Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
glas zit niet "nog" maar " reeds" in de patrijspoorten
In de modelbouw wereld van het verven heb je veel hulpmiddeltjes om iets netjes geschilderd te hebben.
Naast de door iedereen gekende afplaktape bestaat er ook maskering vloeistof en kneed gom.
De vloeistof is meer gel-achtig en laat na drogen een film achter die je na het schilderen makkelijk kan verwijderen figuurschilders maken hier regelmatig gebruik van. De gom word veel gebruikt om camouflage schilderingen aan te brengen bij militaire bouwsels.
Soms eens gaan snuffelen in een andere tak modelbouw kan leerrijk zijn. Per slot van rekening gaat het altijd om werken op schaal en de moeilijkheden daaraan verbonden.
Damn dat is altijd lastig nu je gaat je altijd storen aan die kleur hoor, ik zou hem "even" "snel" herdoen, je gaat je er wel beter bij voelen naderhand denk ik?
vrees het ook JaFa, Misschien wil Speedy Bob wel een plankje verven in de originele kleur en kan ik het ophalen als ik naar Blankenberge moet (bijna maandelijks)
Gaat waarschijnlijk de enige mogelijkheid zijn om de juiste kleur te bepalen want RAL nr's kennen ze niet in het Leger vrees ik.
En vanop foto ..... het is al mis gelopen dat blijft gokken
stilletjes aan gaan we de hoogte in, weliswaar nog dry fit en hier en daar nog wat plamuurwerk voor de schilder langs kan komen.
De mast begint vorm te krijgen al was het met al die uitsteekseltjes en afrondingen niet de makkelijkste klus.
De trapladder nu nog gaan plooien en daarna het bovenste gedeelte dat ik neerklapbaar ga maken om het transport te vergemakkelijken.
Maar ik merk dat ik stilletjes aan vast aan het lopen ben. Door de inham in de stuurhut ga ik eerst moeten verven voor ik echt verder kan met definitief te monteren.
Achter het hoekje spuiten gaat me niet lukken trap is ook nog niet vast gemonteerd op deze lokatie.
Tot later ( zaterdag voor zij die langskomen op de NVM modelbouwdag)
Marc
rond de feestdagen hier en daar wat tijd gevonden om wat verder te knutselen.
De verf is ondertussen ook gearriveerd , zodoende kan er terug wat meer vaart komen in het verder afbouwen.
Nadat ik de verfplank een beetje vol gebouwd had met allerlei zaakjes die ik nodig had om het mogelijk te maken het dak op de stuurhut te plaatsen.
hierna alles even in de primer gespoten, meestal merk je daarna nog onvolkomenheden op en volg er hier en daar nog een correctie met behulp van wat fijn plamuur.
Dan even alles uitstallen en starten met schilderen
en zodra alles een beetje voldoende uitgehard kan er ook nog aan de assemblage gedacht worden .
zo , nu hier en daar nog een beetje terug bijwerken waarna we onze werktafel terug een beetje op orde kunnen brengen voor het aanvatten van het volgende hoofdstuk.
tot later , Marc
hey Ronald, op 1 dec heb je nog gezegd dat je het nooit meer ging vergeten
Niet erg hoor , er zit maskeervloeistof op maar volgens mij kan het ook met wat houtlijm, zou het eens moeten proberen voor de toekomst want mijn potje is uitgehard moet dus dringend nieuwe gaan kopen of zelf eens testen met houtlijm
zo te zien hoog tijd voor nog eens wat vorderingen te laten zien. Veel is het helaas niet maar toch een uurtje tijd gevonden, waarschijnlijk door de weersomstandigheden hier in de kempen, met overdag temp rond het vriespunt, dichtgevroren vijvers en een laagje sneeuw overal.
Heb dus de compressor en de airbrush maar boven gehaald om de eerste dekken van een kleurtje te voorzien.
Een belangrijke stap naar de toekomstige afwerking van het dek. Hopelijk kan ik volgende week de boeiing in een kleurtje zetten
weinig te melden, schilderen neemt nu eenmaal meer droogtijd in belag dan je effectief kan schilderen.
Dek geraakt stilletjes wel afgewerkt daarna kan ik aan de relingen en trapleuningen beginnen solderen
zo , weeral een half jaartje verder zonder veel modelbouw tijd of zin om te bouwen, prive probleempjes zijn hopelijk achter de rug en nu een poging om dit scheepje verder af te bouwen.
Afgelopen dagen enkele ledjes en de leidingen voor de blusmonitoren ingebouwd in het plafond van de stuurhut en daarna als bij een potje dekseltje er op en laten drogen.
deze morgen helaas trieste ontdekking , al het glas was mat geworden van de lijm dampen. Ondertussen dak er terug afgesloopt, gelukkig zonder andere schade, en het glaswerk eruit geprutst.
gaan we nog eens over nadenken voor we dit terug gaan sluiten. De eerste relingen geraken ondertussen ook gesoldeerd .
zo,... nu maar hopen dat ik hier opnieuw wekelijks een vervolg kan aanbreien
tot later, Marc
het lijkt er op dat de zin om te bouwen terug is
stuurhutje met reling en dak staan nog los net als de schoorsteen.
Maar de trapleuning , houders voor de reddingsvlotten en het steuntje voor de signaal bakken staan eindelijk vast.
Was me dat en prutswerkje na jaren niet meer in 1/50 gewerkt te hebben.
ondertussen reeds van start gegaan met de reling van het 1 ste verdiep en de hef arm om de zodiak overboord te zetten.
hopelijk gaat dit wat vlotter dan de trapleuningen