Jet van Nederlandse bodem

Nee, jammer genoeg niet. Maar de maiden is dichtbij. Volgend weekend is gepland dus nog even geduld en we bericht zodra hij gevlogen heeft.

Dutch RC Kits

Ray & Berto
 
Wegens nog wat kleine aan te passen zaken aan de eerste F-86 versie 1 (yep, versie 1 er komt een herziene versie 2 aan. grootste verschil zijn opsteekvleugels ipv 1 hele vleugel) is de maiden van de EDF versie nog niet uitgevoerd.

Maar hier zijn we ook druk bezig aan de F-86 V1 (als de temperatuur maar weer iets wil zakken, het is op zolder niet uit te houden op het moment :( ).
33867834_1418949558206549_3194384885632466944_n.jpg


Van de Eurofighter ondertussen ook al diverse onderdelen klaar liggen :)
 
Eindelijk vandaag de maiden. Ook deze werd achtervolgt door een technisch probleem. Ik denk dat de ESC te warm wordt.
Vliegt zeer stabiel en als op rails en had alleen twee clickjes up nodig.

 
Dat was een vroeg ochtendje vandaag maar zeer geslaagd :yes:

Met een goede 5kg stuwdruk uit de EDF kwam de F-86 met Ray aan de knuppels rustig los met een lekkere positieve stijgvlucht, dit zonder flaps.
Na een rondje of 2 gedaan te hebben even van kant gewisseld ivm de zon (we hadden de baan toch voor ons alleen).
Toen nog enkele rondjes gedraaid met gear uit en een low pass gemaakt.

De F-86 vliegt zeer gemoedelijk, zwaartepunt ziet er nagenoeg perfect uit, en met rustig rondvliegen is een goede half gas al voldoende om lekker rustig te vliegen.
Na deze rondjes begon de regelaar waarschijnlijk door oververhitting te 'schokken' tijdens een flyby.
Model rustig door Ray nog 1 keer rondgebracht om met de wind op de neus weer te landen zonder flaps en dit was een 'greaser'.

Nu even zorgen dat de regelaar blijft lopen en dan eens wat rondjes maken met een gematigdere uitslag op rol, gear eens een keer intrekken en kijken wat er gebeurt met de diverse flap standen.

Een zeer vruchtbare ochtend voor Dutch RC Kits :thumbsup:


'Mijn' F-86 schiet ook goed op, afgelopen woensdag hadden we weer een gezamenlijk bouwdaggie (en er zullen er nog velen volgen ;) ) waarbij we voornamelijk werk hebben verzet aan de turbine versie.
Onder andere de landingsgestellen gemaakt, bedrading van de vleugel en romp volledig klaar gemaakt en bezig geweest met de radio plaat.

Binnenkort gaan we dus ook de turbine versie maar eens maidenen.
 
Gefeliciteerd met de maiden. Mooi dat het zwaartepunt klopt :) Ligt de regelaar in de luchtroom? Als deze nog zo ligt als op de video boven dan koelt die niet zo goed.
 
Geen probleem met de regelaar volgens de gebruiksaanwijzing. Als er temperatuurs probleem geweest zouden zijn dan was de regelaar uitgegaan en met beeps een melding gegeven hebben. Wel een probleem in de zender gevonden. FX30 heeft problemen met de bekabeling van de knuppels. Morgen eerst proberen en kijken of ik het kan opwekken. Daarna de zender repareren.
 
De turbine F-86 schiet heel goed op, moet nog een paar kleine werkzaamheden verrichten maar ik hoop hem eind volgende week maiden klaar te hebben.
Grootste werk wat ik nog moet doen is de cockpit kap monteren met daaronder een plaats voor de vulkoppelingen, schakelaar, kogelkraantjes.

Ook deze versie schiet dus erg op.

Moet ook wel want volgende week vrijdag gaan we de eerste Eurofighter romp soppen :D
 
Nice, vak apart dat 'soppen' maar ook heel leerzaam, kijken of deze straks mijn vlieggeweld aankan. Zo niet kan ik alleen mezelf de schuld geven ;-)
 
Thanks, planning is om over 2 weken te beginnen met de bouw.
Voor die tijd heeft mijn F-86 ook zeker wel gevlogen ben met de laatste handelingen bezig.
 
Back
Top