CVT Automatic Transmission for Tamiya Trucks A continuously variable transmission (CVT) (also known as a single-speed transmission) is an automatic transmission that can change seamlessly through an indefinite number of effective gear ratios between maximum and minimum values. This contrasts with other mechanical transmissions that offer a fixed number of gear ratios. The flexibility of a CVT allows the input shaft to maintain a constant angular velocity. Specifications: Surface Treatment: None Processing Method: Die Cast Material: Zinc Alloy Reduction Ratio: 1:61.44 (Max); 1:9.83 (Min) Gear Ratio: 1:24.57 Pulley Ratio: 1:2.5 Start, 2.5:1 maximum Rotating Speed Recommended Brushed Motor: 12V540 Brushed Motor 27T~35T; Rotating Speed Range: 13200-16500 turn/MIN Recommended Brushless Motor: 12V540 Brushless Motor 1300KV~1500KV; Rotating Speed Range: 15000-18000 turn/MIN Output Shaft Diameter: 0.19in / 5mm; Length: 0.23in / 6mm Mounting Holes: Chassis Direction X(2.16in / 55mm); Axle Direction Y(2.08in / 53mm) Transmission Length: 4.33in / 110mm Mounting the Motor total Length: 6.37in / 162mm Weight: 26.17oz / 742g Designed to fit Tamiya 1/14 Semi Truck or Custom Project http://store.rc4wd.com/EcoDrive-114...ission-for-Tamiya-114-Semi-Trucks_p_4897.html
dat lijkt mij wel wat voor in mijn nieuwe volvo van verkerk die ik ga bouwen hhm en de prijs valt ook nog mee
Zou dan toch wel wat ervaringen willen weten van mensen die hem al gebruiken. Wat doet ie bijvoorbeeld met een zware aanhanger erachter met 10 kilo zand of een graafmachine van een kilo of 15?
Gevraagd aan RC4WD: Q: Can the CVT also used in a heavy tractor? A: As for heavy equipment I don't have the information as to how much stress the cvt transmission could take. I have contacted our factory to see if I can get answers to your questions it will be 24 to 48 hrs before i get a response and I will let you know A: The transmission can handle up to 30kg, but it is not recommended for any heavy equipment. Jan
30kg lijkt misschien veel. Maar meestal spreekt men over maximum belastingen. Mijn bergingswagen weegt 15kg ongeveer. Echter met een volledige trekker + trailer erachter zit ik al snel richting de 25 - 30kg. Als ik dus op de rem moet trappen ga ik al ver over de 30kg heen. Dit soort transmissies zijn veelal bedoeld voor standaard trucks (trekker + normale trailer). Als je het zware werk in wilt dan is dit een betere oplossing: Die kunnen veel meer kracht aan en worden toegepast in de 8x8 kippers van lesu welke met 30kg lading de berg oprijden.
Moet je wel Lesu centjes hebben, een goed alternatief bied rcbrmin.com met twee verschillende, kosten iets van E.96,10 of E.90,- euro.
een kopie van lesu moet niet gekker worden in china maja chinezen kopieeren alles dat wisten we al langer. Overigens 150 euro is de lesu bak. 90 euro + verzendkosten is al snel 110 + inklaring + btw = 133,10 + 13 = 146,10 dus echt gek veel scheelt het ook weer niet. Echter worden veel leveringen door de douane niet goed ingeklaard en dan heb je als je geluk hebt dus goedkoper (110 euro). maar het ging over de cvt bak dus laten we maar on topic gaan .
Ik heb die CVT een maand geleden gekocht via ebay . had er een high torque 33 t motor op gemonteerd . de output van die cvt koppeling was heel traag tov een paar youtube filmpjes . heb dan de verkoper gecontacteerd en hij raadde aan om lithium batterij te gebruiken en een motor boven de 45 T . aankoopprijs was 127€ en 14 € verzending alles goed aangekregen maar ga hem niet gebruiken , althans niet in een truck . Voor een zelfgemaakte heftruck is het prima