Onder Safety Gear: If you are going............ https://www.pulse-jets.com/phpbb3/viewtopic.php?t=4950#:~:text=If you are going to be running engines for a,by the extremely intense sound.
Dank je Harry..het meeste is gezond verstand maar ik ga bv nu eerst een alu schermpje tussen de motor en de generator maken. Ah..nu is ook duidelijk waarom de achterste beugel los om de pijp zit..expansie dus. Oh ja..handschoenen..zal ik ook doen. Al met al zeer leerzaam..nogmaals dank!! En de tank was lek omdat daar een steuntje naar de romp van de LB kist heeft gezeten die er deels afgebroken was.
Hier dat steuntje..is nog net te zien onder de tank..ik zal ook ff controleren waar de brandstof toevoer pick up zit...onderin? of meer naar de zijkant vanwege dat het een LB toepassing was.. In ieder geval geen clunck.. En je ziet hier ook de fietspomp aansluiting..
Pulse motoren waren in 1978 populair bij de studenten van de HTS in Haarlem, starten met een fietspomp gaat niet als de motor verzopen is. Dan werkt een perslucht pistool uit de werkplaats beter. En een pijp op een beuntje in de richting van de auto van de direkteur was niet heel erg slim. Pijp eerst rood, dan oranje en toen wit. Op de vraag weet iemand hoe je dit ding uit zet kregen we geen antwoord. Afijn, we konden het navertellen. De LB versie heb ik zien vliegen in Breitenbach, een piste die tegen de bergwand aangeplakt zit. Imponerend schouwspel van vlammen en geluid. Vooral omdat ze om 04h00 op het idee kwamen er mee te vliegen. Dat de tentjes weinig bescherming boden werd niet over nagedacht.
Jongens...ff geduld ..komende dagen geen buitenweertje..hoop maandag een nieuwe startproef te gaan doen.. Sorry..ben ff je naam kwijt F2B..stof op de harde schijf.. Je hebt het over slecht starten met de fietspomp wanneer de motor verzopen is..hoe kan dat? Je zou denken dat wanneer er dampen zijn in de verbrandingsruimte er een ontsteking zal volgen..en in geval dat er wat vloeistof onderin de verbrandingsruimte zit dit vlammen achteruit de pijp gaat geven ( is vaak te zien in de praktijk en op filmpjes). Ik zal eerst weer de fietspomp gebruiken maar de compressor heb ik ook nog achter de hand..is uiteraard geen geschikte oplossing voor op het veld...en de autokit compressor moet ook nog getest worden.. En wat kan ik met de hardsoldeer set..gas/zuurstof...wel prettig mobiel..kortom..nog veel testwerk te gaan..
Overigens..nu we 2 topics hebben..deze met achtergrond info etc..en de andere met puur het bouwverslag..is het Harsewinkel team geïnformeerd over dat andere topic...
Ik gebruik als veld pers-lucht oplossing (overigens voor een andere hobby) een duikfles. Met eerste trap er op zijn er aansluitingen voor blaas pistooltjes of auto ventielen, werkt voor mij perfect. Overigens... Ik heb ook nog een donder pijpje liggen wat ooit nog eens gestart moet worden, dus ik lees met veel aandacht mee. Uw ontsteking, vonkt die continu, of 1 vonk bij elke schakeling? Ik zou graag iets met repeterende vonk gebruiken.
Henk is de naam.. Zeer interessant!! Ik heb gemerkt dat de combi gas en zuurstof wel erg heftig is..perslucht is beter lijkt me..In enkele filmpjes zijn 2 flessen..2 slangen en een spuitpistool te zien..Is daar niet te herleiden of het zuurstof of perslucht is maar ik begin nu te denken dat het idd om perslucht gaat ( heb me bij een eerst test buiten al het apelazarus staan pompen met de fietspomp..dus iets wat gemakkelijker gaat is nooit weg) Het vonkenkastje ( advies van Jef) is een succes... Hier de bron: https://www.modelbouwforum.nl/threa...r-stahltriebwerk-afm-500.291082/#post-4381960 En hier de test https://www.modelbouwforum.nl/threa...ltriebwerk-afm-500.291082/page-2#post-4384792 Ps..wil je hier svp een foto plaatsen van jouw donderpijp??
Puls 1 door Tbird2 geplaatst op 21 dec 2024 om 17:42 Puls 2 door Tbird2 geplaatst op 21 dec 2024 om 17:42 Puls 3 door Tbird2 geplaatst op 21 dec 2024 om 17:42 Puls Impingement Tube door Tbird2 geplaatst op 21 dec 2024 om 17:42 Zien werken doet werken toch...? Ik had mijn ontsteking nog nooit geprobeerd, dus vanmidag even naar de werkplaats en toch eens goed kijken, ik was er eigenlijk van uit gegaan dat de schakelaar 1 vonk zou geven. Had ik dat even mis.... ik heb ook uw eerder filpje nu gezien, mijn ontsteking doet hetzelfde, een continue blauwe vonk, geen apparaat om grappen mee te maken. Bovenstaand fotos van mijn pijp, mijn fuel jet voorop heeft zelfs een afstelbare fuel naald. Op de foto van de jet is ook goed te zien dat de aanblaas lucht langs de brandstof toevoer blaast dus daarmee brandstof opzuigt. De pijp had ik eerder al open gemaakt, het membraan is goed, dus..... volgens mij moet het kunnen lopen. Mijn twijfel was nog een beetje welke brandstof te gebruiken, of dat ik het mischien eers met alleen gas zou proberen. Ik weet het nog niet, dus ik denk dat ik dit topic maar eens goed ga volgen, beetje leren van afkijken zeg maar.
Ja, maar als je 3 bar levert met je fietspomp dan pomp je heel langzaam met je volle gewicht er op, bij een lege band kan je ook snel pompen met minder druk. Een 12 V autobanden pomp pruttelt over het algemeen constant op de snelheid die hij nodig heeft om de maximale druk te leveren.
Het lijkt mij dat er 2 aanblaas punten zijn toch? 1x de "fuel injector" of hoe de brandstof jet dan ook genoemd word, en eventueel 1x voor in de inlaat In beide gevallen denk ik dat "druk" niet het doel is maar wel de juiste flow. De fuel injector heeft denk ik niet veel lucht nodig, maar lijkt mij dat starten wel het best zal gaan met een geleidelijke lucht stroom. Het doel is dat hij een juist beetje brandstof mee op-pikt om uiteindelijk te ontsteken. Als ik ga proberen te starten wil ik deze aansluiten op een drukvat (duikfles) dan kan ik die lucht stroom netjes regelen. Ik kan me voorstellen dat de eerste start pogingen met een fietspomp mischien vermoeiend gaat worden. Voor in de inlaat blazen is mischien nodig om de eerste lucht stroom te bevorderen. Hiervoor is een bladblazer mischien wel goed, maar wellicht kan dit ook wel met een luchtpistooltje op de duikfles. Ik weet overigens niet of beide nodig is, op de meeste filmpjes zie ik er maar 1. Maar goed, ik weet het niet, de mijne heeft ook nog niet gelopen.
Ik zal ff een proefje doen met een tankje en injector separaat opgesteld..en eens kijken wat er gebeurt aan meezuigen en vernevelen met vloeistof bij gebruik van bv een fietspomp..gewone compressor en de carkit pomp.. te beginnen met bv water.. Zal eea filmen..
Ik gebruik een speciaal mengsel... Ongeveer 78% Stikstof, bijna 21 % zuurstof en dan nog wat restgassen....
We hebben een startofficier..iemand die weet waar Abraham de fietspomp haalt.. Bruno..maandag om 14 h present zijn op de pulsejet basis....de lezers rekenen op jouw!!