hai allemaal ;D sinds kort heb ik een Himoto 1:10 4wd truck. Over het algemeen heel tevreden over. na de eerste weken op straat rijden en zo nu en dan over gras/zand wil ik eigenlijk een stapje verder gaan.... springen d.m.v van ramps, skate-tracks etc. nu weet ik dat er best veel fout kan gaan tijdens het springen (bijvoorbeeld dat je nooit gas moet blijven geven als je auto in de lucht bent). zijn er verder nog tips om mijn truck zo lang mogelijk in leven te houden ?
Laag en langzaam beginnen en voorzichtig steeds sneller/hoger? Een zachte landingsplek kan ook een hoop schade voorkomen Meestal wil de truck achterover kantelen als je gas blijft geven en als je remt in de lucht duikt de voorkant naar beneden. Dat is wel afhankelijk van de afstellingen van de auto. Hoe abrupter de auto remt, hoe heftiger de voorkant naar beneden duikt bijvoorbeeld.
Heb je een slipperclutch op de auto? Zoja, dan zou ik die iets losser zetten. Inderdaad langzaam beginnen, en steeds wat verder gaan. Als je gas geeft in de lucht, gaat de auto achterover, als je remt gaat hij voorover, net als in een 1:1 auto. En als je vlak bij de grond ben laat je het gas los, zodat de motor geen klap krijgt als de wielen de grond weer raken. Zo kan je de auto een beetje sturen in de lucht. Als je dat onder controle hebt kun je ook naar links en rechts sturen, dan leunt de auto wat, en kun je hem nog mooier landen, maar dat is lastig vind ik, daar moet je gevoel voor krijgen.
De meeste 1:1 auto's gaan onherroepelijk met de neus naar beneden Ruud.. Of je nou gas geeft of remt.. Er ligt namelijk een flink motorblok voorin.. Verder mee eens wat hier voor tips worden gegeven.. Rustig aan beginnen.
Niet geheel is dit zo , ligt ook aan de configuratie van de auto , bv de dikte van schokbreker olie aan de achterzijde,ect.
Ik doelde eigenlijk op optrekken en afremmen @ Motorsports : In mijn ervaring wel, maar ik rijd met monstertrucks, dus best was massa in de banden.
ehm, Met een himoto moet je eigenlijk helemaal niet springen. Of je moet zorgen dat je een berg reserve onderdelen hebt.
Zeer hulpvol. Ik ga nog wel eens voorover tijdens een jump. Wat anders. In het filmpje lijkt de auto uitgerust met avc. De auto stuurt terwijl de bestuurder alleen het gas bedient en niet het stuur. Of komt dit door wat anders?
waarom niet als ik vragen mag. de rest wil ik even bedanken voor de geweldige reacties, super nuttig. Thx!
Himoto wil nog wel eens breken... Dus als je springt, zal het niet lang duren voordat er iets kapot gaat, dus heb je een grote portemonnee en/of een hoop reserve onderdelen hebben
Steventrx geeft al antwoord voor mij. Maar dat dus. En onderdelen is NL wens ik je ook succes.mee. Mijn buurman heeft ook een himoto, heeft in 2 jaar al zoveel geld uitgegeven aan dat ding, dat hij beter het dubbele had kunnen uitgeven aan een goede auto. Hij is het nu ook kwijt. Ik rij er met mijn auto naast en heb nog niks stuk gehad, ondanks dat ik een paar rare klappers heb gehad, en het dak van de body gescheurd is, is de auto nog heel.
mijn ervaringen met de himoto 1:10 zijn anders op waterschade na best goed. ja hij is niet mega sterk maar ook ik heb er van alles wel de domste dingen mee gedaan en nog steeds rijd hij. wel is er denk iets met de snelheids regelaar! weet iemand pnderdelen te vinden? tegenstrijdig bericht maar hetkan echt wel een behoorlijk standje hebben hoor.