin van de motor loop en betere efficiency te geven tijdens deze fase. Dan bij top snelheid geen verschil. Hij werkt goed maar de profielen kloppen niet helemaal. De grotere versie (19.5x23.3) werkt nog beter maar vraagt wel een laag toerende motor (2050kv op 9S). Helaas ben ik er niet bij dus vliegt niemand deze prop. George en Mark zowel Wolf vliegen misschien met de kleinere prop (17.5x21.8).

    Een winglet helpt niet als de motor uit is maar geeft dan wel een boel meer weerstand.

    Jos
     
  11. Jamie

    Jamie

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Epe
    Belangrijke voorbereidingen:
    [​IMG]
     
  12. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een mooi plaatje...
    Hugues, Willy en Luc,
    daar tegenover Team Holland.
    Teammager Rick helemaal rechts, daarnaast Pieter.

    [​IMG]


    GJ
     
  13. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
  14. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Hoezo geen ronde 2 voor Pieter?
     
  15. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Misschien heeft Pieter niet gevlogen?

    Luc gaat lekker maar ik hoop dat Gerben gewoon zo door blijft vliegen en niet probeert nog strakker te keren of risico's te nemen.

    Ik zou mijn geld op Piermario zetten als Wereldkampioen.

    GJ
     
  16. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Limiterprobleem?
     
  17. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ronde twee was interessant, sterk wisselende condities maakten het bij tijd en wijle erg snel (oa pb voor Thommy Person) en soms weer erg langzaam (ik kwam niet verder dan 46 rakken, ondanks veel netter en strakker vliegen dan ronde 1). De Thermiektaak gaf soms enorme lift, en soms enorme sink (Franz Riefler, Guntmar Rueb etc gelimit). In ronde 1 moest ik in totaal 3x stijgen in de thermiek om de 10 minuten door te komen, lang geleden dat ik dat nodig had (en mazzel dat ik zuinig gevlogen had).
    Luc had in ronde 2 een 'dikke vlucht' en schoot zo de top 10 in met een 7e plaats.

    Bij het inschakelen van Pieter zijn model in ronde 2 werkte 1 servo niet, snel de vleugel losgehaald, stekker uit- en inelkaar geschoven en alles leek te werken. In de laatste 2 seconden van de voorbereidingstijd gestart (we kregen zelfs een applausje) en de eerste 4 rakken leek alles in orde, tot net na de eerste stijgvlucht toen een aileron in de hoek ging staan en het model onbestuurbaar ergens ver achter het veld het bos indook. Joris en Jamie hebben uren gezocht en niets kunnen vinden. Nadat alle vluchten klaar waren zijn we met een grote groep gaan zoeken en gelukkig het toestel weer gevonden. De B10 is dood, maar de apparatuur/motor lijken nog in orde. Helaas daarmee wel een nul op de klok voor Pieter.

    Morgen meer nieuws, nu snel slapen....

    O ja, ik heb nog wat foto's op het facebook-album toegevoegd:
    https://www.facebook.com/media/set/...1073741833.162777407093357&type=3&uploaded=16
     
  18. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ach, ik heb nog een nieuwe B10 klaarliggen, mocht ie interesse hebben.

    Ik zit te denken om toch even die kant op te rijden.
    Is het de moeite om even een dagje langs te komen?

    GJ
     
  19. Medusa

    Medusa

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Breda
    Je mag maar 2 modellen processen dus zul je na een crash het toestel moeten repareren om er nog 2 in te kunnen zetten. Als ik weer met 2 toestellen op het veld verschijn zal dat de geschiedenis ingaan als het "Mirakel van Turnau".

    Bewaar de B10 in ieder geval wel voor me. Overigens mag je natuurlijk altijd langskomen. Alleen is een dagje wel wat kort als je de reistijd meerekent.
     
  20. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, 10 uur rijden, dagje daar, 10 uur terug..
    Gisteren voelde ik me goed genoeg om dat te doen maar vandaag ben ik maar van werk thuisgebleven, dus Turnau volg ik dan wel vanaf de bank.
    De B10 ligt voor je klaar (de prijs die Sergey rekent, zonder verzend of douane kosten).

    Veel succes nog daar en vandaag zullen we eind van de dag wel een tussenstand zien met schrap?

    GJ
     

Deel Deze Pagina