hallo allemaal, Ik heb slijtage op de achter diff cups van mijn RB E One kitversie. De pennetjes van de dogbone slijten zelfs helemaal in de cups. Op de voorzijde is geen slijtage te zien. Ik heb 3 dagen geleden aan de achterzijde nieuwe diff cups, dogbones en zelfs compleet diff vervangenen en zie na enkele malen rijden dat er al een lichte slijtage ontstaat aan de cups. Is dit een bekend probleem bij RB of komt dit ook vaker voor bij andere buggies? Is hier iets aan te doen? Ik rijd met een Hobbywing Xerun met 2200kv motor. De instellingen van de regelaar staan op de fabrieksinstellingen, dit betekent dat de 'punch' op instelling 5 staat. Is dit misschien te fors? Ik ben recreatief rijder op een groot grasveld waar een mooie heuvel in ligt dus de wielen komen regelmatig los van de grond bij een mooie 'lange' jump. Hoor graag of jullie iets weten... Grt
Dat is niet normaal uiteraard. De punch iets minder zetten kan helpen, of dikkere olie in het centerdiff om de kracht meer te verdelen?
OK, rijd nu met 7000 achter + middendif. Voor heb ik 2000, dit zijn de originele meegeleverder olien vanuit RB. Wat zou een goede dikte zijn voor het middendif? 10.000, of is dat teveel van het goede?
Ik krijg de foto niet geupload maar het is een metalen cup die uit het diff komt. Ik zou toch juist dunnere olie moeten nemen op het middendif om de aandrijving beter te verdelen?
Of mijn buggy goed op het stuur reageert is verschillend met welke snelheid. Op hogere snelheid heb ik op kort gras veel last van onderstuur maar dat lijkt me normaal. Lagere snelheid is volgens mij wel ok. Ik hebinmiddels de punch verlaagd van 5 naar 2 en vind 'm eigenlijk nog snel met optrekken, wellicht brengt dit al een verbetering...
En het bericht dat RB op dit moment in 'zwaar weer' zit maakt me niet echt vrolijk met een overmatige slijtage aan diffcups. Hoop dat de onderdelenlevering door blijft gaan in de toekomst... Weet iemand hier iets over?
Ik heb er nieuwe cups en lagers ingezet, alles uitgeshimmed en afgesteld. Punch lager gezet op regelaar en nu is alles OK.
Even over de diffolie, de standaard is 2000 achter en 7000 voor en middendiff. Denk dat dat ook een goede setup is. Je zou hoesjes van rb kunnen kopen zodat je je diffcups met asjes in vet kan zetten zonder dat er zand tussen komt. Dat heb ik oók gedaan en dan slijt eea veel minder snel.
Ja, heb ik ook gedaan inmiddels. Alles aan de diff zijdes een beetje ingevet met lekker dik kopervet zodat het goed blijft zitten. Of het werkelijk iets uithaalt weet ik niet want het is natuurlijk puntbelasting. Verder alles nu goed nagekeken en afgesteld zoals hierboven beschreven en aandrijfassen samen met compleet diff vervangen. Geen last meer gehad, loopt als een zonnetje.