Blade 180CFX

@Guyken: Die forza van jou ziet er goed uit. Maar ik heb al een trex 450. En een 2e 450 zie ik niet zitten. Dan geef ik mijn spaarcenten liever uit aan een iets groter schaalmodel. Maar das niet voor onervaren tieners. Dat zou hij trouwens niet durven.Hij is nu al bang om de trex te crashen.
 
Ok de mijne is verkocht maar ik zal stiekem het draadje nog volgen :) alhoewel het hier weer is stilgevallen ? Valt er echt zo weinig over te vertellen .
Ondertussen zijn ze in de States het beestje aan het temmen voor de meer sporty flyers onder ons .
Software dowloaden van Castle creations : talon 15 . Kabeltje naar esc en naar je goesting zetten .
Dju nu ben ik hier toch weer aan het "lullen".
So long folks :pc:
 
Regelaar programmeren gaat zeer eenvoudig. Ik ben reeds terug gegaan naar standaard v-curve ipv de ingebouwde governor, was er niet zo over te spreken.
Ik heb wel gemerkt dat gebruikte lipo bepalend Is voor power.
Is natuurlijk logisch, maar Bij mijn andere helis lijkt dat minder kritisch te zijn
 
Een goede regelaar en goede lipos,
en je kan als "normaal" piloot met flat throttle curve vliegen,
bij mijn 700er Gaui en T Rex gebruik ik geen V-curves meer,
is gewoon niet nodig (tenminste, wat ik vlieg).

Groet
Uwe
 
Ja het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat en hoe je vliegt. Ik doelde eigenlijk op 3d, denk aan tic-tocs, grote rainbows, snelle loopings, continue flips etc. Daarbij speelt mijn "pitch - management" natuurlijk ook een rol ;-)
 
Inderdaad wat stil Guyken, maar hebt ge uwe kop al eens buitengestoken?? Zou graag vliegen maar in deze wind vrees ik er wat voor of dit wel een goed idee is:D
Zou liever een Forza 450 bouwen met dit weer;)

Grtz Rudi
 
Is deze heli nu een tegenvaller, of zijn het de kinderziektes die we van Blade gewend zijn:rolleyes:

Het is wel erg stil rond de Blade 180 CFX



Jan

De eerste paar vluchtjes had ik mijn bedenkingen maar nu ik de 180 gewend ben én met een paar aanpassingen ben ik er zeer over te spreken!
Vliegt als een grotere heli maar blijft wel snel en wendbaar, is in ieder geval minder nerveus als de Trex 250 die ik ooit had.
Heeft dank zij de 3S geweldig veel power al zullen er piloten zijn die nooit genoeg hebben....

Ik zou zeggen als je wat ervaring hebt en minder vaak crashed een aanrader, moet je bij elke vlucht je heli uit het gras rapen zou ik nog wat bij een MCPx of een 130x blijven;)

Ik vlieg 'm volledig stock maar met CF blades van HH. Slechts een paar dingen zelf aangepast zoals de 'servo saver mod' en een slipkoppeling op de TT en landingskids van de Trex250:cool:
Enkel een CF tailboom wil ik nog maken, het materiaal daarvoor is onderweg, 16 euro voor 2x 50cm CF buis waar ik 6 tailbooms uithaal is geen geld...
Upgrades zijn niet nodig, zijn we wel anders gewend na de 130x;) Is alleen bling bling, voegt niets toe aan de vliegeigenschappen.

Makkelijke heli om aan te werken, alles goed bereikbaar met een minimum
aan gereedschap, ALS er al aan te werken valt tenminste. De 130x was 1uur sleutelen en 10 minuten vliegen, deze is net andersom:yes:

Tot nu toe een 40tal vluchten met een 4tal crashes, de eerste was vrij zwaar en voor ik de aanpassingen gedaan had, 2x servo gears stuk, TT stuk, skids en spindle krom schade was 17 euro.
Na de 'mods' nog altijd schadevrij op een stock skid na, die hoef je maar kwaad te bekijken en ze breken al maar het ook aan de koude liggen denk ik.
Al deze aanpassingen kosten in feite niks en zijn op 2uurtjes gemaakt!

Grtz Rudi
 
De eerste paar vluchtjes had ik mijn bedenkingen maar nu ik de 180 gewend ben én met een paar aanpassingen ben ik er zeer over te spreken!
Vliegt als een grotere heli maar blijft wel snel en wendbaar, is in ieder geval minder nerveus als de Trex 250 die ik ooit had.
Heeft dank zij de 3S geweldig veel power al zullen er piloten zijn die nooit genoeg hebben....

Ik zou zeggen als je wat ervaring hebt en minder vaak crashed een aanrader, moet je bij elke vlucht je heli uit het gras rapen zou ik nog wat bij een MCPx of een 130x blijven;)

Ik vlieg 'm volledig stock maar met CF blades van HH. Slechts een paar dingen zelf aangepast zoals de 'servo saver mod' en een slipkoppeling op de TT en landingskids van de Trex250:cool:
Enkel een CF tailboom wil ik nog maken, het materiaal daarvoor is onderweg, 16 euro voor 2x 50cm CF buis waar ik 6 tailbooms uithaal is geen geld...
Upgrades zijn niet nodig, zijn we wel anders gewend na de 130x;) Is alleen bling bling, voegt niets toe aan de vliegeigenschappen.

Makkelijke heli om aan te werken, alles goed bereikbaar met een minimum
aan gereedschap, ALS er al aan te werken valt tenminste. De 130x was 1uur sleutelen en 10 minuten vliegen, deze is net andersom:yes:

Tot nu toe een 40tal vluchten met een 4tal crashes, de eerste was vrij zwaar en voor ik de aanpassingen gedaan had, 2x servo gears stuk, TT stuk, skids en spindle krom schade was 17 euro.
Na de 'mods' nog altijd schadevrij op een stock skid na, die hoef je maar kwaad te bekijken en ze breken al maar het ook aan de koude liggen denk ik.
Al deze aanpassingen kosten in feite niks en zijn op 2uurtjes gemaakt!

Grtz Rudi

Dit bespaart mij heel veel typwerk. Je haalt elk positief punt van dit ding aan in 1 post. :yes:

Wat een heerlijke heli is dit!!!!
 
Dit bespaart mij heel veel typwerk. Je haalt elk positief punt van dit ding aan in 1 post. :yes:

Wat een heerlijke heli is dit!!!!

Heb jij negatieve punten dan!??
Vandaag in stralend maar koud weer nog eens 5 packs gevlogen, zalig maar heb wel een canopy nodig die wat meer contrast geeft...
Grtz rudi
 
Gisteravond even de conditie op pijl gebracht in de gymzaal:D

Mijn 180 CFX is volledig standaard uit de doos, met de oude firmware. Deze heli is zonder twijfel de beste micro op de markt op dit moment:thumbsup:

Pure fun en adrenaline:Fade-color

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top