Brushless probleem

Discussie in 'Electro offroad' gestart door tvg92, 19 feb 2015.

  1. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    Beste lezer,

    ik heb een probleempje met mijn wagentje.. vanmorgen deed hij het nog prima. toen hij leeg was heb ik de accu weer opgeladen om daarna nog een stukje te gaan rijden.

    Helaas deed hij het toen niet meer.. stuurservo werkt prima, maar rijden lukt niet meer. In het begin schokte het motortje heel erg, en na een paar meter stopte hij er helemaal mee.

    iemand enig idee?

    Alvast bedankt:D
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    [​IMG]



    Ik denk dat er iets niet helemaal goed is..
     
  3. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    ik ben nieuw met deze hobby, ik dacht misschien is het schokken en daarna stoppen een eigenschap van een bepaald probleem.. het gaat om een buggy met een 8.4v 3000mah accu, reely 3660 motor en een reely esc 30a-sl-h regelaar. heb je hier wat aan?
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2015
  4. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    esc doorgebrand? 30a is wel heel weinig... wat voor auto en accu gaat het over
     
  5. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    8.4v 3000mah accu met 7 cellen! ik heb de wagen zo gekocht..
     
  6. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Wat voor auto gaat het om? Zo te horen aan de accu een traxxas 2wd. Rustler bandit stampede of slash?
     
  7. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    een lrp twister 2wd buggy die is omgebouwd naar brushless door de vorige eigenaar, niet zo heel zorgvuldig vermoed ik..
     
  8. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Een 30a is wel heel weinig zo als ik al zei. Staat de regelaar in de lipo cutoff? Even manual raadplegen en kijken hoe je die uitzet. Komt namelijk ook nog wel eens voor...
     
  9. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    regelaar heb ik meerdere keren gereset, bij instellingen in mijn manual staat niks over een lipo cutoff. mijn accu is trouwens ook NiMh accu
     
  10. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Dat klopt. En dat is het punt juist. Als de regelaar in lipo cutoff staat, stopt de regelaar wanneer de accu onder een bepaald voltage komt. Een nimh accu zakt snel in spanning en kan zo gelijk onder de lvc terecht komen, waardoor hij afslaat.
     
  11. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    [​IMG]

    wat zou ik dan moeten aanpassen?
     
  12. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    de onderspanningsbescherming, 1x kort rood lampje
     
  13. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    gedaan, maar helaas geen verbetering
     
  14. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    even contact opnemen met de verkoper, misschien dat je garantie krijgt. anders misschien een goedkoop setje aanschaffen. wel zou ik minimaal voor 60a gaan...
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    De motor en regelaar komen waarschijnlijk uit een Reely Carbon fighter, die heeft in ieder geval dezelfde regelaar en deze manual staat:

    Een accu met 7 cellen samen met mogelijk geen aanpassing van de vertanding tov de gewone 540 motor kan dus je probleem geweest zijn....
     
  16. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    okee dat klinkt slecht.. ik zal dus een nieuwe regelaar en accu moeten kopen? of kan ik een regelaar kopen die wel goed gaat met mijn huidige accu?

    bedankt voor jullie hulp!
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Als de LVC aan staat kan het zijn dat die de volle accu als een 3S ziet want vreemd genoeg praat de manual van de regelaar daar wel over. Toch even uitzetten als die nog aan staat.
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Die is uit, Roelof:

     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan moet die haast wel kapot zijn.
     
  20. tvg92

    tvg92

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    28
    dus een nieuwe regelaar aanschaffen?
    heeft er iemand een tip voor een niet al te dure regelaar? die bij de rest van mijn wagen past..
     

Deel Deze Pagina