Jet van Nederlandse bodem

Is de F86 al omhoog geweest?
Of nog steeds geen 'goede' code?
Dat met het zwaartepunt is niet zo kritisch met een 'sweptwing' als de F86, 1cm a 1.5 cm achterlijk zou geen probleem moeten zijn, alleen het hoogteroer is dan lekker gevoelig.

Ger.
 
Hoi Berto, Ziet er erg netjes uit!! Welke turbine gaat hierin passen???? En moet er ook een split pipe achterin?

Weet je al iets meer over die Kingtech 30 ?? Anders gaat die HABU toch maar op LIPO . Weet alleen niet of die dat ook vanaf gras (Rozenburg) gaat doen.

Heeft iemand ervaring met een HABU 32 "oud" model met de originele DF op gras??
Heb er wel inmiddels een steviger stel struts ingezet van Tam Jet




Bekijk bijlage 291071

Als je een kort afgereden piste en goed wat tegenwind hebt zal die wel van gras opstijgen ...
 
@Ger,
hoop dat er wat regen gaat vallen en dat het komende week toch wel een keer moet lukken.
En anders gaan we ergens anders even buurten.

Gevoelige hoogteroeren kunnen we wel mee overweg ;-)
 
Spelden verwijderd, vleugels omgedraaid.
Van een stukje scrap een aanslag gemaakt voor de pijp:
Eurofighter%20%2840%29.jpg

Eurofighter%20%2841%29.jpg


En met wat balsa de ruimte bij het gear opgevuld:
Eurofighter%20%2842%29.jpg


Tevens al een blokje gemaakt waar de servo hevel in komt.
Straks even wat maken om de vleugelservo in te bevestigen en dan kunnen de vleugels vanavond misschien al wel helemaal dicht gemaakt worden :)
 
En volledig ingedekt.
Eurofighter%20%2845%29.jpg

Eurofighter%20%2846%29.jpg


Vanavond de neuslijsten er tegen en dan glassen en spuiten en is hij klaar voor op het demomodel op JetPower.
 
Gaat zeker lekker, vandaag de vleugels geglast.Ray doet zo nog een keer en zet de vleugels in de spuitplamuur net als de romp dan is de Eurofighter klaar voor JetPower.

1 deze dagen gaat ook de turbine F-86 de lucht in.
 
En de turbine versie heeft ook gevlogen :D
40495147_2195487880695411_6091568935008731136_n.jpg


Na een uur later aan te komen op het veld door files :-( de kist opgebouwd en alle uitslagen etc. gecontroleerd.
Voor het eerst de turbine eens gestart en wat taxi rondjes gemaakt.

Nou dat zag er allemaal goed uit dus dan moet het maar gebeuren.
Kist vol getankt (geeneens vol, iets meer dan 1 ltr terwijl er 2 in kan) en op de lijn gezet.

Daar we weten hoe de EDF versie vliegt en dat de turbine meer drukt wisten we dat de kist niet heel veel nodig zou hebben.
Dus half gas en gaan, oke, 2 tandjes meer gas en lostrekken maar met startfalps, 10gr. erop.

De F-86 kwam netjes rustig los, ik moest iets trekken om hem een mooie stijgvlucht te geven maar met 2 a 3 klikjes up was dat ook voldoende.
Okee, flaps in en rondjes draaien, afhankelijk van het gevoel had ik al gezegd dat ik waarschijnlijk met gear uit zou vliegen maar daar de kist als op rails vloog ook gear in.

1 tikje trim op rol en de kist vliegt neutraal.
Wat rondjes gemaakt en toen eens met flapstanden gespeeld. Met start flaps moet er een fractie up getrokken worden en met full flaps (25gr.) dezelfde hoeveelheid.

Okee, even wat circuitjes voelen, gear uit, zonder flaps en de kist kwam geweldig uit, beetje gas erbij, neiuw circuitje maar dan met start flaps, idem no problemo.
Nu een circuitje met full flaps en die was ook spot on.

Oke, alles weer in, nog wat rondjes vliegen, low pass, rolletje en de landing in zetten, met full flaps.
En de kist komt weer perfect over de baan, kust de grond en rolt uit (die wielen moeten we even wat wrijving geven op een betonbaan).

Terug taxiën en de maiden zit erop :banana:

Even alles nalopen, en ziet er allemaal goed uit.
Het moeten trekken bij de diverse flapstanden is zo weinig dat ik daar geeneens een mixer voor aanmaak.

Tank was wel bijna leeg dus vlucht 2 gaan we wat meer meenemen.

Vlucht 2 was net zo makkelijk, weer take off net boven half gas.
Nu iets meer door gevlogen (nog geen 1 keer voorbij 3/4 geweest), wat hoge bochten, rolletje etc.
Ook nog even rugvlucht gedaan maar dan moet er veel down bijgedrukt worden.

Paar low passes gedaan maar dan gaat de kist waggelen bij lage snelheid en full flaps. Geeft dus mooi aan wanneer hij te langzaam wordt.

Nog wat rondjes en weer neergezet als een eitje.

Zo nog even helemaal nalopen voor morgen om nog wat vluchtjes te maken.

Een lekker kissie zeg, en goed gevoel dat ie zo vliegt.
Klaar om op JetPower samne met de EDF versie voor te vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een F86 :) Weinig up nodig bij flaps merk ik ook. Gefeliciteerd. Een 5kg kleine turbine zou super zijn dus.
 
'in opleiding' :rolling: Heb nog een hoop te leren :yes:

De kist vanmiddag even helemaal nagelopen en alles tip top in orde.
2 vluchten van een minuut of 6 (2de was volgens mij wel wat langer :-) ) en een taxirondje + wat ver uitrollen ivm geen remmen heeft uit elke onvanger 2s LiPo van 900mAh zo`n 355mA getrokken.

Alle servo`s zijn van McGregor op 7,4V.

In de 1300mAh LiFe voor de turbine ging 587mA, dit is met 4 starts en de vluchten.
 
Back
Top