Dan kunnen er nog een paar dingen zijn.
- Kijk eens naar je swash als je optoert.
Soms ziet het stabilisatiesysteem trilling als beweging. zeker optoeren wil dat wel eens veroorzaken.
Is dit het geval, schiet de heli om zodra je de heli van de grond wilt krijgen.
swash staat scheef, dus stuurcommando..
Vaak is het goed te zien, swash gaat dan scheef staan tijdens optoeren.
gewoon recht sturen, meestal is er niets aan de hand als hij eenmaal opgetoerd is.
- schade
blijkbaar gaat hij pas onder belasting een kant op.
kan zijn dat de servo aan de kant waar hij heen valt die uitslag niet kan maken.
swash gescheurd of in 2 delen (bovenring en onderring willen wel eens uit elkaar komen)
zeker die tweede is een leuke om na te kijken..
omdat hij vierkant om gaat, lijkt het erop dat er een stuurcommando wordt gegeven. of dat nou klopt of niet..
de zender stuurt deze niet, anders had je het met het afstellen wel gemerkt.
Dus OF je stabilisatie zit te rommelen
Of er is iets gescheurd, waardoor er ongewenst een stuurcommando wordt gegeven. Of juist niet wordt uitgevoerd..
en vergis je niet, een servo zelf kan dit ook veroorzaken.
heb zelf wel eens gehad dat een servo zo ver versleten was, dat hij zonder belasting perfect werkte, maar onder belasting viel hij vrij vlot stil.
Bij die servo waren de koolborstels van het motortje compleet weg..
Normaal gaat dat een poos mee, maar een keer flink blokkeren kan ze vrij vlot wegfikken.
- Kijk eens naar je swash als je optoert.
Soms ziet het stabilisatiesysteem trilling als beweging. zeker optoeren wil dat wel eens veroorzaken.
Is dit het geval, schiet de heli om zodra je de heli van de grond wilt krijgen.
swash staat scheef, dus stuurcommando..
Vaak is het goed te zien, swash gaat dan scheef staan tijdens optoeren.
gewoon recht sturen, meestal is er niets aan de hand als hij eenmaal opgetoerd is.
- schade
blijkbaar gaat hij pas onder belasting een kant op.
kan zijn dat de servo aan de kant waar hij heen valt die uitslag niet kan maken.
swash gescheurd of in 2 delen (bovenring en onderring willen wel eens uit elkaar komen)
zeker die tweede is een leuke om na te kijken..
omdat hij vierkant om gaat, lijkt het erop dat er een stuurcommando wordt gegeven. of dat nou klopt of niet..
de zender stuurt deze niet, anders had je het met het afstellen wel gemerkt.
Dus OF je stabilisatie zit te rommelen
Of er is iets gescheurd, waardoor er ongewenst een stuurcommando wordt gegeven. Of juist niet wordt uitgevoerd..
en vergis je niet, een servo zelf kan dit ook veroorzaken.
heb zelf wel eens gehad dat een servo zo ver versleten was, dat hij zonder belasting perfect werkte, maar onder belasting viel hij vrij vlot stil.
Bij die servo waren de koolborstels van het motortje compleet weg..
Normaal gaat dat een poos mee, maar een keer flink blokkeren kan ze vrij vlot wegfikken.