Hey!
Met het invoeren van de nieuwe F1D regels vanaf dit jaar leek het mij weer tijd eens een poging te wagen F1D te bouwen en vliegen.
1.4 gram ipv 1.2 gram betekend héél veel extra gewicht die gebruikt kan worden om het vliegtuig sterker en stijver te bouwen. In dit geval zal ik proberen om bijna alle onderdelen te versterken met koolstof. Behalve een vliegtuig wat iets beter tegen een stootje kan, hoop ik ook het gebruik van boron tot bijna 0 te kunnen reduceren.
Hier alvast wat foto's van de huidige stand van zaken.
Vleugel (0.25 gram in huidige staat):
Vleugel detail:
Propeller (met variabele spoed, totaal 0.275 gram) en romp (0.28 gram)
Groetjes,
Kevin
Met het invoeren van de nieuwe F1D regels vanaf dit jaar leek het mij weer tijd eens een poging te wagen F1D te bouwen en vliegen.
1.4 gram ipv 1.2 gram betekend héél veel extra gewicht die gebruikt kan worden om het vliegtuig sterker en stijver te bouwen. In dit geval zal ik proberen om bijna alle onderdelen te versterken met koolstof. Behalve een vliegtuig wat iets beter tegen een stootje kan, hoop ik ook het gebruik van boron tot bijna 0 te kunnen reduceren.
Hier alvast wat foto's van de huidige stand van zaken.
Vleugel (0.25 gram in huidige staat):

Vleugel detail:

Propeller (met variabele spoed, totaal 0.275 gram) en romp (0.28 gram)

Groetjes,
Kevin