Ik kreeg de mogelijkheid aangeboden om een van mijn toestellen te ruilen voor een Marder.
Nou rij ik al een tijdje buiten vliegen en varen bla, maar een big scale stond al heel lang op mijn rc bucket list.
Dus kan de glimlacht niet groter op mijn bakkes vandaag en ben gelijk op zoek gegaan naar de techn data e.d.
Dat breng mij bij vraag 1
Heeft iemand een linkje met de handleiding of een pdf of zo, ik ben al uren aan het zoeken en kan tot nu toe alleen maar een parts list vinden.
Vraag 2
Klein voorwoord:
Dit wagentje is door de vorige eigenaar 5/6 jaar geleden nieuw gekocht, heeft er 3x mee gereden en heeft hem op zolder gegooid.
Dat was ook wel duidelijk, ding heeft nergens speling, bodemplaat heeft geen krasje, banden puntje gaaf, originele kunststof tandwielen zonder maar ook een krasje of slijtage etc.
Enige wat ik kon ontdekken was het balg/vinger pompje op de carb was verteert, dat brokkelde gelijk af.
Dus vandaag zo nieuw silicone ding gekocht en gelijk Aspen brandstof gehaald, cilinder ff een druppel olie gegeven en een paar x rond getrokken, rommel verwijderd, ding er op, tank schoon gespoeld en brandstof er in gegooid, op druk gebracht, start procedure uit gevoerd en warempel, hij schiet gelijk aan en loopt netjes stationair.
Maar daar houd het ook bij op, als ik gas geef slaat hij af, bij kort gas geven rpm hij heel even en valt dan ver terug tot soms afslaan, soms weer voorzichtig stationair draaien.
Als hij loopt en ik haal het luchtfilter er af dan stikt hij en slaat proestend af dus ik kan niet ander concluderen dat hij te weinig brandstof krijg.
Ik had al gelezen van de afstel schroeven maar ik vertik het om die aan te raken, 3x rijden en wegzetten, dan staan die nog gewoon goed.
Lang stil gestaan en iets of ergens verstopt, daar gaan mijn vermoeden naar uit.
De vraag:
Wat kan er verstopt zitten en hoe lost ik dat op ?
Carb er af en schoon maken ? en kan ik dan zelf nieuwe pakkingen maken ? ik heb voor mijn auto en motor en bb motor in verschillende diktes uni pakking materiaal en kan ik ook een vloeibare gebruiken ? ik heb er hier een die is benz/olie/hitte bestendig.
Vraag 3
Veiligheid !
Ik heb een 3ch 2.4ghz FSI GT3 set dus met computer en programma's en een ingebouwde failsave.
Volgens een oud collega die al 30 jaar in een modelbouwzaak werkt is dit genoeg om hem "veilig" te maken en heb je een onderbreker nodig als je geen 3e kanaal met ingebouwde failsave.
Normaal neem ik zijn advies blind aan maar mijn eigen gegoogle bracht toch aan het licht dat een hele hoop rijders een kill switch/onderbreker gebruiken en als ik er over na denk dat als het mechanische gas blijft hangen zo ding niet tegen te houden is.
Dus is mijn vraag, heb ik idd genoeg aan het ingebouwde systeem of moet ik toch voor een kill switch gaan ?
Nou rij ik al een tijdje buiten vliegen en varen bla, maar een big scale stond al heel lang op mijn rc bucket list.
Dus kan de glimlacht niet groter op mijn bakkes vandaag en ben gelijk op zoek gegaan naar de techn data e.d.
Dat breng mij bij vraag 1
Heeft iemand een linkje met de handleiding of een pdf of zo, ik ben al uren aan het zoeken en kan tot nu toe alleen maar een parts list vinden.
Vraag 2
Klein voorwoord:
Dit wagentje is door de vorige eigenaar 5/6 jaar geleden nieuw gekocht, heeft er 3x mee gereden en heeft hem op zolder gegooid.
Dat was ook wel duidelijk, ding heeft nergens speling, bodemplaat heeft geen krasje, banden puntje gaaf, originele kunststof tandwielen zonder maar ook een krasje of slijtage etc.
Enige wat ik kon ontdekken was het balg/vinger pompje op de carb was verteert, dat brokkelde gelijk af.
Dus vandaag zo nieuw silicone ding gekocht en gelijk Aspen brandstof gehaald, cilinder ff een druppel olie gegeven en een paar x rond getrokken, rommel verwijderd, ding er op, tank schoon gespoeld en brandstof er in gegooid, op druk gebracht, start procedure uit gevoerd en warempel, hij schiet gelijk aan en loopt netjes stationair.
Maar daar houd het ook bij op, als ik gas geef slaat hij af, bij kort gas geven rpm hij heel even en valt dan ver terug tot soms afslaan, soms weer voorzichtig stationair draaien.
Als hij loopt en ik haal het luchtfilter er af dan stikt hij en slaat proestend af dus ik kan niet ander concluderen dat hij te weinig brandstof krijg.
Ik had al gelezen van de afstel schroeven maar ik vertik het om die aan te raken, 3x rijden en wegzetten, dan staan die nog gewoon goed.
Lang stil gestaan en iets of ergens verstopt, daar gaan mijn vermoeden naar uit.
De vraag:
Wat kan er verstopt zitten en hoe lost ik dat op ?
Carb er af en schoon maken ? en kan ik dan zelf nieuwe pakkingen maken ? ik heb voor mijn auto en motor en bb motor in verschillende diktes uni pakking materiaal en kan ik ook een vloeibare gebruiken ? ik heb er hier een die is benz/olie/hitte bestendig.
Vraag 3
Veiligheid !
Ik heb een 3ch 2.4ghz FSI GT3 set dus met computer en programma's en een ingebouwde failsave.
Volgens een oud collega die al 30 jaar in een modelbouwzaak werkt is dit genoeg om hem "veilig" te maken en heb je een onderbreker nodig als je geen 3e kanaal met ingebouwde failsave.
Normaal neem ik zijn advies blind aan maar mijn eigen gegoogle bracht toch aan het licht dat een hele hoop rijders een kill switch/onderbreker gebruiken en als ik er over na denk dat als het mechanische gas blijft hangen zo ding niet tegen te houden is.
Dus is mijn vraag, heb ik idd genoeg aan het ingebouwde systeem of moet ik toch voor een kill switch gaan ?