En de turbine versie heeft ook gevlogen
Na een uur later aan te komen op het veld door files :-( de kist opgebouwd en alle uitslagen etc. gecontroleerd.
Voor het eerst de turbine eens gestart en wat taxi rondjes gemaakt.
Nou dat zag er allemaal goed uit dus dan moet het maar gebeuren.
Kist vol getankt (geeneens vol, iets meer dan 1 ltr terwijl er 2 in kan) en op de lijn gezet.
Daar we weten hoe de EDF versie vliegt en dat de turbine meer drukt wisten we dat de kist niet heel veel nodig zou hebben.
Dus half gas en gaan, oke, 2 tandjes meer gas en lostrekken maar met startfalps, 10gr. erop.
De F-86 kwam netjes rustig los, ik moest iets trekken om hem een mooie stijgvlucht te geven maar met 2 a 3 klikjes up was dat ook voldoende.
Okee, flaps in en rondjes draaien, afhankelijk van het gevoel had ik al gezegd dat ik waarschijnlijk met gear uit zou vliegen maar daar de kist als op rails vloog ook gear in.
1 tikje trim op rol en de kist vliegt neutraal.
Wat rondjes gemaakt en toen eens met flapstanden gespeeld. Met start flaps moet er een fractie up getrokken worden en met full flaps (25gr.) dezelfde hoeveelheid.
Okee, even wat circuitjes voelen, gear uit, zonder flaps en de kist kwam geweldig uit, beetje gas erbij, neiuw circuitje maar dan met start flaps, idem no problemo.
Nu een circuitje met full flaps en die was ook spot on.
Oke, alles weer in, nog wat rondjes vliegen, low pass, rolletje en de landing in zetten, met full flaps.
En de kist komt weer perfect over de baan, kust de grond en rolt uit (die wielen moeten we even wat wrijving geven op een betonbaan).
Terug taxiën en de maiden zit erop
Even alles nalopen, en ziet er allemaal goed uit.
Het moeten trekken bij de diverse flapstanden is zo weinig dat ik daar geeneens een mixer voor aanmaak.
Tank was wel bijna leeg dus vlucht 2 gaan we wat meer meenemen.
Vlucht 2 was net zo makkelijk, weer take off net boven half gas.
Nu iets meer door gevlogen (nog geen 1 keer voorbij 3/4 geweest), wat hoge bochten, rolletje etc.
Ook nog even rugvlucht gedaan maar dan moet er veel down bijgedrukt worden.
Paar low passes gedaan maar dan gaat de kist waggelen bij lage snelheid en full flaps. Geeft dus mooi aan wanneer hij te langzaam wordt.
Nog wat rondjes en weer neergezet als een eitje.
Zo nog even helemaal nalopen voor morgen om nog wat vluchtjes te maken.
Een lekker kissie zeg, en goed gevoel dat ie zo vliegt.
Klaar om op JetPower samne met de EDF versie voor te vliegen.