Beste lezer, ik heb een probleempje met mijn wagentje.. vanmorgen deed hij het nog prima. toen hij leeg was heb ik de accu weer opgeladen om daarna nog een stukje te gaan rijden. Helaas deed hij het toen niet meer.. stuurservo werkt prima, maar rijden lukt niet meer. In het begin schokte het motortje heel erg, en na een paar meter stopte hij er helemaal mee. iemand enig idee? Alvast bedankt
ik ben nieuw met deze hobby, ik dacht misschien is het schokken en daarna stoppen een eigenschap van een bepaald probleem.. het gaat om een buggy met een 8.4v 3000mah accu, reely 3660 motor en een reely esc 30a-sl-h regelaar. heb je hier wat aan?
Wat voor auto gaat het om? Zo te horen aan de accu een traxxas 2wd. Rustler bandit stampede of slash?
een lrp twister 2wd buggy die is omgebouwd naar brushless door de vorige eigenaar, niet zo heel zorgvuldig vermoed ik..
Een 30a is wel heel weinig zo als ik al zei. Staat de regelaar in de lipo cutoff? Even manual raadplegen en kijken hoe je die uitzet. Komt namelijk ook nog wel eens voor...
regelaar heb ik meerdere keren gereset, bij instellingen in mijn manual staat niks over een lipo cutoff. mijn accu is trouwens ook NiMh accu
Dat klopt. En dat is het punt juist. Als de regelaar in lipo cutoff staat, stopt de regelaar wanneer de accu onder een bepaald voltage komt. Een nimh accu zakt snel in spanning en kan zo gelijk onder de lvc terecht komen, waardoor hij afslaat.
even contact opnemen met de verkoper, misschien dat je garantie krijgt. anders misschien een goedkoop setje aanschaffen. wel zou ik minimaal voor 60a gaan...
De motor en regelaar komen waarschijnlijk uit een Reely Carbon fighter, die heeft in ieder geval dezelfde regelaar en deze manual staat: Een accu met 7 cellen samen met mogelijk geen aanpassing van de vertanding tov de gewone 540 motor kan dus je probleem geweest zijn....
okee dat klinkt slecht.. ik zal dus een nieuwe regelaar en accu moeten kopen? of kan ik een regelaar kopen die wel goed gaat met mijn huidige accu? bedankt voor jullie hulp!
Als de LVC aan staat kan het zijn dat die de volle accu als een 3S ziet want vreemd genoeg praat de manual van de regelaar daar wel over. Toch even uitzetten als die nog aan staat.
dus een nieuwe regelaar aanschaffen? heeft er iemand een tip voor een niet al te dure regelaar? die bij de rest van mijn wagen past..