Vandaag even gevlogen.
Gelukkig dat ik een fail-safe switch heb op de NAZA.
Ik vloog namelijk hoog en nog alver. Het zicht is niet zo best, wat mistig.
Voor ik er erg in had zag ik slechts een heel klein stipje. Doordat ik allerlei manoeuvres gemaakt had was ik de orientatie kwijt. Terug vliegen hmmm hij werd nog kleiner.
Fail-safe switch om gegooid. En ja hoor hij kwam weer mooi terug. Gelukkig, dat "Go-Home" had ingesteld.
O ja IOC stond uit!
Nu mijn vraag of liever 2 vragen.
Kan je nu de IOC tijdens de vlucht inschakelen op course lock zodat je weer gewoon terug kan komen zonder te weten wat voor/achter is? Dit zou mij in dit geval geholpen hebben.
Tweede vraag. Toen de hexa weer boven mij vloog, heb ik de fail-safe switch weer uit gezet, in de veronderstelling dat ik weer de controle terug zou krijgen. Dat werkte niet, althans na 20 sec. had ik nog geen controle en dus weer terug naar fail-safe.
Copter netjes geland en alles OK. Ik kon daarna weer gewoon vliegen.
Gelukkig dat ik een fail-safe switch heb op de NAZA.
Ik vloog namelijk hoog en nog alver. Het zicht is niet zo best, wat mistig.
Voor ik er erg in had zag ik slechts een heel klein stipje. Doordat ik allerlei manoeuvres gemaakt had was ik de orientatie kwijt. Terug vliegen hmmm hij werd nog kleiner.
Fail-safe switch om gegooid. En ja hoor hij kwam weer mooi terug. Gelukkig, dat "Go-Home" had ingesteld.
O ja IOC stond uit!
Nu mijn vraag of liever 2 vragen.
Kan je nu de IOC tijdens de vlucht inschakelen op course lock zodat je weer gewoon terug kan komen zonder te weten wat voor/achter is? Dit zou mij in dit geval geholpen hebben.
Tweede vraag. Toen de hexa weer boven mij vloog, heb ik de fail-safe switch weer uit gezet, in de veronderstelling dat ik weer de controle terug zou krijgen. Dat werkte niet, althans na 20 sec. had ik nog geen controle en dus weer terug naar fail-safe.
Copter netjes geland en alles OK. Ik kon daarna weer gewoon vliegen.
Laatst bewerkt: