quad blijft piepen op geladen lipo's.

Hallo.

Als ik mijn lipo's volgeladen heb en aansluit op mijn quad gaat de pieper af.
Dat wil zeggen dat de lipo op een laag voltage zou zijn.
Na een paar keer de accu er afgedaald te hebben omdat ik er niks van snapte was de piep weg.
Ik vloog de lipo leeg kreeg netjes de piep dat er een lipo wissel gedaan moest worden een sloot de andere volle lipo aan.
Ook die bleef piepen. Deze heb ik ook een paar keer in en uit gehaald waarna de piep stopte (keer of tien geloof ik).
Ben gaan vliegen en de vbat gaf weer netjes aan wanneer ik de landing moet inzetten omdat mijn lipo de grens bereikte.

Minimum waarde in cleanflight is 3.5
Maximum is 4.2
Waarschuwing staat op 3.6

Als ik ga laden geeft de B6 charger aan dat de lipo's nog 3.7 per cel bevatten.
Eenmaal vol..zelfde waarschuwing vbat.

Iemand een idee waar het door kan komen?
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat weet ik.
Maar het gaat om een volgeladen lipo waar ik mee wil gaan vliegen.
Die zou voor het vliegen geen piep moeten veroorzaken door vbat.
Het is alsof de naze even niet ziet dat er een volle lipo op zit.
Na een paar keer de lipo los te halen is het stil.
Ik ga dan vliegen en Tijdens het vliegen gaat hij dan pas af waneer het nodig is.
 
Zet je maximum eens op 4.3, kan namelijk ook zijn dat de meting iets afwijkt en dat hij daardoor gaat piepen. Na een aantal keren aansluiten zal er een klein beetje stroom verbruikt zijn waardoor hij lager uitvalt en dus stopt met piepen.

Voor het nette zou je met een multimeter aan de slag kunnen en de schaal kunnen afstellen, al zit 110 meestal wel aardig in de buurt. Max op 4.3 is het makkelijkst.
 
Ik zal zo het zo proberen op 4.3.
Hoewel ik denk dat hst niet uit niet maken.
De melding hoort pas te komen op ong 3.6.

De schaal staat idd iets te laag.
Met de multimeter gemeten.
Als vbat constant begint te piepen tijdens het vliegen meet ik met de multimeter 3.68 ongeveer.
De charger heeft hoger aan. 3.72 ofzo
 
Zet je maximum eens op 4.3, kan namelijk ook zijn dat de meting iets afwijkt en dat hij daardoor gaat piepen. Na een aantal keren aansluiten zal er een klein beetje stroom verbruikt zijn waardoor hij lager uitvalt en dus stopt met piepen.

Voor het nette zou je met een multimeter aan de slag kunnen en de schaal kunnen afstellen, al zit 110 meestal wel aardig in de buurt. Max op 4.3 is het makkelijkst.

Het is opgelost. Maximum battery heb ik hoger gezet.
De volle lipo's veroorzaken geen low betreft alarm meer:thumbsup:

Nu de schaal.....
Het alarm is ingesteld op 3.6.
Als het afgaat en ik meet met de multimeter is de laagste waarde 3.7
Moet de schaal van 110 dan omlaag of omhoog om de waarde van 3.6 in de cel te halen in plaats van de 3.7 gemeten met multimeter?
Mijn gevoel zegt omlaag om die 3.7 naar de 3.6 te brengen.:rolleyes:
 
Wat de schaal betreft zal je even moeten experimenteren, maar hou er rekening mee dat er een verschil zit tussen spanning tijdens het vliegen (belast) en op de grond (onbelast) Mijn suggestie is om je lipo aan te sluiten, de spanning te meten met de multimeter en te vergelijken met de spanningswaarde die weergeven wordt in de CF configurator. Aan de hand hiervan kan je dan een beetje spelen met de schaal.
 
Ok top.
Ik ga er maar mee spelen.
Mijn Bluetooth bouw ik ergens deze week in.
Zo kan ik in het veld ook wat instellen.

Bedankt voor de info
 
Back
Top