ik heb een vraag over schroeven hoe kun je zien welke schroef een links draaiend is en welke rechts draaiend is, en nog een vraag over het varen ,als ik volg gas geef dan hapert de motoren en bij normaal varen geen last maar als ik volgas achter uit ga dan wil de boot in eens voor uit dan doe ik het gas iets dicht dan is het weer normaal.ik gebruik een thor 15 vaarregelaar , groet freddy prins ik vaar met de smit hunter.
Hallo Fred, Gebruik jij twee thor`s of èèn thor en gebruik jij ook een ontvanger accu zoja heb jij de rode draad ook dan af gesloten en als je geen ontvanger accu gebruikt dus via bec moet er maar èèn aan gesloten wezen via bec dus andere af sluiten. ps : heb je gemist bij ekenstein jammer. :cry: :cry:
Welke draairichting is heel eenvoudig vast te stellen. Kijk van achteren naar de schroef en naar het bovenste schroefblad, dan is de hoge kant van het schroefblad rechts een links draaiende schroef, is de hoge kant van het schroefblad links, dan is het een rechts draaiende schroef tenminste als je vooruit vaart. Groetjes Hans.
Hier in Nederland worden scheepsschroeven vanaf achter het schip bekeken. In Duitsland wordt vanaf de motor zijde gekeken. Als je een Graupner schroef koopt de rode nylon als je dan een rechtse moet hebben zal je in de winkel een linkse moeten vragen. Maar met de afbeeldingen moet het nu wel duidelijk zijn. Gegoten schroef door mijn ouders uit Engelend meegenomen 1979 en later nog meer voor leden van de Vaargroep. Verschil met een Rivabo zelfde diameter 300 Gram trekkracht.
bedankt jongens voor de uitleg over schroeven. en harrie ik ben er wel geweest op ekenstein ik was er rond 11 uur ben er tot 1 uur gebleven . ik heb nog even met die man gepraat met die smit interprice , ook een een leuk sleper. oke even terug te komen op die regelaar ik heb er een aan gesloten en de rode draad afgesloten . als ik rustig vaar is er niets aan de hand zodra ik vol gas geef dan hapert het en als ik dan volgas achter uit wil gaat het eerst een second of 5 goed en dan schiet ie naar voren .,dus wel een beetje vreemd . groet freddy
@ Hallo Smit Hunter Allebeide de rode draadjes losmaken: en apart voeden waar schijnlijk opgelost. de ontvanger dan he :roll: dus de draadjes regelaar rode losmaken 8) mvg Frederik
die rode draad is niet verbonden met de ontvanger , dus waar zou het aan kunnen liggen. :? dat de regelaar zo reageert. gr fred
@smit hunter Dat vind ik dus een pracht combinatie, voor storingen he Een aparte voeding gebruiken: bijv 4 penlite In zo.n houder :!: Want nu haal je alles toch weer uit dezelfde akku he. En als de spanningsval wat hoog is of word dan heb je de poppen aan het dansen hoor. Dan weet de regelaar het niet meer :roll: Voeding Regelaar en MOTOR gescheiden houden hoor mvg Frederik