legacy aviation turbo duster

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door eclipse86, 29 okt 2024.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.607
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo, ik heb onlangs de turbo duster 65besteld, gestript en opnieuw gecoverd in een herkenbaar schema( foto volgt)

    er zitten nu rondom HV servo's in (6stuks) en de aanbevolen torque motor. Ik heb 6cellen 3300mah liggen (en meer)

    maar wat met bec en lipo....
    gewoon op de 6cellen vliegen en de interne bec van de esc gebruiken?
    of de esc bec uitschakelen(rode draad onderbreken) en een aparte ubec gebruiken met een 2cell lipo 1300mah
    of bovenstaande en de lipo rechtstreeks in mijn ontvanger plaatsen zonder bec ertussen(servo's en ontvanger frsky zouden het moeten aankunnen.) en kom ik met die capaciteit toe?

    En in alle extreme flight of whatever toestellen op 6cellen, welke connectors worden meestal gebruikt? XT90 is courant, maar de ec5 blijkt een betere keuze te zijn? of maakt dit allemaal niet veel verschil?
     
  2. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.030
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    dusty crophopper !

    xt90 en ec5 zijn intern de zelfde connectoren (sterker nog ze passen gewoon op elkaar) daar zit dus niet veel verschil in.
    Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur en wat gebruik je als conector in je andere toestellen en daaruit standariseren kun je veel meer vlieg uren maken
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.607
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    alleen zijn ogen laten nog los dus daar zoek ik een betere oplossing voor.
    en mn aileron to flap mix werkt alleen nog niet 100% oke. ze gaan de juiste kant op maar hebben niet evenveel uitslag... heeft denk ik met mn expo en rates te maken vermoed ik?.



    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    578
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Huh? De pluggen van de EC5 zijn 5mm, die van de XT90 zijn 4,5mm
    Dat een mannelijke XT90 stekker in een vrouwtje EC5 gaat, zegt weinig over de passing van de verbinding; met 0,5mm overmaat een hele ruime passing en dus slechte stroomgeleiding.
    Andersom (vrouwelijke XT90 op mannelijke EC5 past al helemaal niet (een 5mm stekker in een 4,5mm bus gaat alleen met veel geweld...)

    Ik gebruik op bijna alle 6s accu's EC5 stekkers. Deze zijn eventueel compatible met de IC5 connectors (standaard op veel E-flight/Horizon producten).
    Op bijna alle ARF's / eenvoudige ksiten gebruik ik gewoon de BEC van de regelaar (zonder problemen).
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.369
    Locatie:
    Rotterdam
    qua stroom op de ontvanger

    Je hebt het over een losse 2 cel lipo met ubec.
    dat hoeft helemaal niet, als je HV servo's hebt.
    Dan zou je in principe gewoon 8,4 volt op de ontvanger kunnen zetten.
    Alleen ff kijken hoe je de boel aan of uit zet. schakelaar of stekker los.

    De Ubec optie kan ook, maar als je het type ubec goed uitkiest, kan de ingangsspanning rechtstreeks vanaf de aandrijfaccu komen.
    ff eentje opzoeken die 6S ingang aankan.

    BEC van de regelaar kan ook, maar meestal heeft die niet voldoende capaciteit.
    je hebt het over 6x HV servo's, ik weet ff niet hoe groot of hoe sterk
    maar reken met 1 ampere per servo. dus 6 ampere, zit je zowieso aan de goede kant.


    Voor je mix:
    vaak heb je links en rechts een los kanaal voor de servo's. die kanalen knoop je meestal met een mix of prog aan elkaar.
    maar dan moet je wel de endpoints van alle servo's op dezelfde functie hetzelfde zetten.
    Daar zou ik iig starten met zoeken.
    daarna heb je inderdaad je dual rate, die ook voor de losse 2e servo op 1 functie hetzelfde moet zijn
     

Deel Deze Pagina