Blade 180CFX

Dan kunnen er nog een paar dingen zijn.

- Kijk eens naar je swash als je optoert.
Soms ziet het stabilisatiesysteem trilling als beweging. zeker optoeren wil dat wel eens veroorzaken.
Is dit het geval, schiet de heli om zodra je de heli van de grond wilt krijgen.
swash staat scheef, dus stuurcommando..
Vaak is het goed te zien, swash gaat dan scheef staan tijdens optoeren.
gewoon recht sturen, meestal is er niets aan de hand als hij eenmaal opgetoerd is.

- schade
blijkbaar gaat hij pas onder belasting een kant op.
kan zijn dat de servo aan de kant waar hij heen valt die uitslag niet kan maken.
swash gescheurd of in 2 delen (bovenring en onderring willen wel eens uit elkaar komen)

zeker die tweede is een leuke om na te kijken..
omdat hij vierkant om gaat, lijkt het erop dat er een stuurcommando wordt gegeven. of dat nou klopt of niet..
de zender stuurt deze niet, anders had je het met het afstellen wel gemerkt.
Dus OF je stabilisatie zit te rommelen
Of er is iets gescheurd, waardoor er ongewenst een stuurcommando wordt gegeven. Of juist niet wordt uitgevoerd..

en vergis je niet, een servo zelf kan dit ook veroorzaken.
heb zelf wel eens gehad dat een servo zo ver versleten was, dat hij zonder belasting perfect werkte, maar onder belasting viel hij vrij vlot stil.
Bij die servo waren de koolborstels van het motortje compleet weg..
Normaal gaat dat een poos mee, maar een keer flink blokkeren kan ze vrij vlot wegfikken.
 
laatste update ivm mijn 180 avontuur : nieuwe servo gears gestoken ( plastic die van Walkera - passen goed :) )
Dit weekend gaat hij bij de heli dokter voor analyse :robot:
 
Bedankt voor je opmerking KMK maar alles zit juist . Ik heb al uren aan dit kreng besteed en niets gevonden . Nu moeten ze het "ginder " maar eens oplossen . Zoals eerder vermeld vanmorgen samen met Raf bekeken en die is op heli gebied ook niet aan zijn proefstuk toe . Hij heeft dus wel het probleem gevonden maar aan een oplossing geraken we beiden niet en dat wil al heel wat zeggen . Wat ik nog niet weet , het houdt misschien ook geen steek , of de DX18 compatibel is met ... :confused:
Enfin morgen is hij vanonder mijn ogen en maar best ook . Hopelijk een 2 de batch van HH met kerstmis LOL (wishfull thinking) :xmas:
 
volgens mij moeten hier maar 'n paar meer
naar de heli-doctor,

dat kan toch niet (waar) zijn, man

gr. Uwe
 
Filmpje ook op helifreak gezet , ze weten het ginder ook niet behalve dat ze mij niet gek verklaren en dat er wel degelijk een fout zit bij het toestel . Wat ze ook bevestigen is dat er geen manier of toegang tot programmatie is ivm zo een geval . Blijkbaar heb ik hier weer de hoofdvogel afgeschoten . :bad-words:
 
Heb het filmpje bekeken en is inderdaad een raar geval, mag normaal toch geen probleem zijn om deze om te ruilen bij HH.
Volgens mij zit het probleem bij de bewegingssensors die op het bordje zitten, zou best kunnen dat er ééntje verkeerd opgezet is maar dat is nog geen excuus om dit zo af te leveren, die dingen moeten toch gecontroleerd worden voor ze uitgeleverd worden...Toch!??

Ik heb er ondertussen een 30 vluchten opzitten en ben er zeer tevreden over tot nu toe, van de week heb ik 'm wel ondergeploegd maar al bij al viel de schade mee, 17 euro.;)

Grtz Rudi
 
gewoon moet je een fbl-systeem
op verschillende manieren kunnen inbouwen,
en vervolgens kunnen afstellen
bv. op zijn kop, kabel naar achteren ...
(de AR7200BX kan je zelfs op zijn zij gekantelt verbouwen)

is dat niet zo,
moet de unit volgens handleiding ingebouwd worden,
de reactiewegen van de servo's moeten dan goed zijn,
en de actie-wegen (stik-input) moet je regelen door reversen

dat is mijn ervaring,
gr. Uwe
 
In de 180 cfx zit de FBL unit ingebouwd , dus in principe moet je er niet aankomen . :rolleyes:
FBL en ontvanger is 1 geheel ook .
 
Setting the Swashplate Servo Directions

dat is de optie, die ik in de AR7200BX heb,
hier word ingesteld, in welke richting de servo's reageren,
dat heeft niks te maken met de richting die de servo doet,
als ik de stick beweeg,
dat word ingesteld in de zender (servo reverse)

Groet
Uwe
 
Daar zit het em nu juist , daar kan je regelen . In de AR6335 (ontvanger:fbl voor 180 cfx ) valt er niets te regelen :-?
 
Blade 180 cfx firmware update 1.53
En de servo saver mod is een must!

De swash upgrade is slecht en geeft binding van de servo's hij klemt op de as.
Wachten op een up grade van lynx dus...

picture.php
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top