hoi! Ik wil mijn tarot 650 frame uitbreiden naar grotere motors + props. Vlieg nu op 3s met te kleine motors waardoor de quad nogal underpowered is. (hoover op 68%). Ik zat zelf te denken aan 5010 360KV motors met 17x5.5 carbon props op 4s voor een lange vliegtijd. Maar wordt de quad daar niet erg traag van zulke grote props? Het gewicht van de quad inc 4s 5000 lipo zit dan op opgeveer 2400 gram, en gebruik hem vooral voor korte lucht filmpjes met een gopro. Iemand tips of ideeen over een andere/betere setup? Alvast bedankt!
5010 360KV met 17x5.5 is weer het andere uiterste en daarbij zou ik voor 6s gaan. Met welke motoren vlieg je nu? En welke vliegtijd wil je behalen? Ik vlieg met een hexa (Syndromen 6ST) 710Kv 13 x 6,5 met 4s en heb ongeveer 20 vliegtijd, dit vliegt echt voortreffelijk. Je bent meer dan welkom om dit een keer uit te proberen... Heb ook een tarot 960 met 360KV (s6) en 17 x 5,5 motor voor een setup met DSLR, dit is een combi van 7 KG .
ik zoek naar zo'n 15 min vliegtijd. Maar wel nog redelijk wendbaar voor snelle shots. En het liefst wel op 4s blijven gezien de lipo's die ik al heb (5000 mah 30c) Ik heb er nu 4x 2212 880kv opzitten met 11x5.5 op 3s. Deze motors kunnen helaas geen 4s aan. en dit geeft +- 700gram trust per motor. veel te weinig dus voor een quad van 2.5 kilo de grote 5010 360kv motors zouden met 17x5.5 op 4s zon 1200 gram trust moeten geven met maar 6-7A. klinkt wel goed, maar ik ben bang dat het een mega sloom ding gaat worden zo
Ten eerste zou je gewoon kunnen proberen om die motoren op 4s te draaien. Er is in principe geen reden waarom ze dat niet zouden kunnen, zolang je ze maar niet teveel belast. Dat kan betekenen dat je misschien dan wel naar kleinere props zou moeten. Ik had op m'n 550 quad ook de bekende dt750 motoren op 4s draaien met 11x4,5's terwijl ze dat officieel niet zouden moeten kunnen . Ten tweede zal een grotere quad per definitie langzamer zijn dan een kleine omdat er meer energie nodig is om het grotere gewicht in beweging te brengen (F=m*a). Bedenk wel dat dit alleen betekend dat de quad langzamer zal versnellen, de uiteindelijke topsnelheid hangt af van veel meer factoren (a.o. aerodynamica).