Hallo, Sinds vandaag doet mijn wagen raar. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar vandaag wilde ik een nieuw motortje uitproberen en toen begon het gezeur! Het probleem is als volgt: Ik heb alles op de juiste manier aangesloten, maar toen ik hem aan zette begon de motor opeens te roken? ik schrok mij rot dus heb gelijk alles uitgezet. Daarna weer een keer geprobeerd en toen deed hij het weer een soort van normaal. Het probleem is dat de achteruit niet tot niet goed werkt. Als ik mijn auto aanzet, en ik ga daarna gelijk in ze achteruit dan werkt het gewoon. Maar op het moment dat ik daarna vooruit ga, de auto afrem en weer opnieuw achteruit wil, dan doet hij niks.. vooruit gaat hij wel prima! als ik de wagen weer opnieuw uit en aan zet gebeurd hetzelfde. Met het oude motortje is dit nu exact hetzelfde. het ligt dus niet aan de motor.. verder heb ik meerdere malen de zender gekalibreerd. Ik heb de volgende setup: 3s lipo Yellowrc esc 50a yellowrc 3250 motor Ik hoor het graag! groetjes, Timo
Ik denk dat dit genoeg zegt: Ik denk dat niemand anders jou een beter antwoord kan geven waarbij het weer goed gaat werken. En de reden van rook? Joost mag het weten maar dat je dan schade hebt mag duidelijk zijn.
Het rook verhaal werkt wat argwaan, misschien dat er daadwerkelijk iets met de ESC mis is, maar je kunt eens kijken of je ESC in de running mode staat waarbij reverse is uitgeschakeld. Normaal staan deze default in een modus waarbij je eerst moet stilstaan voordat hij in reverse kan gaan, maar als er iets mis is en de ESC krijgt nooit goed de feedback dat deze daadwerkelijk stil staat zal hij inderdaad niet meer in reverse gaan. Omdat je aangeeft dat het met de originele motor ook niet werkt zou ik het in ieder geval bij de ESC zoeken.
bedankt voor de snelle reacties! ik heb inderdaad gecontroleerd of de esc in de goede modus staat, en dat is het geval. misschien maar op zoek naar een nieuwe esc. tenzij iemand nog een ander idee heeft om te proberen? groetjes
ook al geprobeerd, maar mocht helaas niet baten. Het vreemde vind ik vooral dat hij wel in ze achteruit gaat als je hem net aan zet.. maar op het moment dat je eerst vooruit gaat en dan achteruit, dan wilt ie niet meer achteruit. Dus totdat ik een keer vooruit ga, kan hij gewoon wel achteruit. wat een raadsel weer Het valt mij trouwens ook op dat hij soms nogal schokt als ik in een keer vol gas vooruit ga. ik denk dat ik maar een nieuwe esc moet aanschaffen
Trims op de zender wel op de 0 stand? Zender en regelaar gecallibreerd? De rook doet mij ook wel sterk vermoeden dat er wat stuk is nu, maar je weet nooit.