Benelux Cup 2015

Discussie in 'F5J' gestart door arno888, 18 jan 2015.

  1. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    ga ik ook zo doen, pitten! Moet om 6:30 gaan rijden
     
  2. soarer

    soarer

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Groningen
    uitslag inmiddels te vinden op: http://f5j.dmfv.aero/
    Gefeliciteerd David, gefeliciteerd A3.


    Me helaas moeten afmelden voor dit potje. Graag bij geweest al was het alleen maar om de eindspurt van Bob live te mogen meemaken.
    Dus reuze benieuwd naar jullie ronkende verhalen.
    Groet

    Johnny
     
  3. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    tja.. ik had wat goed te maken na een penalty van 300 punten.. da's gelukt met 2 1000's :)

    De penalty was geheel terecht, zonnebrand of insect in mijn oog bracht me in diepe 'ontroering' en ik wilde enkel de kappa heel op de mat krijgen.. helaas de duidelijk aangegeven no-fly zone niet ontzien .. maar dat zag ik dan weer even niet :)

    Jammer, anders had het een 7e plek geweest, mijn persoonlijke hoogtepunt in mijn carrière alsF5J vlieger :oops:
     
  4. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Ondanks perfecte weersomstandigheden, was het voor mij deze keer een wat minder “erfolgreiche” Benelux Cup.
    Het vliegen ging allemaal best goed en de scores waren niet verkeerd totdat in ronde 4, de almachtige wedstrijdleider besloot dat ik buiten de werktijd lande. Ik moet toegeven dat ik royaal de 10 minuten werktijd benaderde maar mijn tijdopnemer (de organisatie had weer voor echte tijdopnemers gezorgd !) riep meteen “OK, ganz precieze”. Mijnheer Jürgen Reinecke, de almachtige leider was echter een andere mening toegedaan en ondanks dat de tijdopnemer een tijd van 9.58 min op zijn klok had staan, kreeg ik dus 0 landingspunten. Tot overmaat van ramp liep de voorbereidingstijd voor de vlgd. groep gewoon door, ondanks mijn protest bij Reinecke . Maar daardoor ging dus ook de laatste ronde aan mijn neus voorbij……

    Naderhand de scores bekijkend zag ik dat meer mensen met een 9.58 en ook 9.59 een 0 score voor hun landing hadden. Vlgs mijn mening is er ergens iets mis met de signalering (signaal eerder bij de wedstrijdleider als bij de andere speakers?? ) Ergens klopt daar iets niet want ik geloof niet dat ik bijvoorbeeld pas 2 seconden na het startsignaal gestart ben en met mijn 9.58 dus niet op tijd binnen was.

    Maar ja, had Reinecke toch nog zijn zin, want het was hem een ronde eerder niet gelukt mij een penalty aan te smeren……….

    Ondanks dit alles was het toch een mooi evenement met heel veel lage starts en goede mooie vluchten.

    Winnaar werd David Clays uit Belgie met een werkelijk sensationele vlucht. David had een duizender nodig om te winnen in zijn laatste vlucht. Zijn groep stond klaar om te starten maar bij het startsignaal weigerde Davids motor om te starten ….. Hij heeft even staan stoeien met zijn spullen maar ging pas een dikke 30 tot 35 sekonden na de rest weg. Een superlage start vanaf 35 meter en een vliegtijd van 9.23 bezorgden hem toch nog de nodige duizender. David vertelde mij naderhand dat hij zijn lipo’s had aangekoppeld in het model maar dat zijn zender foutief stond ingesteld……..
     
  5. Stratos

    Stratos

    Lid geworden:
    28 dec 2013
    Berichten:
    74
    Arno, bedankt voor de lovende woorden ;)

    Ik ben echter niet akkoord met je beoordeling van de werking van de wedstrijdleiding. Ik vind dat Jürgen Reinecke goed werk heeft geleverd in Tarmstedt (ondanks de no-fly zone) en Schwalmtal (BENELUX Cup). Tijdens de briefing in Schwalmtal werd duidelijk meegegeven dat de wedstrijdleiding de eindbeslissing had ivm 'buiten tijd' landingen en niet het jury-lid.
    Chris Gyssens (met mij als helper) had ook een buiten tijd landing in ronde 2/groep 3, en dit was juist (maar dan ook juist) buiten tijd. Als helper had ik dit gezien en heb het ook direct gezegd aan Chris dat het buiten tijd was. Direct nadien volgde de bevestiging van Jürgen dat het buiten tijd was. En Chris stond op spot 3 (dus redelijk ver verwijderd van de wedstrijdleiding). Bovendien stonden er verschillende luidsprekers opgesteld langsheen de volledige 'startbaan' om evt. verschillen in geluidswaarneming op te vangen. Als piloot ben je meestal van mening dat je binnen tijd bent geland (net zoals Chris), maar ik kon met 100 % zekerheid bevestigen dat het buiten tijd was. En Chris heeft hier verder ook niet moeilijk over gedaan.
    Er was misschien een verwaarloosbaar tijdverschil tussen de officiële chrono (het grote display board) en de persoonlijke 'werktijd' chrono van je helper, maar dit moet je kunnen opvangen in je landingscircuit. In België hebben we de gewoonte om af te tellen tot 11 seconden, vervolgens doet de helper er het zwijgen toe en laten we het over aan de 'computer' om de laatste 10 seconden af te tellen. Dan heb je al minder kans om een buiten tijd landing te maken door een verschil tussen de officiële chrono en de chrone van je persoonlijke helper.

    groetjes,
    David
     
  6. Xplorer F3J

    Xplorer F3J

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Aalst Belgié
    ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2015
  7. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Zoals ik al zelf memoreerde; ik weet dat het kantje boord was maar vlgs mij zat de neus al aan de grond toen de toeter ging. Ik wijfelde maar mijn tijdopnemer zei dat het OK was...... Hoe verklaar je anders die 9.58 ????
    (en omdat, dat niet alleen bij mij zo was heb ik mijn twijfels)

    Dat Jürgen Reinecke veel werk doet staat buiten twijfel, maar alles moet wel zo lopen als hij dat wil !! Via mail heb ik hem afgelopen jaar op een paar zaken aangesproken, onder team vorming binnen F5J wat reglementair niet mag, 10 minuten vluchten, (10.00 scores) die niet kunnen en zijn afwijkende interpretatie van enkele andere zaken. F5 is immers op een aantal punten anders als F3.
    Daarop heb ik een paar erg leuke kommentaren gekregen en staan wij ietwat op gespannen voet .................
     
  8. Stratos

    Stratos

    Lid geworden:
    28 dec 2013
    Berichten:
    74
    Arno,
    Zoals ik al meegaf, elke piloot denkt dat hij binnen tijd geland is, maar dit is niet altijd het geval.
    Jürgen (wedstrijdleider), Robert (internationaal jurylid) en Paul Van de Water waren getuige van je landing en 't resultaat was hetzelfde : je was te laat ! 't was in de biep en niet ervoor.
    Ik heb het zelf niet gezien, dus ik ga er verder geen mening over ventileren. Toch nog één tip : om toekomstige problemen te vermijden, land je gewoon één seconde voor het einde van de werktijd. Het verschil is toch al gemaakt vanwege de starthoogte, die extra seconde gaat je niet veel opleveren.
    David
     
  9. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Nu ik genoemd wordt, moet ik , ehm tja, reageren.

    Arno, zoals David zegt, stonden wij te kijken hoe de laatste seconden van de werktijd weg tikten. Het was op dat ogenblik best spannend omdat er veel toestellen nog in aanvlucht waren. Jürgen, Paul en ik hadden eigenlijk gelijk discussie over de landing van Arno. Je was laat, ik vond het zelf lastig om te oordelen, Paul en Jürgen waren met elkaar eens, je was te laat. En zoals bij de briefing aangegeven door Jürgen, hij heeft het laatste woord. En we kunnen nu heel veel woorden over vuil maken, maar dat heeft geen zin. Ergens zal een persoon een besluit moeten nemen en in dit geval was de wedsrijdleider die het besluit moest nemen.

    Ik vind het erg vervelend voor je dat je zo gelopen is. Ik en ik denk vele anderen vinden het erg jammer dat je mogelijk door de discussie je volgende (aansluitende?) groep heb gemist. Hopelijk kan je het van je af zetten en vol positieve energie volgende wedsrijden weer mee vliegen.

    Hoop je snel weer als concurrent op het veld terug te zien.

    Robert Blacquièrdinges
     
  10. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Lees zojuist op Facebook dat de Benelux Cup 2015, voorlopig de laatste is geweest.
    In 2016 wordt in Schwalmtal een World Cup / Intertour wedstrijd georganiseerd op op 11 en 12 juni onder de naam: 1.Burg Cup F5J
     
  11. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Jammer, ik vond het een leuke wedstrijd ( ondanks mijn terechte 300 strafpunten vorig jaar :) )
     
  12. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.940
    Locatie:
    Zierikzee
    Wanneer kun je inschrijven?
     

Deel Deze Pagina