Haai allemaal, Ook Bennie wil tegenwoordig het luchtruim onveilig maken. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik in het begin gas geef om van de grond af te komen gaat goed dan hangt hij net stukje boven de grond maar zodra ik meer gas ga geven al is het maar een heel klein beetje schiet hij meteen de lucht in zakt daarna weer... Hij fluctueert als het waren enorm in hoogte wat kan dit zijn.... Mijn specificaties: DJI F450 4x turnigy 30amp plush regelaar Motoren merk onbekend. is mij verteld dat ze 1000kv waren CC3D board zender: Turnigy 9X ESC's zijn gekalibreerd en het board is via de normale setup methode ingesteld Afwachtend op antwoord Bennie
Wat vragen om een beter idee te krijgen. Heb je misschien een filmpje van t geheel? Zender gekalibreerd? In de naza software ook een normaal throttle verloop? Welke modus vlieg je? Barometer evt afgeplakt?
Filmpje kan wel gemaakt worden. Alleen ik ben nog beginner en durf er op deze manier nog niet zo goed mee te vliegen:$... Zender staat eigenlijk op out of the box alleen de 3-way switch is gesteld om de vlieg standen te veranderen. Het is trouwens geen naza maar een CC3D van open pilot
Kun je de camera zo opstellen dat je de quad filmt? of iemand erbij halen die het camerawerk doet Ik weet niet of Fint dat bedoelde maar je kun zo in ieder geval het probleem laten zien. Misschien is het ook een kwestie van oefenen (vooral met een snelle setup) of vlieg je steeds laag in het grond-effect waardoor een hoogte houden ook een uitdaging kan zijn.
Ah sorry, niet goed gelezen. Ik zag DJI en dacht direct er zal wel een naza in zitten. Met de flight controler kan ik je in dat geval niet helpen, ik heb 0 verstand van CC3D. Wel zou ik de zender voor de zekerheid kalibreren, dan weet je dat die goed staat: [media=youtube]m7YjKkW6IrY[/media] Controleer ook direct even of je geen expo of curves in hebt staan. Van 0 naar 100% throttle -> zou t prettig zijn als t in ieder geval om te testen geheel gelijkmatig gaat, één recht lijn.
Een filmpje is inderdaad handig om te zien wat er aan de hand is. Drie mogelijkheden die ik kan bedenken: - ESC's niet gecalibreerd. - de input van je throttle is niet helemaal jofel. (waarschijnlijk zender instellingen) Dit zou je kunnen testen zonder props om te zien of de motoren versnellen overeenkomstig met je throttle stick. - of je quad is erg overpowered en daardoor nogal jumpy. Dat zou je kunnen verbeteren door in de GCS je throttle curve aan te passen. Dan is je throttle wat minder gevoelig rond het hover-punt.
Ja 10x45 props Ja misschien heb je wel gelijk en kwam het door de wind maar ik vond dat hij wel heel erg vreemd deed. Het werk namelijk ook met gas terug nemen hij schiet omhoog dan denk je langzaam gas minder en ineens valt hij dan ook naar beneden. Dus snel weer ietsje gas en vroem... 50 meter hoogte dankje hier heb ik echt wat aan! ik heb het filmpje gevolgd en had idd mijn zender nog niet gekalibreerd Morgen maar is kijken of het geholpen heeft! Als het tenminste niet meer zo hard waait! Met dit weer word oefenen lastig.. Super ga ik proberen! Heel erg bedankt heren! Mijn ESC's heb ik zeker weten gekalibreerd. Zonder propellers versnellen ze gewoon normaal het is puur met vliegen. Ik ga als ik weer kan vliegen het proberen en anders de curve aanpassen. Het is niet zo dat mijn CC3D mijn quad op hoogte houd toch? Ook heb ik mijn CC3D nu vast geschroefd met rubbertjes dat was ook een tip van iemand...
Ik vermoed het probleem gevonden te hebben. De copter wilde vandaag niet aan slaan als ik me throttel omlaag en naar recht deed. Bleek bij de ene keer wel de throttel te reageren en andere keer niet. Nu het stekkertje vervangen en geen probleem meer. Nu nog leren vliegen hij ging omhoog kwam in een wind vlaag en ben 5 min bezig geweest hem terug te krijgen en toen van ellende maar in een grint Berg laten landen. Geen ernstige schade gelukkig alleen een goedkope propeller stukje we uit dus al weer een nieuwe op gezet. Nu toch echt maar wachten op wind stil weer. Hoe zien jullie trouwens wat de voor en achter kant is als hij in de lucht hangt?...
Mooi dat t opgelost is Wind kan het in het begin nog wat lastig maken, maar leer daar gelijk mee vliegen, anders blijf je bang voor wind (je zal niet de eerste zijn iig) Orientatie verbeteren kan op veel manieren, LED strips, losse LEDs, Gekleurde ballen, kapjes in bepaalde vormen, enz enz.
Ahaa het kan dus wel gewoon. Tja ik had vandaag heel weinig controle en hij werd flink door de wind mee genomen had ik het idee. Maar dat zal vast aan mijn vlieg kunsten gelegen hebben... Ik was heel blij dat hij weer terug was. Hij hij hing namelijk vlak boven het water
Het controle bordje zorgt niet voor de hoogte hea? Want ik vind dat hij toch wel best hopt. Ben nu in de woonkamer beetje aan het oevenen en proberen voorzichtig xD