Mamba Max met brushed motor?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door fromp, 17 mei 2015.

  1. fromp

    fromp

    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Berichten:
    15
    ik hoop dat ik op de juiste plaats ben met mijn vraag maar eerst even voorstellen, ik ben 46 jaar en compleet nieuw in deze hobby, had een TT - 02 gekocht en bevalt me wel om er mee te rijden ( gaat wel nog niet echt goed ). Wou deze ombouwen naar off - road maar had toch weer redelijk wat stukken nodig om er iets van te maken dus maar ineens een TLR 22 - 4 kit gekocht met het idee mijn regelaar en motortje van mijn TT - 02 daar in te stoppen voorlopig tot ik wat beter kon rijden. Mijn batterij past echter niet vermits de TLR met saddle packs werkt, dus maar 1 besteld (5800 mh / 100c / 7.4 V) wat zou moeten lukken volgens de verkoper van mijn shop in de buurt. nu echter heb ik er weinig verstand van en denk de boel om zeep te helpen vermits er geen lipo cut - off opzit. moet dus weeral kosten maken en heb het net wat afgezocht. blijkbaar kan de mamba max pro ook brushed motors aan en zou me deze aanschaffen met de firebolt 15T van hpi zodat ik eens ik beter rijd en brushless ga niet opnieuw moet investeren in een andere regelaar. Mijn vraag is dus of dit inderdaad mogelijk is of beter toch een andere regelaar aanschaf tot ik beter kan rijden.
    Mvg, Kurt
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Een LiPo cut off is niet echt nodig, je kunt ook aan een LiPo alarm denken. Deze modules kosten een paar euro en geven een alarm als de spanning te laag wordt.
    En als je brushed wilt rijden haal je voor nog geen 2 tientjes een regelaar van Ebay.
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Met de MMP kan je inderdaad ook brushed motoren gebruiken.
    In de handleiding staat hoe je dit dan moet solderen , heb je de handleiding niet (meer) kun je die downloaden bij Castle Creations op de site.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    De MMP heeft een instelbare LiPo cut-off die in te stellen is via de castle link, en volgens mij ook met de fieldcard.
    Voordeel van een losse buzzer wat Roelof aangeeft is dat deze de individuele spanning van de cellen leest, en de MMP de totale spanning van de accu door het aantal cellen deelt.
    Dus een losse buzzer is ook een goede optie, of een combinatie.
    En de MMP kan inderdaad brushed rijden, hoe staat in in de handleiding.
     
  5. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.047
    Locatie:
    meppel drenthe
  6. fromp

    fromp

    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Berichten:
    15
    thx allen, ondertussen maar ineens motortje bijbesteld en hopen dat ik niet teveel crash want wou eerst mijn torque tuned motor van tamiya er op gebruiken maar dat is vast gelopen.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Een tip, laat de brushed motor eerst rustig in lopen in demi water, dan gaat hij langer mee.
    Op Youtube staan veel filmpjes over hoe je het doet, maar in principe dompel je de motor onder in demi water, en laat hem daarin draaien, door aan de trim van de zender te draaien.
    Dan worden de borstels en de commulator mooi glad.
    Uiteraard de regelaar niet in het water doen!
     
  8. fromp

    fromp

    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Berichten:
    15
    doe ik ook hoor, maar daar lag het probleem niet. Zoals ik op het eerste zicht zie zijn de windingen gebroken en in de as vast gelopen, gooi hem wel eens open want altijd interessant om bij te leren. Er lag toch redelijk wat grind op chassis kuip en vrees dat er een steentje in geraakt is. Was wel pittig motortje trouwens vergeleken met de 20T die ik er nu op heb, had meer torque en was sneller, dus turns zeggen niet altijd alles maar geven enkel een indicatie.
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, een steentje in de motor helpt vaak niet inderdaad :)
    Meestal is minder turns sneller, maar wel minder koppel.
     

Deel Deze Pagina