Kijk dat is toch wel iets anders dan ik doe.@ all: Dank voor de complimenten & felicitaties!
@ Arjan:
Kwestie van je circuit ruim maken zodat je genoeg tijd hebt om op final de snelheid eruit te halen. Als je een mooie dalingshoek te pakken hebt met een mooie gelijkmatige snelheid, rustig de neus omhoog brengen tot de kist gaat “zitten”
Oftewel, de dalingshoek & snelheid blijft gelijk terwijl je neusstand hoog is.
Indien je nu te snel daald; beetje gas erbij. Met je gas regel je je hoogte. (En op de 2eplaats ook snelheid))
Maar ik heb makkelijk lullen... ik kom ook wel eens te hard binnen nog.
Er is een verschil tussen zeggen en doen! [emoji6]
Circuit is goed ruim opgezet en ook netjes aangevlogen.
Maar neusstand omhoog brengen doe ik absoluut niet.
Natuurlijk wel het laatste stukje om netjes af te vangen.
Was laatst net zo trots dat ik de hele procedure met 1 gasstand gedaan had en ook netjes geland qua snelheid en marge die ik nog over had.
Met het gas de hoogte controleren is een kwestie van een hele andere aanpak die alleen een ervaren jet vlieger kan overbrengen.
En je moet wel het vertrouwen hebben want dit kan ook heel mis gaan natuurlijk maar dat geld voor alles snelheid is vliegen.
Laten we maar erop vertrouwen dat we aan het eind van het jaar nog steeds genieten van onze rebels.