Afstellen Last Down XXL Staufenbiel

Gaaf hoor, vind het een schitterende kist zo een zou ik ook wel willen hebben, wie weet volgend jaar maar dan moet ik eerst nog eens met rolroeren leren vliegen.:)
 
butterfly bij T10CG

Ik heb een probleempje bij het voor de eerste keer instellen van eenzelfde zender (Futaba T10CG) voor een vergelijkbaar model (flaps bij butterfly met "2A + 2F") zoals in het begin van dit draadje.
Ik zou verwachten dat de aansturing vanuit het gekozen programma voor beide flaps op 5 en 6 gelijk is, echter op 6 heb ik de verwachte "grote" uitslag, maar bij 5 een kleinere bij een buiten bereik verschoven uitslag van de servo, waardoor bij een deel van de slag van de knuppel de servo stilstaat. Dit is duidelijk zichtbaar in het menu "servo". Door aanpassing van de middenstand bij 5 en eindpunten bij 5 en 6 hebben beide servo's bijna dezelfde, maar kleinere uitslag bij butterfly.
Dit kan niet de juiste methode voor een oplossing zijn. Wat doe ik fout en hoe moet ik het corrigeren?
Is de oorzaak een onbewuste, foutieve instelling?

Peter Keim
 
Peter,

Kijk eens of je niet toevallig 2 gevers toegewezen hebt aan één van die kanalen?
Bijvoorbeeld de draai-regelaars bovenop...
Als dat het geval is wijken de uitslagen inderdaad af. (heb ik zelf ook gehad...;))

succes, Louis
 
Peter,

Kijk eens of je niet toevallig 2 gevers toegewezen hebt aan één van die kanalen?
Bijvoorbeeld de draai-regelaars bovenop...
Als dat het geval is wijken de uitslagen inderdaad af. (heb ik zelf ook gehad...;))

succes, Louis

Louis,

Ja, dat was zo, maar blijkt na correctie niet het gewenste effect te hebben.
Verder proberen.....

Peter
 
Allen,
Ik ben zo vrij om dit draadje weer op te pakken omdat ik het niet zinvol vind om een apart draadje te gaan starten.

Waarom?????

Ik heb met mijn neef geruild... een ARGO voor een LASTDOWN.
Steven, mijn neef, vliegt bij voorkeur onder de 3 meter qwa span.
Daarom lag de LD XXL al jaren in het stof :(

Aandachtspunten na inspectie:
Richtingroeruitslag is dramatisch klein
Folie is gerimpeld
Flapuitslag is veel ste klein
Accu moet voor de servo's komen
Vleugels zijn (te) bewegelijk/trekken krom bij belasting, bekend euvel.

De oplossingen ga ik bedenken
 
Hallo,

Ik heb gisteren een tweede hands last down gekocht.
Nu heb ik hier wat vragen op zoals. Hoe stel ik de regelaar in is hier een handleiding voor.
Voor de servo aansturing zitten er 1100Ma accu's in is dit wel voldoende en hoe lang gaan deze mee.
Ik denk dat als je de back-up op de regelaar insteld veiliger vliegt. Omdat als de moter niet meer draait weet je dat de accu leeg. Als je aan het thermieken bent weet je niet de status van de accu.
Kan iemand mij hier mee helpen.

Gr jan
 
Je stel een aantal verschillende vragen:

- Regelaar instellen: meld aub welk merk en type het is. En kan Google niet helpen?
- Voor de servo's/ontvangen gebruik je blijkbaar een aparte accu van 1100 mAh. Hoe lang je er mee omgaat hangt af van je vliegstijl en verbruik van je servo's. Eenvoudigste methode is meten.. Dus na bv een uur vliegen accu laden en kijken hoeveel je 'bijgetankt' hebt. Dan weet je hoeveel uur je kunt vliegen.
- Blijkbaar heb je dus een aparte accu voor je motor. Hier geld hetzelfde, bijvoorbeeld 3 x starten met 20 seconden motorloop, opnieuw laden en je weet bij benadering hoeveel starts je kunt maken.

JB
 
Bedankt voor je reactie.
Het probleem van de regelaar is dat er niets meer op staat.
Er is een stuk krimpkous weggehaald zodat de koelribben blood liggen.
Waarschijnlijk heeft daar het type nummer op gestaan.
Als ik in de programmeer stand zit dan begind hij met een piepje (dit drie keer).
Dan met twee piepjes (ook drie keer). Vervolgens gaat dit door tot en met zes piepjes.
Ik zou graag weten welke instelling bij welk piepje hoort.

Gr jan
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb een Lastdown . een mooie en uitstekend geschikt voor Thermische omstandigheden .
Bij installatie van een Esc , zou ik zorgen voor een degelijke en een waarvan de instellings procedure bekend is .
Aangezien er nogal wat gebruik wordt gemaakt van de Servo's lijkt me dat een externe Sbec geen slechte investering is .
Je zit zo tegen de 5Amp aan .
In de neus zit nogal wat veel gewicht , bij het gebruik van 4S 2300Ma LiFePo4 cellen is dit een stuk minder .
De Lastdown wil blijven vliegen en daarom wordt er nogal eens gebruik gemaakt van de Crow functie .
de stand down van de flaps is maar zo'n 35gr en dat is erg weinig .
Ik heb het idee om de Flaps om te wisselen van vleugel en het scharnierpunt beneden aan de achterlijst te maken
de flap kan dan bijna een hoek maken van 90 gr ( is teveel hoor maar goed) heeft iemand hier ervaring mee ??
 
In dit oude draadje is je post volgens mij nog redelijk recent dus een reactie.
Heb ook een last down (contest). Ben er nog steeds erg tevreden over. Ik heb de stangetjes van de flaps wat verbogen. Daarnaast het hout een beetje uitgevijlt om een maximale uitslag te hebben. Kom op zo'n 45 graden uit wat genoeg blijkt te zijn met butterfly en windstil weer. Wat je vraag betreft: geen ervaring mee maar 45gr is zat...
Heb op een beurs een 12cm diameter carbon staaf gekocht om de ijzeren staaf te vervangen. Scheelt een paar ons gewicht... Ik weet dat zo'n grote zwever wel wat gewicht mag hebben maag heb de indruk dat de daalhoek beter is.
 
Back
Top