Uwe Ralle Phantom

Tsja, zo`n prijs had ik wel verwacht van Ilja, als je ziet dat de dubbele pijpen die hij aanbiedt al tegen de € 450 zijn.....
 
Niet doen, heb je a-symetrische thrust en gaat ie uit de flank. Het beste is te kijken of je ergens een broekspijp kan laten maken. Jet cat maakt ze ook, zou je kunnen vragen. Wees niet te zuinig met de thrust pijp, kun je aardig wat problemen mee krijgen als het niet goed gaat. Mijn advies.

Groetjes
Hans
 
Zimmerman ben ik van het zomer geweest levert top spul. Heb daar een demper laten maken. Smorgens model gebracht wensen besproken. Mochten we weg. Was rond half 10. En 2 uur gebreld dat het klaar was en als ik contant betaalde het goedkoper was. Wilde dat toch al doen dus win win.
 
Bedankt voor de tips. ik begin er stillaan vanovertuigd te geraken dat ik hier beter niet op bespaar. Het zou te stom zijn om het model te crashen door besparing.
Dus ik ga jullie tips gebruiken om aan een enkelwandige broekspijp te geraken en hopelijk voor een aanvaardbaar budget.

Het materiaal kost peanuts, maar je moet iemand vinden die het zaakje voor je vervaardigd. Helaas behoort dit niet tot mijn domein.

Dus m.a.w alle tips zijn welkom.
 
Edwin, je mag altijd sturen naar jan@maewest.be op voorhand al super bedankt!

Bekijk bijlage 525081

Dag Jan,

Ik ben tegen een aantal mallen opgelopen die ik niet kon laten liggen o.a. 4 verschillende maten F4's, de grootste heeft dezelfde afmetingen als die van jouw, de verkoper claimde zelfs dat die van jouw (Uwe Ralle) een copy van zijn F4 was, maar het verbaast me niets dat het andersom is. Maar wat ik uit de tekeningen op maak is dat het origineel van Masterfly was.
Ik zie wel wat kleine verschillen in de die jouw, maar met een beetje geluk/aanpassingen kun je de spanten wel gebruiken.

IMG_8244.jpg


IMG_8245.jpg


IMG_8241.jpg


IMG_8302.jpg


Verder heb ik nog een map met informatie wat misschien ook nuttig kan zijn voor jouw.

MVG

Edwin.
 
Dag Edwin, excuses voor de late reactie, maar het is momenteel ontzettend druk in de zaak. Van zodra het wat rustiger wordt pik ik dit terug op. Alvast bedankt voor de info.
Dit lijkt mij inderdaad de mal van mijn F4, dus alle info is welkom. Ben momenteel bezig met het pijp probleem om te lossen en we zijn er bijna. Het zijn vooral de spanten waar de turbine zich bevind die belangrijk zijn.

Is het de bedoeling om zelf rompen te maken en te verkopen? Of blijft het 100% hobby?

Tot binnenkort.
 
Als ik even zo goed kijk is het niet dezelfde mal, de mal van Edwin is een 'gewone' Phantom II en geen RF, kijk maar:
Phantom II.jpg


Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze gekopieerd zijn met wat wijzigingen, als de afmetingen hetzelfde zijn kun je daar toch de spanten van overnemen.
 
Als ik de spanten kan overtekenen dan zou ik al geholpen zijn... Ik kan bij Nero RC een F15 Avonds split pijp komen (tweedehands) voor 200 euro en deze past in de phantom. Dus ik denk dat ik dat ga doen.
20230129_084254.jpg
 
Nope, een vriend van mij heeft lange tijd een F15 pijp liggen gehad van Avonds. Hij heeft even voor mij gekeken maar helaas al weg. Was een mooie optie geweest.
Groetjes
Hans
 
Heel de elevator is afhankelijk van 1 servo. iemand een idee welke servo daar betrouwbaar en stevig genoeg voor is? Een JR9811? Of toch kijken om met 2 servo's te werken?
Voor transport zouden ze ook afneembaar moeten zijn. Stof om even bij stil te staan.

IMG_3012.JPG
IMG_3012.JPG
 
Met 1 goede 20kg servo kom je daar echt wel mee weg.

Zelf zou ik hem ook voor een deel balanceren en dus gewicht voor in de stabilo`s aanbrengen, heb ik toentertijd met mijn F-15 ook gedaan.
Daarnaast helpt het deel voor de scharnierlijn mee met de servo`s dus kost het minder kracht om het roer te verstellen tijdens het vliegen dan wanneer dat niet het geval zou zijn.

Vandaar dat ik het ook zeker met 1 kwalitatief goede servo zou aandurven.
 
Back
Top