Het meeste uit een body halen?

Ik rijd op een circuit en ik heb vernomen dat je body een flink verschil kan maken voor handling, stabiliteit, etc. Hebben jullie nog tips om er het meeste uit te halen? Ik heb nu een Tamiya BMW M3 body (http://i.imgur.com/dCAk1.jpg) en ga waarschijnlijk een Protoform Camaro ZL1 kopen(die past het best bij mijn color scheme). Ik heb dingen gehoord als de volledige achterkant uitknippen zodat deze geen lucht vangt. Is dit een goed idee bijvoorbeeld?
 
Precies die ja. Oke, dus niet de hele achterkant. Wel iets van de bumper uitknippen? vraag me af of het uberhaupt een verschil zou maken. De M3 kap die ik heb is toch naar z'n grootje, ik kan er nu mee experimenteren wat ik wil. Met "die past het best bij mijn color scheme" bedoel ik dat de kleuren die ik wil het mooist zouden staan op de Camaro.
 
We hadden het er gisteren nog over in de Tamiya Cup. Bij de Top Stock (TT-01 of -02, Carson Cup machine borstelmotor) is de kap van weinig invloed. De spoiler des te meer. Even los van dat hij aardig kan sturen; Harry reed met een Porsche kap waarvan bekend is dat hij niet optimaal is. Nu hij er een enorme taartschep achterop heeft, gaat het best aardig (hij won). Ook anderen met BMW en Peugeot kappen, Nissans, ze kwamen goed mee mits voorzien van flinke spoiler achterop.

Hugo
 
Klopt Hugo. Ik heb zaterdag eerst getraind met mijn NSX-concept body...resultaat een te losse achterkant...heb vervolgens inderdaad mijn Porsche met flinke vleugel er op gezet....verder geen veranderingen aan de setup gedaan...resultaat: zo stabiel als een baksteen
 
Ik merkte het met mijn R8 body afgelopen zondag, waar ik eerst een vrij eenvoudige spoiler had en totaal geen grip op de achterkant had ik na het wisselen naar een extreme spoiler en de verstelbare houders behoorlijk wat grip op de achterkant.
 
Back
Top