Als het een regelaar zonder bec is, dan zou ik een Ubec installeren. Veel lichter dan een accu, en deze kan je wel achter in je staart monteren. Dat van die uitlaat, dat heb ik volgens mij ergens gelezen op rcgroups. Daar tapen ze hem ook vast aan de fan. Dan schuiven ze hem erin, en dan het einde wordt vastgetaped, of gelijmd aan de uitlaatconus. En als je hem dan vast monteerd aan de uitlaatconus, dan moet je deze dus weer goed vast monteren aan de romp.
Ben ook begonnen met de HETRC F16. Maar heb nu al een eerste probleem, en dat is de vernieuwde lucht inlaad. Zodra ik de inlaadbuis, plaats in de inlaadhouder, vervorm de inlaadbuis. op de foto is dit goed te zien wat kan ik het beste doen, om dit optelossen??
De ruimte die ontstaat is ongeveer 2 a 3 cm. het is helaas niet mogelijk om de buis tegen de houder te drukken, hiervoor is er te veel 'materiaal'. waardoor er op een andere plek een bolling komt te zitten.
Het beste lukt het om de buis een beetje op te warmen. Het vervormt dan beter en je krijgt hem dan wel op de plek. Althans bij mij is dat wel prima zo gelukt! Erwin
miko , bij mij is dat gelukkig stuk minder 2 a 3 mm dus dat is wel op te vangen mijn breedte is 87 mm
Veel hoeft er niet gebouwed te worden , alleen alles wat je vast pakt moet aangepast worden. nu de inlaat er toch uit is even het grondhout van de haak goed vast gezet
@Miko deze link http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=429472&page=36#post6147536 zou je vast wel kennen , zeker de laaste paar bladzijden zijn de moeite waard door te lezen. gr
hallo Mao, Ik had de link inderdaad al gevonden, maar was nog niet bij pagina 35/36 aangekomen. Hier staat inderdaad het een en ander over de inlaad. Komt er op neer, dat het veel schuren en passen wordt. groet
Zo even een update F16 is bijna klaar, ben er allen nog niet uit of ik de ontvanger achter in wil hebben denk toch dat ik hem in de neus ga in bouwen. Doorvoer buisje van voor naar de staart heb ik maar voor gemonteerd. Voor de diegene die hem nog moeten bouwen het staal staafje van de elevons meteen 10 graden naar beneden boren en de servo houders niet teveel tegen de wand aan zetten Alle verlijmde delen eerst met aceton schoon gemaakt. Met 3700 4s lipo,s (380gr.)word het totaal gewicht rond de 1200 gr , niet echt licht , maar ik zou niet weten waar ik nog zou kunnen besparen of het moet de ontvanger accu zijn van 30 gram zijn.
ding vliegt echt super en hard!! bij ons vliegen er op dit moment 2 geweldige dingen en ze zien er ook super uit alleen je ziet nu al een groot verschil in bouwdoos een vriend van me heeft er 2gekocht en bijde bouwdozen zijn verschillend (verschillend in bevestiging en bestickering) hier ergens op het modelbouwforum zijn filmpjes te vinden van de f-16 van erwin (van bosmodelair) groetjes Dennis
Alexander, voor mij is zo'n beslissing ZO genomen. Je wil toch niet de servokabels verlengen en helemaal naar voren naast alle stroomdraden leggen? Wat mij betreft is dat vragen om problemen. Wat is het probleem om de ontvanger achterin de staart en de antenne direct naar buiten te leggen? Mijn Schulze ontvanger past zelfs in de Tail. :lol: Een paar jaar geleden zou niemand zich druk maken om die 1200 gram, maar eerlijk gezegd schrik ik hier nu toch wel wat van. Ik ben benieuwd wat het gewicht van de andere Het-RC F16's is die er reeds vliegen. Mijn F16 komt van de ontwerper (Peter) en die hou ik gegarandeerd onder de 1kg (met jou accupakket overigens NET niet). Miko, ik denk dat je beter een nieuwe inlaatbuis kunt laten toesturen als je echt zoveel overmaat hebt. :? PS: Jou EX-Rafale vliegt overigens super (na wat modificaties) en je hebt een PB! Grtz, Emile 8)
Hallo, Mijn F16 weegt vliegklaar 1130 gram. Snap eigenlijk niet was er mis zou zijn met een handstart. Deze F16 vliegt zeer voorspelbaar en overtrekt totaal niet bij zeer lage vliegsnelheid!(althans bij mij)
bij deze een abbonementje even een vraagje: in dit draadje, post 543 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=429472&page=37&pp=15 lijkt het of de wingspan ongeveer gelijk is aan die F18, maar die F18 is toch veel kleiner?
Echt waar ... ooit van perspectief gehoord? Als je de foto vanuit ander oogpunt neemt ziet het er opeens anders uit. :lol: Grtz, Emile
Ook de mijne is klaar (1200gram) moet allen nog een losse bec in, de lipos 3700 zijn aan de zware kant misschien toch maar de 2500 er in schilt wel meer dan 100gr.
Jou setup scheelt zo te horen 70 gram met die van Rsv Mille, dat moet toch wel in servo, regelaar, kabeldikte, of zo zitten? Waar heb je de ontvanger en regelaar nu liggen en welke ga je gebruiken? Misschien tzt wat foto's van hoe je alles hebt ingebouwd ... In ieder geval veel succes met je maiden! Groetjes, Emile 8)
Dat bedoel ik juist; de Hornet die ik denk dat het is (HET-RC) heeft 70 cm span en de F16 is toch een stuk groter? (ik lees ergens 84 cm span) Is dit niet die ARF van HET-RC ofzo?
Die F-16 heeft zeker niet een spanwijdte van 84cm. Het staat wel op de RBC site, dat hij 84cm zou zijn in spanwijdte. Maar dat is een typefout Ik heb een F-16 voor een midifan formaat, en die heeft een spanwijdte van 70cm. Dus dan denk ik niet dat dit model, dat in lengte korter is, ook een spanwijdte heeft van 70 cm. Als je bij een andere verkoper van die model kijkt, hij geeft weer aan, dat de spanwijdte 64cm is. En dat lijkt me meer in de buurt te komen.