Zeg maar JE hoor.
Driebak is erg leuk.
In het begin een hoop werk om goed af te stellen maar als het werkt ben je klaar.. Niet heel veel winst in snelheid (tenzij je de high speed 3rd gear erin zet) maar het 2x schakelen maakt veel goed.
Andere uitlaat is zeker goed om te doen. De standaard composite pijp is echt niets, of zit er standaard een alu tuned op?
Wat ik allemaal veranderd heb? Wat niet...
Eerste Savage was FLM (fastlanemachine.net) chassis met FLM center skidplate motorplaat, servoplaat om een midtank mod te doen.
Big Joe wielen erop, tuned STS .28 motor met een goede uitlaat, 3 bak.
Mooie Proline Ford F650 kap erop.
Sloopte elk anderhalf tankje wel een differentieel. Upgrade naar Hotbodies spiral cut gears erop en die hielden het wel 12 tankjes vol. En dat in toendertijd de GPM aluminium bulkheads om speling te verminderen.
Tweede Savage; IRC 1inch rear extended en 6mm front.(innovative-rc.co.uk ) chassis met center skidplate erop, Ook midtank mod, FLM extended draagarmen om hem lekker breed te maken,
Losi LST2 schokbrekers erop, Big Joe's of 40 series Proline Mulchers , Force .32 met goede uitlaat, 2speed en de HPI Bulletpfoof diffs die toen net uitkwamen..
J-concepts Bajr body erop.
Derde en huidige Savage. FLM chassis,shocktowers en motorplaat, superdikke IRC aandrijfassen, 2 bak in oude stijl gearbox omdat die minder speling geeft aan de bovenste tandwielen , BP diffs in de Flux composite bulkheads (minder speling), Tuned LRP.32 spec2 met JP2 uitlaat, 40 series Proline Mashers op Axial oversized 8spoke wheels(17mm conversie), Standaard tank met mooie tankguard, Alu uprights.
Steeds goede servo's gebruikt.. ACE DS1015 was favoriet..
Goede humppack!!!
Dat is het zo een beetje meen ik...