De afgelopen twee weken hebben voor mij alleen frustraties opgeleverd.
Ik wil deelnemen aan het evenement op 30 mei in Hoogvliet, maar of dit gelukt hangt af van de mogelijkheid/weersomstandigheid om het schip te kunnen spuiten..
Het schip is bijna, op aanbrengen van zijdeglans verf na, gereed.
Alle machine delen, regelingen op zich werken.
Volgende stap was het spuiten van alle messing delen met een twee componenten zijdeglans verf.
Twee weken terug had ik alle delen mooi gepolijst/gepoetst.
Toen sloeg het weer om, lage temperatuur en onvoorspelbare regenbuien.
Ik gebruik een twee componenten zijdeglans verf in een spuitbus, te verwerken bij een omgevingstemperatuur > 10 gr.C.
Dit is een harde lak, maar de veiligheidsvoorschriften geven een P3 masker aan (met aktive kool voor absorberen van de gevaarlijke gassen).
Alternatief is spuiten, boven de wind, in de buitenlucht.
Helaas waren de weersomstandigheden niet zodanig, dat ik heb kunnen spuiten.
Daarbij komt nog, dat na activeren van de spuitbus deze maar 24 uur bruikbaar is.
Overigens, ik krijg maar één kans voor een goed resultaat, één regendruppel maakt onherstelbare schade in het verfoppervlak.
Een twee componenten verf is niet eenvoudig, zonder aantasten van het onderliggende messing, te verwijderen.
Pas na het spuiten kan ik alle machine delen, telemetrie, inbouwen en als geheel testen.
Wordt vervolgd.