Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

roel%252520youtube01.jpg
 
Google op Pz0f9gcKD0Q (dus knip en plak de code van het filmpje uit de opgegeven link - werkt altijd !) en de eerst hit is wat je zoekt:


Makkelijker dan zamak emmers maken :)
 
Ik ben vereerd en natuurlijk is iedereen welkom om een keer bij mij te komen varen :D
Het kan elke dag van de week alleen zomers heb ik wat pleziervaart, de kade aan de overzijde is vrij toegankelijk en het haventje ligt los in het water aan twee ankers vast dus ook al ben ik er niet is hij gewoon toegankelijk :D
Vanaf mijn woonboot kan ik max 4 personen op de buitenranden hebben inzage het gewicht, anders kom ik te schuin te liggen.
De locatie geef ik wel door via pm voor de geïnteresseerden.
 
Laatst bewerkt:
Op oudejaarsdag toch maar een patrouille gevaren met MTB 240.
In de verte hoor je scheepsgeschut... Of toch carbidschieten?


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg

Met 150 gram lood in het achterschip ligt ze nu netjes recht op de waterlijn.
5.jpg
 
Tja... Het is een oorlogsschip...
Die worden verondersteld zich in een oorlogsgebied te kunnen bevinden.
En dekking zoeken? :weetnie:
De reden waarom ik bij de Koninklijke Landmacht ben gaan werken in plaats van bij de Koninklijke Marine is het simpele feit dat er op zee geen schuttersputten zijn. ;)
 
Vandaag een testvaart van een 1:35 PT-boat. De Amerikaanse tegenhanger van de MTB's en Schnellboote, zeg maar.

Het model is van Italeri, en bijzonder goed van kwaliteit.
Een stevige romp uit één stuk, een eendelig dek er bovenop.
Een nadeel als je dit model RC wilt maken: de dek-opening is vrij klein door de geringe grootte van de opbouw. Het hele dek afneembaar maken (en toch waterdicht) is geen optie. Maar goed: als je de motoren slim inbouwt en tevens de opbergruimtes voor de accu's, kun je het allemaal wel kwijt. Dit model is iets forser en hoger dan de MTB.
Ze wordt aangedreven door 2 Speed 400-motoren (bak- en stuurboord) met Graupner 32mm speedschroeven. Middenmotor is een iets feller type met Raboesch, drieblads 25mm schroef met spitse naaf. De "brandstofvoorraad" bestaat uit 2 x 4.400 2S Lipo's, één in het voorschip, één in het achterschip. Daarmee ligt ze mooi op de waterlijn en op volle vaart komt de boeg echt wel omhoog.
De motoren zijn als volgt geschakeld:
bakboordmotor kanaal 3, stuurboord kanaal 2, middenmotor kanaal 1.
Met (door 2 schakelaars bedienbare) mixers:
master: 3, slave 2
master: 3, slave 1
Op die manier kan ik met het omzetten van 2 schakelaars alle motoren met één stick bedienen, maar in de haven de mixers uitzetten en rustig manoeuvreren met de motoren.
Kanaal 4 bedient de drie roeren, gemixt met kanaal 6 (draaiknop) met 6 als master en 4 als slave. Ik gebruik kanaal 6 dan als trim. Dat gaat sneller dan die (elektronische) trim van kanaal 4.
De boot is nog lang niet af; alle details en de bewapening moet er nog op, en tevens wil ik er verlichting op hebben: navigatieverlichting, seinlamp, schijnwerper.

Vandaag had ik het dek er opgeschroefd, maar omdat er dan een behoorlijke ruimte tussen romp en dek zit, de romp-dek-overgang dichtgetaped.

Vaarbeeld met bak- en stuurboordmotor op vol gas.
P1380330.JPG


Hier staan alle machines te brullen...
P1380319.JPG

Een strak bochtje...
P1380341.JPG


Een van de mooiste foto's tot nu toe: Hier wipt ze net over een golfje heen en wordt de bemanning op het achterdek (nu nog nier aanwezig, straks wel) vrij vochtig.
P1380374.JPG
 
Vandaag mooi stil zonnig weer en een halve cm ijs op de plas. Mooie gelegenheid om Smit Finland ijs te leren breken. Niet de hoogste kwaliteit film, met af en toe de boot buiten beeld, maar het was leuk. Wel regelmatig stukjes ijs in de straalbuizen. Vandaar het geratel. Kleine schade aan een van de Becker roertjes. Enige scharnierbusjes los van de achterflap, maar die zijn opnieuw gelijmd. Gr. Klaas

 
Laatst bewerkt:
Vandaag mooi stil zonnig weer en een halve cm ijs op de plas. Mooie gelegenheid om Smit Finland ijs te leren breken. Niet de hoogste kwaliteit film, met af en toe de boot buiten beeld, maar het was leuk. Wel regelmatig stukjes ijs in de straalbuizen. Vandaar het geratel. Kleine schade aan een van de Becker roertjes. Enige scharnierbusjes los van de achterflap, maar die zijn opnieuw gelijmd. Gr. Klaas
Nou Klaas, toch in elk geval een mooi en zonnig winters plaatje en ik denk dat het ook lekker was om buiten te zijn :koud:.
 
Mooie gelegenheid om Smit Finland ijs te leren breken.
Hey Klaas , ik heb dit eens gezien met een Amsterdam , ook aan het ijsbreken . Na een tijdje heeft die man hem naar de kant laten varen want hij begon precies dieper te liggen . En dat klopte , er was een stuk ijs van 3mm dik en 10cm lang gewoon door het ABS doorgegaan , net als een stanleymes .
Dit stuk ijs stak nog in de romp anders had de Amsterdam op de bodem van de vijver gelegen .
Toch maar oppassen met ijs !!!!!
 
Buiten de schade aan het eigen gemaakte Beckerroertje niets aan de hand. Je moet natuurlijk niet volle kracht in vast ijs varen. Maar als je er steeds een strook af knaagt valt het wel mee. Schokt wel iets, maar het afgebroken ijs kan weg. Eerst gekeken hoe dik het was. Maar inderdaad met oud, bros ABS is het oppassen geblazen. Kon het echter niet laten en zo heel vaak heb je de gelegenheid niet. Ook het coastertje even aan het ijs laten ruiken, maar helaas de camera bij het aanzetten in de verkeerde positie. Mooi vaargedrag, maar geen plaatjes! Gr. Klaas.
 
Jongens blijven jongens.

Je moet natuurlijk niet volle kracht in vast ijs varen
Ik denk dat ik met mijn 19 mm dikke huid me echt geen zorgen hoef te maken.
Helaas stond er (net als morgen overigens) wat anders op de agenda.
Het was heerlijk weer vandaag.
 
Back
Top