flight controller problemen

Bedankt voor het aanbod Psycho en Tonnie78. Het is inmiddels gelukt om alle motortjes draaiende te krijgen. Het vliegen gaat nog niet zoals het zou moeten, bij het opstijgen klapt de quadcopter om, het lijkt erop dat niet alle motortjes even hard stuwen. Dit moet ik nog even uitzoeken, maar ik heb er vertrouwen in. Ik ben hier al zooo blij mee :)
Vele oorzaken mogelijk, maar als je het GPS/compas dansje en de Naza calibratie in de software hebt gedaan, de motor volgorde nogmaals gechecked evenals de draairichting van motoren EN props...

..dan kan het zijn dat je een flinke dot gas moet geven bij opstijgen. De Naza-m lite stijgt niet zo mooi op als de Naza-m v2 en een van de effecten is dan dat als je 'te voorzichtig' opstijgt, hij/zij kantelt.

Maar een filmpje helpt altijd!
 
Vele oorzaken mogelijk, maar als je het GPS/compas dansje en de Naza calibratie in de software hebt gedaan, de motor volgorde nogmaals gechecked evenals de draairichting van motoren EN props...

Het GPS dansje, dat ga ik even googlelen.. Vanavond de eerste meters echt gevlogen. Dat kantelen was een kwestie de motortjes nog een keertje checken en nu goed aansluiten ;)
Nu uiteraard tegen het volgende opgelopen; zodra hij opstijgt vliegt ie direct achteruit. Het lijkt er dus op dat de achterste propellers sneller draaien dan de voorste. Calibratie in de software heb ik gedaan, maar ik zie iets over het hoofd. De Naza zit op het COG. Iemand een idee?
Filmpje zal ik van de week maken, bij daglicht en nieuwe propeller XD
 
Dat kan wel door het gps dansje komen, gps positie ook goed ingesteld? Als de quad dat niet goed weet gaat hij direct corrigeren tenzij die ook in de manual voorkomt
 
Zo ie zo nooit in gps mode opstijgen.

Al denk ik dat de gps niet het probleem is in dit verhaal.

Ook even de k index checken. Deze is momenteel erg hoog!!
 
Het lukt me niet om de GPS te kalibreren. Het switchen tussen de verschillende modi (?) zit bij mij op een draaiknop, is dit altijd zo? Ik heb wel geprobeerd om dit in de zender te veranderen, maar kan hem alleen verplaatsen naar een andere draaiknop. Op een flipswitch zetten werkt niet. Ook wel logisch; met die switch zijn er maar 2 mogelijkheden, terwijl er meer mogelijkheden zouden moeten zijn. Straks nog maar even proberen, ik doe vast iets doms.
 
Dan moet je zorgen dat de modes manual en GPS op die 2 standen staat/gaat werken zodat hij atti tijdelijk overslaat en je in de calibratie-mode komt, anders gaat het kalibreren niet lukken met deze zender.:???:

Daarna dit weer terugzetten en gaan sparen voor een betere zender.;)
 
Jongens, ik heb jullie hulp weeeeer nodig... Vorige week heb ik een iets te harde landing gemaakt (je zou het ook crashen kunnen noemen ;)) Op zich geen probleem, aangezien ik het frame daar op het gemaakt. Daar is dus ook niets mee aan de hand. Na die landing lukt het niet meer de quadcopter te armen. Er was een draadje van een ESC los, die heb ik inmiddels weer gesoldeerd, maar dat lost het probleem niet op. Wat zou er mis kunnen zijn?
 
Led knippert gewoon zoals ie zou moeten doen, alleen wanneer ik probeer te armen geeft ie het signaal dat de sticks niet in het midden staan (wat dan natuurlijk ook klopt)
Opnieuw calibreren heeft niets opgeleverd. GPS dansje is me nog steeds niet gelukt (het lukt me niet om dat over te zetten van draaiknop naar flipswitch)
 
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Ik heb het hele ding uit elkaar gehaald en weer opnieuw in elkaar gezet. De ESC's zijn gekalibreerd en alle instellingen zijn gelijk. Als de ESC's zonder tussenkomst van de Naza direct op de receiver worden aangesloten, werken alle motortjes. Als de Naza is aangesloten blijven de ESC's het signaal geven dat het throttle-signaal irregular is. In het programma lijkt de Naza wel goed op de transmitter te reageren (kalibreren gaat gewoon). Wat kan er aan de hand zijn? Heeft iemand een idee?
 
dank je wel!
maar dan het volgende.. ik wil graag kunnen switchen van modus met een flipswitch. zoals al eerder in dit draadje beschreven zou ik dan (bij gebrek aan switch met 3 standen) manual en GPS op een switch moeten zetten om de GPS te kalibreren. Hoe moet dat? ik kom er met de handleiding niet uit.
 
Ik dacht dat je dan atti-mode moet wissen uit je Naza-software

dus: Maual en GPS op de switch zetten
en niet zoals je nu hebt (GPS en Attimode) op 1 switch
 
Back
Top