Hey Erwin
eerst en vooral: ik zeg toch niets over je vliegervaring?
Des te beter dat er ook ervaren vliegers zijn hier om vragen te beantwoorden.
Ik weet ook dat'n Funjet een zeer goed vliegende kist is. Hij heeft me afgelopen zomer ook serieus gebeten met z'n virus. En hij is idd ontzettend goed te vliegen bij lage en hoge snelheden. Er vliegen er genoeg rond bij ons op de club en we hebben zelfs ons eigen Funjet team
En bij lage snelheden kun je hem idd volledig uitmelken en heeft hij slechts laat afkapneigingen (zal de delta vorm ook wel voor tussenzitten).
Wegens geluidsrisico gaan we hier wel maar tot 4S
Ik ben afgelopen zomer begonnen op 3S en had na vijf vluchten iets van : "dit kan/moet harder". Dus een tweede FJ is in de maak. Winterprojectje. Bedoeling is om met twee Funjet modellen een gesynchroniseerde vlucht te doen.
Maar een Funjet aanraden als beginnerstoestel? No way.
Als derde toestel: ja (ter vergelijking: voor 'n EFX heb ik dit zelfs
hier aangeraden. Daar zeg ik net hetzelfde als jij. Op 1/4e gas vliegt hij nog prima)
Maar Elevon sturen is toch weer een gans andere vluchtlijn dan een staartvliegtuig.
Maar TS spreekt over een beginnersvliegtuigje.
Hoe gaat hij 'm opgooien? Je weet vast ook wel dat het opgooien van een Funjet kritischer is dan bvb een Easystar. Beiden is het simpel als je het kunt maar de ene heeft een veel kleinere foutenmarge dan de andere.
Hoe gaat hij 'm landen? Een funjet kun je netjes laten binnenzweven maar land je hem te hard en je krijgt de fameuze Funjet bounce (beetje vergelijkbaar met die Nascar wagens die wel eens airbourne kunnen gaan)